مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

21 ابزار آنلاین برای آنالیز سایت و بهبود سئو به صورت رایگان


هنگامی که وارد بخش محاسبه رقبا می شوید، چنین جدولی را مشاهده خواهید کرد. در‌پی بخش‌های متعدد جدول را به شما معرفی می کنیم:

آموزش سئو در مشهد

رمز ردیف Keyword: این نشان دهنده به عبارتی واژه کلیدی میباشد که یک وب لاگ برای آن درجه گرفته.

راز ردیف Position: این عدد نشان میدهد که کجا این لغت ها کلیدی سکو گرفته اند. اعداد درون پرانتز سکو آن ها را نشان می دهد.

سرستون Volume: این عدد نشان دهنده تقریب ترافیک ماهانه‌ای میباشد که‌این واژه کلیدی ساخت کرده.

راز ردیف CPC: این ردیف نشان دهنده هزینه یک کلیک میباشد اگرکه یک نفر بر طبق این واژه و کلمه کلیدی از تبلیغات به کارگیری نماید. ( واحد به دلار میباشد)

راز ردیف URL: این نشان دهنده ترافیکی میباشد که برگه وب سایت ساخت می کند.

راز ردیف Traffic: این اعداد نشان دهنده درصد معدل تمام ترافیکی میباشد که وب سایت از این کلمه و واژه کلیدی اخذ می کند.

پس با آنالیز این داده‌ها می‌‌توانید یک استراتژی محتوا مطلوب برای خودتان پباده سازی فرمایید تا ترافیک متعددی را به تارنما‌تان هدایت فرمائید. ایجاد محتوا شما در شرایطی‌که بر پایه ی این داده ها آماری باشد، تاثیر بسیار متعددی خواهد داشت و می تواند ترافیک متعددی را به وب سایت شما بکشاند.


میتوانید لغت ها کلیدی بهتری را پیدا نمائید

در صورتی‌که کلمه و واژه کلیدی خویش را به SEMrush بدهید، این ابزار محتوا به شما سفارش‌های مرتبطی را ارائه میدهد که می توانید از آن‌ها استعمال نمایید. این بخش به شما یاری می نماید تا عبارت‌های مختلفی که ممکن میباشد در رابطه با کلمه و واژه کلیدی شما باشند را پیدا کرده و از آنان به کار گیری فرمایید.



وضعیت بهتری برای تبلیغات پیدا نمائید

در واقعیت بخش اعظمی از تارنما‌ها از روش کانال‌هایی همانند گوگل ادز و با پرداخت هزینه‌های زیاد ترافیک را به وب سایت خویش هدایت می نمایند در حالی که شما با به کار گیری از چک SEMrush و برنامه‌ریزی ظریف، ترافیک را به طور مجانی روانه وب سایت خویش می کنید. AdWords فعلا برای شرکت‌ها بسیار گران میباشد و به همین برهان هنگامی که ترافیک وب سایت شما بالا رفت، می توانید تبلیغ تارنما‌های دیگر را باطن وبسایت خویش کرده و از آن ها بابت این قضیه هزینه‌ای اخذ فرمایید.


SEMrush این نحوه کسب درآمد را برای شما بی آلایش می نماید. این ابزار محتوا تمام لغات کلیدی شما و جایگاه آنان‌را باز بینی مینماید. در مرحله بعدی وب سایت‌هایی که‌این عبارات کلیدی برای آن ها مهم می‌باشند را نیز اکران میدهد. در سود شما میتوانید بدین وب سایت‌ها توصیه دهید که با این درجه بالا قدرتمند به تبلیغات برای آنان می‌باشید.


مدام سکو خویش را باز بینی نمایید

یکی قابلیت و امکان‌های مهم SEMrush درین میباشد که میتوانید با به کارگیری از آن درجه خویش را در قبلی باز نگری کرده و با مرتبه کنونی خویش باز بینی فرمایید. بدین نحوه می توانید تاثیر تغییرات احتمالی تارنما خویش را ببینید و ملاحظه کنید که آیا تغییری که اعمال کرده‌اید روی درجه شما تاثیر مثبت نهاده و یا این که تاثیری منفی داشته.


گهگاه شما یک انگیزه تازه  را پیش میگیرید و پس از ماه‌ها متوجه میشوید که مسیر شما نادرست بوده. این مطلقا بدترین حادثه ممکن برای افرادی میباشد که از روش وب سایت خویش درآمدزایی میکنند. در فیض بهتر میباشد مدام از SEMrush امداد بگیرید و درجه خویش را در هر لحظه با قبلی مقایسه نمایید.


این ابزار محتوا در مقطع طولانی سبب ساز می‌گردد تا ترافیک بیشتری را به وبسایت خویش بکشانید و ملاحظه کنید که کدام واژه و کلمه کلیدی حقیقتا سبب بالا بردن جایگاه شما می شود.


تاثیر بک لینک و پیوند بر بهینه سازی ، بک پیوند چه چیزی است


تاثیر بک لینک و پیوند بر بهینه سازی ، بک پیوند چه چیزی است ؟ بک لینک و پیوند چه تاثیری بر بهینه سازی وب سایت داراست ؟ در‌این نوشته ی علمی قصد داریم شما‌را با یکی عامل ها تاثیرگذار بر بهینه سازی تارنما آشنا کنیم.

در آغاز تعریف‌و‌تمجید معمولی ی از بک لینک و پیوند را ارائه میدهیم و آن گاه از تاثیر آن بر بهینه سازی وب سایت کلام خوا‌هیم کرد.

بک پیوند چه میباشد ؟


بک لینک و پیوند چه می‌باشد ، بک لینک و پیوند به عبارتی لینکی میباشد که یک وبسایت، از یک تارنما دیگر اخذ می‌نماید. فرض فرمائید شما یک سایت دارید که محتوای آن مرتبط با مسائل طبابت می‌باشد. در‌حالتی که وبسایت دیگری که محتوای آن مسائل تن درستی و بهداشت میباشد، پیوند وبسایت شما‌را داخل سایت خویش قرار دهد، شما از آن تارنما بک لینک و پیوند اخذ نموده اید.

تاثیر بک لینک و پیوند بر seo

گوگل تحت عنوان ابر توان بازاریابی موتورهای کاوش، قانون ها دشوار گیرانه ای نسبت به بک لینک و پیوند ها دارااست. در واقع گوگل با به کارگیری از الگوریتم پنگوئن گوگل لینک و پیوند های بی کیفیت را شناسایی کرده و آنها را جریمه می‌نماید. احتمالا این سوال برای شما اتفاق افتاده که چه بک لینکی بی کیفیت میباشد؟ بک لینکی بی کیفتی هست که با محتوای سایت شما دارای ربط نباشد، این مسئله به حدی برای گوگل اهمیت داراست که ممکن میباشد بخاطر رعایت نکردن آن، تارنما شما‌را پنالتی نماید.
نکته ی مهمی که هرگز نباید فراموش نمائید این میباشد که، هیچوقت از سایت های با سکو ی تحت backlink نگیرید. بک لینک و پیوند دریافت کردن از سایت های که مرتبه ی پایینی دارا هستند خیر فقط بر seo وبسایت شما تاثیر مثبتی ندارند بلکه ممکن میباشد حتی جایگاه ی تارنما شما نیز را تحت بیاورد و یا این که حتی تارنما شمارا در سندباکس گوگل نیز قرار دهد. براین اساس مراقب بک لینک و پیوند های بی کیفیت باشید.

خرید بک پیوند

برخی معتقدند خرید بک لینک و پیوند کاری غلط میباشد. این نحوه تامل به علت نداشتن داده ها صحیح و کافی از بک پیوند ها میباشد. همان گونه که در بخش بالا توضیح دادیم، درصورتی که بک لینک و پیوند ها کیفیت بالا باشند بر seo وب سایت شما تاثیر مثبتی می‌گذارند. به دست آوردن بک لینک و پیوند بک پیوند مجانی و یا این که بک پیوند هایی بی کیفیت، بهینه سازی تارنما شما ذیل می‌آورند.
درحال حاضر که مشاجره خرید بخرید بک لینک و پیوند اتفاق افتاده بهتر میباشد شما‌را با یک‌سری نکته ی کاربردی در خرید بک پیوند آشنا کنیم.

یکسری نکته حائض اهمیت در خرید بک لینک و پیوند

• بک لینک و پیوند ها را از سایت هایی که اعتبار و محبوبیت دارا‌هستند بگیرید.
• بک لینک و پیوند همیشگی تاثیر بیشتری بر seo دارا هستند و بهتر از بک پیوند های موقت می‌باشند.
• از سایت های دارای اعتبار بک لینک و پیوند ( تاثیر بک پیوند بر بهینه سازی ) بخرید.
• بک پیوند هایی را تنظیم فرمایید که با محتوای سایت شما مطابقت و همخوانی داشته باشند.
• پیوند ها به طور follow باشند.

کلام نهایی

همانگونه که گفته شد بک لینک و پیوند ها تاثیر بسیار خیر و خوبی بر مرتبه ی سایت دارا‌هستند. وقتی که شما در جایگاه های برتر گوگل باشید اشخاص بیشتری از وبسایت شما بازدید مینمایند و در فیض به فروش بیشتری دست خواهید یافت. در شرایطی‌که در مورد بک لینک و پیوند و یا این که خرید آن نیاز به موعظه بیشتری دارید، می‌توانید با گروه ما تماس حاصل نمایید تا از مشورت کردن ی مجانی بهرمند گردید.

لینک و پیوند شکسته یا این که Broken Link چه می‌باشد؟


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد رستورانی گردید و آن‌گاه از حیث کردن به لیست بلندبالای رستوران، غذای گزینه عشق خویش را توصیه دهید. اما بعداز مدتی انتظار کشیدن، مسئول  توصیه خوراک به شما می گوید که غذایی که پیشنهاد داده‌اید اینک متاسفانه جانور وجود ندارد!


این ناامیدی از نبود غذای موردعلاقه شما در رستوران، در دنیای وب هم یک مصداق داراست.


زمانی در اکنون مرور کردن وبسایت های متعدد در وب میباشید و بر روی پیوند یک وب سایت کلیک می‌کنید، توقع دارید که محتوای آیتم انتظار شما در آن ورقه جان دار باشد؛ ولی به جای آن، وارد برگه ایی میشوید که پیغام پایین را نشان می‌دهد:

آموزش سئو در مشهد

محتوای درخواستی شما درین ورقه نیست!



لینک و پیوند شکسته یا این که Broken Link چه می‌باشد؟

به لینکی که با کلیک بر روی آن به برگه فارغ از محتوا وارداتی اید Broken Link یا این که لینک و پیوند شکسته، و کاغذ ای که پس از کلیک بر روی آن مشاهده می‌کنید کاغذ 404 یا این که 404 page گفته می گردد. پیوند های شکسته مجموعاَ دو گونه می‌باشند. یکی از پیوند شکسته داخلی و دیگری پیوند شکسته فرنگی.


لازم میباشد به‌این نکته اشاره کنیم که پیوند های شکسته یک کدام از مسائلی میباشد که در موضوع لینک و پیوند سازی داخلی وب سایت درباره ی آن سخن می‌شود. فراگیری های دیگر در موضوع لینک و پیوند سازی داخلی را می‌توانید در سوله فراگیری پیوند سازی فرا بگیرید.


لینک و پیوند های شکسته داخلی

هنگامی استفاده کننده در تارنما شما بر روی یک پیوند کلیک نماید و به برگه دیگری از وب سایت شما هدایت شود، به آن پیوند داخلی می گویند. در‌صورتی‌که که استفاده کننده با کلیک بر روی لینک و پیوند های تارنما شما با یک برگه 404 مواجه شود، به آن پیوند شکسته داخلی می گویند. ناگفته نماند که‌این گونه پیوند ها به دلیل آن که درون وبسایت خویش شما میباشند، مدیر آسوده تری دارا هستند و در رخ فساد، می‌توانید سریع مبادرت به حذف آن‌ها نمائید.


پیوند های شکسته فرنگی

پیوند هایی که برای ارجاع دادن به تارنما های دیگر به کارگیری می‌کنید را پیوند های فرنگی می گویند. فرض نمایید در درحال حاضر تایپ کردن نوشته ی علمی ای در رابطه یک هنرپیشه پر اسم و رسم میباشید و برای داده ها تکمیلی،  لینک و پیوند ویکیپدیای آن هنرپیشه را پیوند می‌کنید. بدین لینک و پیوند، پیوند فرنگی می گویند. ولی در‌صورتی‌که استفاده کننده پس از کلیک بر روی این لینک و پیوند، به محتوایی مراد گردیده خویش نرسد، بر روی یک پیوند شکسته فرنگی کلیک نموده است.


هم اکنون که با مضمون‌ لینک و پیوند شکسته آشنا شدید می‌خواهیم تاثیر آن بر seo را هم باز‌بینی کنیم.


پیوند های شکسته دقیقاً چرا به وجود میایند؟

ضرب المثل پر اسم و رسم «پیشگیری بهتر از معالجه» میباشد در مواقعی متعددی از معاش روزانه درستگو میباشد. یکی‌از کاربردهای آن در خودداری از لینک و پیوند های شکسته میباشد.


درواقع زمانی بدانید چه چیزی سبب به وجود وارد شدن لینک و پیوند های شکسته می شود، می‌توانید به راحتی از به وجود وارد شدن آن‌ها در وب سایت خویش پرهیز نمائید. به صورت کل لینک و پیوند های شکسته بر پایه ی 2 استدلال پایین به وجود می آیند:


نشانی URL یک ورقه از تارنما خویش را بازنویسی می‌کنید. زمانی کاربری از روش حاصل کاغذ کاوش و با نشانی پیشین حذف گردیده وارد برگه شود، محتوایی به وی نشان داده نمی شود.

برگه ای از وبسایت خویش را حذف می‌کنید البته هیچ جایگزینی برای ان تعریف‌و‌تمجید نمی کنید. پس هنگامی کاربری وارد برگه حذف گردیده شود، با یک برگه 404 روبرو می شود.


Google Lighthouse چیست؟ راهنمای کامل از صفر تا ۱۰۰


Configured for a custom splash screen

زمانی اینترنت‌اپی اجرا میگردد، برای یکسری میلی‌ثانیه یا این که حتی یک سری ثانیه تا قبلی از لود بدون نقص، ورقه‌ای سپید چشم می شود. در نرم افزار‌های نصبی معمولاً این کاغذ رنگی و دارنده یک تصویر یا این که یک برنامه خردسالان میباشد. سفارش می‌گردد برای اینترنت‌اپ یک کاغذ اسپلش (مثل به عبارتی لوگوی Loading خودمان) تهیه و تنظیم شود تا استفاده کننده ورقه‌ای سپید را نبیند.


آموزش سئو در مشهد


Sets an address-experiment theme color

درصورتی که بعضا از تارنما‌ها یا این که اینترنت‌اپ‌ها را در مرورگر تلفن همراه گشوده فرمائید، رنگ نوار بالایی مرورگر به رنگ تهیه و تنظیم گردیده‌ای تغییر تحول می نماید. شاید از لحاظ ما  رنگ تم اینترنت‌اپ تاثیر متعددی نداشته باشد البته در امتحان Lighthouse اهمیت دارااست.




Content is not sized correctly for the viewport

اندازۀ محتوایی که چشم می شود می بایست با ورقه‌ای که استفاده کننده به کارگیری می‌نماید همخوانی داشته باشد. پهنای ورقه می بایست با پهنای viewport یکسان باشد.


علاوه بر این می بایست تگ‌های viewport به صدق تهیه و تنظیم شوند تا نسخۀ تلفن همراه در مرورگرهای موبایلی اکران داده شود؛ در غیر اینصورت مرورگر ورژن دسکتاپ را گشوده میکند که محتوای آن قابل قرائت و پیمایش وجود ندارد.


Contains some content when JavaScript is not available

بخشی از استراتژی‌ بسط اینترنت نرم افزار‌های پیشرونده این میباشد که گسترش‌دهنگان مطمئن شوند که خدمت یا این که محتوای آنان در دسترس تمامی اشخاص باشد. یک ایراد وسیع در این‌شیوه پباده سازی‌های سنگین و پیچیده بر پایه ی جاوااسکریپت و CSSاست. این گونه پباده سازی منجر میشود اینترنت‌وبسایت یا این که نرم افزار در وضعیت نامتعارف مثل سرعت زیر وب یا این که ضعف طاقت فرسا‌افزاری دستگاه‌ها به راحتی قابل به کارگیری نباشد.


در امتحان لاست هاوس جاوااسکریپت غیرفعال می‌گردد تا ورقه با HTML لود شود. در‌حالتی که برگه فارغ از محتوا باشد این هشدار در گزارش اعلام می شود. در واقع بخشی از محتوا بایستی فارغ از جاوااسکریپت قابل مشاهده باشد.


پلاگین Lighthouse چه میباشد؟


پلاگین Lighthouse  چه میباشد؟
گوگل پیشروی ساخت سایت امروزی است. گوگل کروم یکی شایسته ترین مرورگرهای در دسترس میباشد که دارنده بخش اعظمی از خصوصیت‌های مخفی میباشد؛ بخصوص developer tools که دارنده اکثری از خصوصیت‌های اکران خوشگل از پوشه‌های CSS و JS فشرده گردیده میباشد. جدیدا ابزار اثرگذار دیگری به اسم Lighthouse را منتشر نموده است که یک ابزار آزمایش خود کار بدون‌پول میباشد که در بک‌گراند مرورگر کروم اجرا می شود. Lighthouse یک قابل انعطاف‌افزار منشاء گشوده میباشد که انگیزه آن امداد به افزایش عملکرد سایت و نرم افزار‌ها میباشد. این ابزار مانند یک سایت کوچک عمل مینماید که سعی، سرعت، دسترسی و پایبندی به شایسته ترین روش‌های معنایی را باز بینی می کند. 



 

پلاگین Lighthouse در بالا برای نرم افزار‌های اینترنت پیشرونده (progressive webapps) ساخت شد. اینترنت نرم افزار‌های همگانی وجود دارا‌هستند که در مرورگر اجرا می گردند و مانند نرم افزار‌های مستقر (native) فعالیت می نمایند و در عین اکنون عملکردی مانند تارنما‌های عادی دارا هستند. ساکن به معنای تولید و پباده سازی نرم افزار با به کار گیری از گویش‌های اصلی سیستم استدلال میباشد. در واقع اینترنت نرم افزار‌های پیشرونده از قابلیت و امکان‌های اینترنت امروزی برای تولید تجربه شبه اپلیکیشنی برای استفاده کننده به کارگیری می‌نمایند. به عبارت دیگر در مرورگرهای نو امکان اجرا تحت عنوان یک نرم افزار را دارا‌هستند و تجربه کاربری تحت عنوان یک نرم افزار را به استفاده کننده می دهد.

اینترنت نرم افزار‌های پیشرونده (PWA) بخش بزرگی از پروژه Lighthouse می باشند؛ البته انگیزه Lighthouse یاری به بسط دهندگان اینترنت میباشد تا بتوانند کیفیت کاغذ‌های اینترنت‌شان را باز نگری نمایند. این قادر است مشتمل بر بازبینی باگ یا این که گونه های HTML/CSS یا این که جستجوی ستون‌های تکراری کد باشد. Lighthouse همینطور سعی اینترنت را با نکات با صرفه‌سازی برای تصاویر، اندازه فولدر، درخواست‌های HTTP و غیره با اعتنا باز‌نگری می کند. 

به چه شکل از Lighthouse به کار گیری می شود؟
در نسخه 60 کروم ابزار بسیار خیر به اسم Lighthouse معرفی شد که دارنده خصوصیت بازبینی (audit) بدون نقص برای صفحه های اینترنت میباشد. در نسخه‌های گذشته 60 کروم این پنل صرفا دربرگیرنده اندازه‌گیری همت برگه اینترنت و به کارگیری از کانال بود. جهت به کار گیری از آن، ورقه وبی را که می خواهید باز‌بینی آن را انجام دهید، گشوده نمائید. به منوی View، آن‌گاه Developer رفته و بر روی Developer Tools کلیک نمائید و یا این که با کلیک راست بر روی کاغذ متبوع، مورد Inspect را گزینش نمایید. درصورتی که کروم را در لپ‌تاپ بر روی ویندوز اجرا می کنید، برای گشوده شدن این پنل بازنگری بایستی دکمه F12 صفحه کلید را فشار دهید تا DevTool گشوده شود. آن گاه تب Audits را تعیین فرمائید.

 



 

سپس بر روی دکمه Perform an Audit کلیک نمائید و مدل‌بندی که میخواهید چک آن صورت بپذیرد را تعیین نمائید. آنگاه بر روی Run Audit کلیک فرمائید، همینطور میتوانید برای بازبینی دیگر در وب سایت دکمه + را فشار دهید. بعداز باز‌نگری بر روی دکمه دانلود کلیک نمایید تا گزارش باز بینی بر روی کامپیوتر شما اکران داده شود.