Events (حوادث) دراین قسمت از Real-Time میتوانید روشی تعامل یوزرها با سایت خویش را رصد نمائید. آماری که درین نصیب وجود دارااست می تواند کلیکهای صورت گرفته بر روی تبلیغات، تعداد دانلود یا این که تماشای کلیپ باشد. آموزش سئو در مشهد به دو طریق می توانید رویدادهای سایت خویش را ملاحظه کنید. یا این که رویدادهای ۳۰ دقیقهی اخیر را مشاهده کنید یا این که با تعیین یک دستهبندی خاص، رویدادهای انجام شده در آن را مراعات فرمائید. Conversions (نرخ تبدیل در قسمت Real-Time) فیضی هر استراتژی سئویی که اجرا میکنید، می بایست به طور صریح، در افزایش عملکرد وب سایت، مشخص و معلوم باشد. Conversion یا این که به عبارتی نرخ تبدیل در واقع شاخصی میباشد که گزینش مینماید چه تنی چند از یوزرها شما، طبق درخواستی که شما از آنها داشتهاید، فعالیت کردهاند. مثلا آیا در روزنامهی شما عضو گردیدهاند یا این که خریدی از تارنما شما انجام دادهاند؟ در گوگل انالیتیکس، قسمت Conversions در زیرمجموعهی Real-Time این آمار را به صورت لحظهای در دست شما قرار میدهد. در واقع این نصیب معین مینماید که در ۳۰ دقیقهی اخیر، چه درصدی از یوزرها به اقداماتی که شما برای آنان در حیث گرفتهاید، دست زدهاند؛ اقداماتی مانند اشتراک در مجله، تثبیت لحاظ، خرید محصول و سرویس ها، مراجعه به دیگر مقالهها تارنما شما و بقیه اهدافی که مد حیث داشتهاید. Audience (مخاطبان) هم اکنون به سراغ گزارشات مرتبط با قسمت مخاطبان (Audience) در نوار سمت چپ می رویم. نصیب Audience یوزرها را براساس پارامترهای متعدد دستهبندی مینماید. درصورتیکه نیاز دارید بدانید چه تنی چند از یوزرها، از نصیب جستوجو به کار گیری کردهاند، یا این که شمار عده ای را میخواهید که در سال قبل از تارنما شما خرید کردهاند ولی در ماه اخیر هیچ خریدی انجام ندادهاند، نصیب Audience این تجهیزات را برای شما به ارمغان میاورد. اطلاعاتی که درین نصیب وجود دارااست، برای نرم افزارریزی ظریفخیس برای جذب مخاطبان بسیار کاربردی میباشد. در این مورد بایستی دو نکتهی حیاتی را مد لحاظ داشته باشید: می بایست خصوصیات کاربرانی را که میخواهید پیگیری و track فرمائید، تماما انتخاب فرمائید. ابزاری که در Audience در گوگل آنالیتیکس برای کسبوکارها وجود دارااست، قابلیت تحلیل کمپینهای تبلیغاتی را آماده مینماید. به دنبال به گذر زمان زیرمجموعههای قسمت Audience می پردازیم. Active Users (یوزرها فعال) درین بخش از Audience میتوانید کار کاربرانی را که در دیروز، هفتهی اخیر، دو هفتهی قبلی و ماه پایان، از وبسایت شما بازدید کردهاند، رصد نمایید. این داده ها یاری مینماید که رغبت مخاطبان را نسبت به حضور در وب سایت خویش ورانداز فرمائید. از جمله، درصورتیکه تعداد یوزرها شما در روز قبل، قابل قبول بوده، ولی به نسبت ۳۰ دیروز، افت شدیدی در تعداد یوزرها مشاهده میکنید، این مورد میتواند هشداری باشد که یوزرها، تمایل قبل را به تارنما شما ندارند و معدودخیس به آن رمز می زنند. Lifetime Value (قیمت درازمدت) درصورتیکه از طریقهایی مثل بازاریابی ایمیلی یا این که بازاریابی کانالهای اجتماعی برای پیشبرد کسبوکار به کارگیری کردهاید و بردهایی نیز کسب نمودهاید، احتمالا این سوال برای شما به وجود آمده میباشد که آیا می بایست سرمایهگذاری بیشتری درین منطقهها انجام دهید؟ نصیب Lifetime Value در نصیب مخاطبان، قیمت درازمدت کاربرانی را مشخص و معلوم مینماید که از طریقهای گوناگون مانند کانالهای اجتماعی(Social)، جستوجو در گوگل (Orginic)، وارد کردن نشانی وب سایت (Direct) و از وب سایتهای دیگر (Referrals) وارد تارنما شما گردیدهاند. بدین ترتیب به یاری این ابزار گوگل آنالیتیکس میتوانید جواب درخوری برای سوال بالا پیدا نمایید. همینطور میتوانید کاربرانی را که از طریقهای مختلف جذب گردیدهاند، براساس فاکتورهای گوناگونی برای مثال انجام دادن منظوری شما، کسب درآمد، تعداد بازدید و… آراسته فرمایید و نرخ معدل را پیدا فرمایید. Cohort Analysis (بررسی کوهورت) یک کوهورت یک مجموعه از یوزرها را دربرگیرنده می شود که براساس خصوصیتهای مشترکی جمع آوری گردیدهاند. مثلا، یک تیم از یوزرها که در یک روز خاص جذب وب سایت یا این که برنامه گردیدهاند. قسمت Cohort Analysis در گزارشات Audience این قابلیت را مهیا مینماید که به تجزیه و نظارت گسترهای از داده ها در خصوص کوهورتهای متعدد بپردازید. تحت عنوان مثال، میتوانید یک کوهورت برای قسمت جدیدی که به سایت خویش اضافه کردهاید، تمجید فرمائید. با این فعالیت می توانید به اطلاعاتی مثلا تعداد یوزرها، محل معاش آنان، ابزاری که برای ورود به سایت استعمال کردهاند و اطلاعاتی از این قبیل برای قسمت تازه سایت خویش دسترسی داشته باشید. Audiences (مخاطبان) این هم از ابداعات منحصربهفرد گوگل میباشد که در نصیب مخاطبان (Audience) یک زیرمجموعه به اسم مخاطبان وجود داراست. از اسمگذاری تکراری که بگذریم، دراین بخش می توانید یوزرها را براساس مختصات جزئیتری دستهبندی فرمائید و این دستهبندی را بر روی بقیه گزارشات اِعمال کنید. اعتنا داشته باشید که می توانید در آنِ واحد، تا ۲۰ دستهبندی را برای یوزرها ساخت فرمایید. User Explorer (رصد یوزرها) این قسمت برخلاف «بررسی کوهورت» به اخلاق کاربرانی معین اعتنا نشان میدهد. در واقع به مکان یک رویت کرد کلی به یوزرها، به کار هر کدام از یوزرها میپردازد. البته این ابزار در گوگل آنالیتیکس چه کاربردی داراست؟ از جمله درصورتی که بخواهید دربارهی خلق و خوی کاربرانی که جدیدا عضو وبسایت شما گردیدهاند اطلاعاتی کسب فرمائید، گزارشات جانور در User Explorer به امداد شما خواهد آمد. اطلاعاتی که از هر مخاطب قابل مشاهده میباشد دربرگیرنده این موردها می گردد: دوران مقطع حضور در سایت، درصد اشخاص بیرون گردیده از وبسایت، درآمد شما از هر استفاده کننده و نرخ تبدیل. Demographics (جمعیتشناسی) در قسمت Demographics از گزارشات مرتبط با Audience، به اطلاعاتی جزئی در مورد سن و جنسیت یوزرها دسترسی خواهید داشت. مثلا می توانید بفهمید کاربرانی که دربین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارا هستند، در یک زمانی وقتی معین، به صورت معدل چه دوران وقتی را در وبسایت شما سپری کردهاند. از این داده ها میتوانید برای بهبود محتواهای تولیدی، تبلیغات بهتر و بازاریابی هدفمندتر به کارگیری فرمائید. همینطور میتوانید نصیبهایی را براساس دستهبندی سن و جنسیت تولید فرمایید و مخاطبانی را از این روش به دست آورید.
شاخص کیفیت محتوا دقیقا چه چیزی میباشد؟
شاخص کیفیت محتوا، برطرف کردن نیاز استفاده کننده میباشد کهاین لزوما ربطی به Bounce Rate نداره.ممکنه استفاده کننده در گوگل سرچ کنه نرخ دلار، و زمانی وارد تارنما شما شد، نرخ دلار رو ببینه و ورقه رو ببنده.اینجا درصورتی که انتظار داشته باشید استفاده کننده، درون تارنما شما گشت و گذار کنه، در درحال حاضر فریب دادن خودتون میباشید و بدین مفهوم است که به هیچ وجه مفهموم User Engagement در تارنما ها رو فهم نکردید! واحد سنجش استاندارد Bounce Rate به ازای هر Query (جستجوی واژه کلیدی در گوگل) ، متعدد و قابل تغییرو تحول است.به همین برهان میباشد، که شما نباید مشغول اعداد و ارقام بشید.می بایست سرگرم ارتقاء بازدهی و فروش یا این که درامدزایی اینترنت سایتتون بشید.
در seo روز بخوانید:
تگ noreferrer noopener چه میباشد؟
مثلا، یک مغازه اینترنتی، زمانی در دسته موبایل سامسونگ، غربال های جستجوی متعددی، مثل رنگ،سیستم دلیل،اندازه کاغذ اکران،محدوده بها و … قرار داده باشه، که مخاطب ، به راحتی بتونه، به جنس گزینه نظرش برسه، و دربارش داده ها اثر گذار(بخصوص ارزش و ویژگی ها) به دست بیاره، مضمون بی نقص یک محتوای موثر میباشد.توی این نمونه، محتوا یعنی لیستی از تولید ها، و تجهیزات جستجوی مطلوب و مشاهده مشخصات و بها تولیدات!
اینجاست که کلیه عده ای که مضمون محتوا رو به صدق متوجه نشدند(در حالتیکه به عنوان مثال مغازه اینترنتی داشته باشند)،عوض این که همون صفحه های دکان رو کامل تر نمایند و تجهیزات کاوش و خصوصیات ظریف و بی نقص و ارزش درج نمایند، یک وب لاگ صحیح می نمایند، و مطالب متعددی در رابطه کمپانی سامسونگ، موبایل های روز عالم و … می نویسند و بعداز مدتی، میگن فیض نگرفتیم!هر چی محتوا میذاریم سود ای نداره! یک توشه هم از خودشون نمی پرسند، که ایجاد نوشته ی علمی در رابطه تلفن همراه های نسل آینده، برای اینجانب دکان دار که قصد دارم، اینترنتی موبایل بعد از ظهر حاضر و جانور در بازار رو بفروشم، چه کمکی می کنه؟این اشخاص تنها این رو شنیدند که پست بزن! مقاله مخصوص بزن!همین کلیشه های مستمر!
نتیجش هم میشه یک عالم محتوای بدرد نخور که تنها وسعت وب رو اشغال کردند.یک وقتی اختلال گوگل، پیوند های اسپم بود.شرایط فعلی ایراد بزرگتری داره.یعنی محتوای اسپم!
سود و توده بندی:
۱- محتوا نصیب از سئوست.اما محتوا در معنای مقاله آموزشی و نوشتهیعلمی وجود ندارد! در معنای ساخت و ساز روزمره N عدد پست مخصوص وجود ندارد!در معنای آپدیت کردن اطلاعاتی که نیازی برای آپدیت شدن ندارند وجود ندارد!مگر اینکه تارنما شما فقط یک وبسایت ساخت و ساز نوشتهی علمی یا این که خبری باشه!
۲-محتوا لزوما متن وجود ندارد! عکس، صدا، فیلم، اینفوگرافی، لیست تولیدها، ویژگی ها و خصوصیت های مال و هر سیرتکامل داده ها مفیدی که در راستا با غرض تجارت شماست یعنی محتوا!
در seo روز بخوانید:
محاسبه های خطا در بهینه سازی و سئو دیکته ای تارنما!
۳-محتوای اساسی می بایست برای ورقه ای (URL) ساخت شه که Landing Page شماست و قرار میباشد در گوگل درجه بگیره.
۴-محتوا بایستی در راستا و مربوط به زمینه تارنما و کسب و فعالیت و درامد زایی شما باشه.یعنی علاوه بر اثر گذار بودن برای استفاده کننده، بایستی در درامد زایی و فروش و نرخ تبدیل شما(Conversion Rate) موءثر باشه.
۵-محتوا مدام نباید زیاد باشه! محتوا مدام بایستی موثر باشه.محتوای نادر و مفیدی که نیاز مخاطب رو در سایت برطرف می کنه، بهتر از محتوایی متعددی میباشد که استفاده کننده رو خسته می کنه و از هدفش به دور می کنه.
۶-شما نمی تونید حیث ۱۰۰ درصدی بازدید کنندگان و یوزرها رو جلب فرمائید.بایستی این واقعیت رو بپذیرید که آدم های متفاوت با هدف ها متعدد وارد تارنما شما میشن که بخش اعظمی از اونها، درپی محتوایی نیستند که در وبسایت شما قرار داره.در سود، ملاک شما، بایستی بازار غرض شما باشه و نباید انتظار داشته باشید هر کاربری وارد تارنما شما شد، استارت به گردش در صفحه ها تارنما شما کنه.
۷-برای شعور بهتر موتور کاوش، صفحه ها شما می بایست دارنده یک دستکم متنی باشه.یعنی در صورتیکه از تصویر، فیلم، صدا و … به کار گیری میکنید، مسلما از متن(Text) هم به کار گیری فرمائید و صفحه ها شما به طوری می بایست باشه که برای یک موتور کاوش قابل درک باشه.به عنوان مثال، محتوای مهم وبسایت شما، نباید درون Iframe یا این که پوشه Flash باشه و یک موتور کاوش فارغ از اجرای javascript روی صفحه ها شما می بایست به محتوای شما دسترسی داشته باشه.یعنی صفحه های شما Ajax Base و Jquery Base نباشه.
اعتنا: در رابطه آیتم ۷، بهاین مفهوم وجود ندارد که Iframe و مکان نما و jquery و Ajax مسلما برای بهینه سازی مضر میباشند.اصلی اینه که محتوای اساسی تارنما شما، نباید متعلق به اجرای javascript باشه یا این که باطن آی کادر و پوشه مکان نما باشه.شما می تونید برای بنر های تبلیغاتیتون یا این که هر چیزی که محتوای اصلیتون وجود ندارد از آی کادر یا این که پیکان استعمال نمایید.همین که یک مرورگر به ازای هر URL(که دربردارنده یک قضیه اختصاصی میباشد)، فارغ از اجرای javascript ، و سوای اجرای فولدر های پیکان، و سوای مشاهده محتوای باطن آی کادر، بتونه محتوای اساسی شما رو بخونه، کفایت می کنه.