مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

موتورهای کاوش چه گونه عمل میکنند؟


موتورهای کاوش چه گونه عمل میکنند؟

همانگونه که در نصیب اولیه اشاره شد، موتورهای کاوش به مانند ماشین های پاسخگویی میباشند. آن‌ها با این انگیزه به وجود آمده اند که محتوای منتشر گردیده در وب را کشف، شعور و آن گاه طبقه بندی نمایند تا در هنگام پرسش یوزرها از روش کاوش، دارای ارتباط ترین مورد ها را به آن نشان دهند.

آموزش سئو در مشهد

برای اکران بهتر تارنما در نتیجه ها کاوش نیاز میباشد که محتوای سایت در گام نخستین برای موتورهای کاوش قابل دسترسی باشد. این مسئله قطعا مهم ترین قطعه جورچین seo میباشد، چرا‌که یک وبسایت سوای پیدا شدن، راهی برای اکران در نتیجه ها کاوش نخواهد داشت.


دسترسی سریع:


موتورهای کاوش به چه شکل عمل می نمایند؟

پایش: آیا موتورهای کاوش میتوانند صفحه ها وبسایت را پیدا نمایند؟

به موتورهای کاوش اعلام نمایید که چه‌طور وبسایت شمارا پایش نمایند

از سهمیه پایش خویش صحیح به کار گیری نمایید

ایندکس کردن: چه‌طور موتورهای کاوش صفحه های را نظارت کرده و ذخیره سازی مینمایند؟

اعلام طریق ایندکس وب سایت به موتورهای کاوش

جایگاه بندی: مورتورهای کاوش چه‌گونه یو آر ال ها را سکو بندی می نمایند؟

جستجوی بر اساس مکان

موتورهای کاوش چه‌طور فعالیت می‌کنند؟

موتورهای کاوش دارنده سه تلاش اصلی می‌باشند:


پایش (Crawl): جستجوی محتوا در اینترنت و گشتن محتوا و کدها در هر یو آر ال کشف گردیده.

ایندکس (index): ذخیره سازی و طبقه بندی محتوای پیدا گردیده در مرحله پایش. با قرار به چنگ آوردن یک ورقه در ایندکس، آن ورقه بخت اکران در حاصل کاوش را خواهد داشت.

درجه بندی (Rank): خریداری کردن لیستی از محتواهای دارای ربط و مطلوب با جستجوی یک عبارت. حاصل کاوش مبتنی بر ترازو بیشترین رابطه تر و تمیز می گردند.

پایش موتورهای کاوش چه میباشد؟

پایش (Crawling) به فرایندی گفته می‌شود که در آن تیمی از ربات ها (به عنوان پایشگر یا این که اسپایدر) به وب متصل گردیده و محتواهای نو و بروزرسانی گردیده را کشف مینمایند. محتواها می‌توانند اشکال مختلفی مانند ورقه اینترنت، تصویر، ویدیو یا این که PDF داشته باشند. البته مستقل از هر فرمتی محتواها با به کارگیری از لینک و پیوند ها شناسایی می گردند.




ربات گوگل با اسم گوگل بات (Googlebot) استارت به مشاهده یکسری برگه از اینترنت کرده و آن‌گاه پیوند های جانور در آن را با انگیزه کشف صفحه ها تازه دنبال می‌کند. با ادامه این فعالیت پایشگر می‌تواند که محتواهای تازه را یافته و آن را به ایندکس خویش پایین اسم کافئین (Caffeine) - دیتابیس عظیمی از یو آر ال های کشف گردیده - بیفزاید. در سود داده ها متبوع استفاده کننده در طول درخواست آن، از این طرز فراخوانی می گردد.


ایندکس موتورهای کاوش چه میباشد؟

موتورهای کاوش به پردازش و ذخیره سازی داده ها کشف گردیده در قالب یک اینکدس می نمایند. ایندکس دربرگیرنده دیتابیس عظیمی از محتوای یافت شده‌است که در حین کاوش استفاده کننده، به وسیله موتورهای کاوش به کار گیری می‌گردد.


رئیس متا تگ های Open Graph


رئیس متا تگ های Open Graph

با ترکیب متا تگ های Open Graph در محتوای مغازه خویش میتوانید گزینش فرمائید چه المان هایی از مغازه شما وقتی که لینک و پیوند آن در شبکه های مردمی به اشتراک گذارده میشود اکران داده شود.

آموزش سئو در مشهد

در‌این ماژول شما میتوانید گزینش فرمایید در کدام صفحه ها (کاغذ اصلی، ورقه شاخه ها، برگه محصول ها، صفحات محتوا و بقیه صفحه های) متا تگ های Open Graph مخلوط شوند.


همینطور می‌توانید برای پیش اکران کاغذ اصلی خویش هنگام اشتراک گذاری در شبکه‌های‌اجتماعی تصویر دلخواه درج نمایید (برای هر گویش به طور منقطع) [تازه]




مدیر کارت های فیسبوک

به آسانی می‌توانید تگ های Facebook Page ID و Facebook APP ID را به مغازه خویش بیش تر فرمایید.


مدیر کارت های توییتر

صرفا کاری که بایستی بکنید این میباشد که آی دی توییتر دکان خویش را به ماژول اطلاع دهید! بعد ماژول کلیه متا تگ های کارت های توییتر را به دکان شما طولانی تر خواهد کرد.


همینطور می‌توانید برای پیش اکران کاغذ اصلی خویش در توییتر برای هر لهجه به طور جدا از هم تصویر دلخواه درج فرمائید. [نو]


مدیر ریچ پین های پینترست

این ماژول داده های ریچ پین های کانال اجتماعی پینترست (Pinterest Rich Pins) را برای به دکان شما طولانی تر مینماید تا بتوانید تولید ها خویش را در پینترست به اکران بگذارید. همینطور می‌توانید کد تایید اکانت پینترست خویش را در آن درج فرمائید و یا این که با یک کلیک از اکران تولیدات مغازه خویش در پینترست پرهیز کنید. [نو]


مدیر داده های متای دابلین نابینا (Dublin Core)

به راحتی و با یک کلیک ماژول دستیار seo آی پرستا، داده های متای دابلین روشن دل (Dublin Core) را به مغازه شما برای کلیه صفحه های بیشتر خواهد کرد. این داده های به فهم و شعور بهتر موتورهای کاوش از مغازه شما امداد خواهند کرد. [نو]


رفع خطای \"Duplicate Meta Content\" در صفحه ها شاخه ها

در‌حالتی که در داشبورد گوگل اینترنت مستر خویش خطای محتوای توضیحات متای تکراری برای صفحه های شاخه های دکان را اخذ می‌کنید (شاخه هایی که بیشتراز یک کاغذ جنس دارا هستند)، به آسانی می‌توانید لینک و پیوند Canonical صفحه های دیگر آن شاخه را برای رفع این خلل به دکان طولانی تر نمایید.


رئیس پیوند لهجه های دیگر

این ماژول لینک و پیوند Rel لهجه های دیگر مغازه شمارا طولانی تر خواهد کرد که بوسیله موتورهای کاوش قابل تشخیص و ردیابی می‌باشد.


آیا می دانستید این ماژول به طور در بین المللی به تمام جهان در اکنون عرضه میباشد؟ با افتخار تولید کشور‌ایران!


اضافه کردن بها تولید ها در نتیجه ها جستجوی گوگل

این ماژول قابلیت و امکان تشخیص بها تولیدها برای هر واحد مبلغی را بوسیله موتور جستجوی گوگل به دکان شما بیشتر میکند. بنابر این بخت بیشتری برای اکران ارزش مال در نتیجه ها جستجوی گوگل خواهد داشت!




مدیر چندزبانه سئو و SMO!

خیر فقط شما با این ماژول مرتبه بهینه سازی و SMO خویش را بهبود خواهید اعطا کرد، بلکه به آسانی میتوانید برای هر لهجه اطلاعات و داده ها متفاوتی را درج فرمایید.


می‌توانید فکر کنید که اکران اطلاعات و داده ها در شبکه های عمومی و نتیجه ها کاوش به صورت منقطع برای هر گویش چقد تاثیر گذار خواهد بود؟


مهمترین موارد سئو تکنیکال


سئو تکنیکال یک بخش بسیار مهم از پروسه seo می باشد که بیشتر به استاندارد بودن قالب و راحتی ایندکس صفحه های برای موتورهای جستجو اشاره دارااست. در جلسات قبلی با مفهوم On Page بهینه سازی و Off Page بهینه سازی آشنا شدید. در این نوشته ی علمی به باز‌نگری مضمون‌ seo تکنیکال میپردازیم آن‌گاه مهم‌ترین اقدامات را در این تکنیک بهینه سازی باز بینی می کنیم.


آموزش سئو در مشهد

بهینه سازی تکنیکال چه است؟

سئو تکنیکال (Technical seo) به روند سئو تارنما برای ایندکس و خزش شل‌تر موتورهای جستجو گفته میشود. مثل بهینه‌سازی کدها، ایجاد نقشه‌ی تارنما و…

این بخش از سئو به محتوا ارتباطی ندارد و به زیر ایجاد وب‌وبسایت اهمیت می‌دهد. به همین برهان می باشد که نام تکنیکال یا فنی را برای آن انتخاب کرده‌اند.




مهمترین موارد سئو تکنیکال

درپی یک لیست از مورد ها سئو تکنیکال یا فنی را مشاهده میکنید. برای بهبود seo وب‌وب سایت خود بهتر است تمام مورد ها ذیل را رعایت فرمائید.


سئو فایل robots.txt

Robots.txt یک فولدر متنی می باشد که در ریشه هاست (root) وب‌سایت شما قرار می‌گیرد. این فایل دربرگیرنده دستورالعمل‌هایی است که موتورهای جستجو برای ایندکس صفحه های به آن مراجعه می‌کنند. به وسیله این فایل می‌توان به موتورهای جستجو امر کرد که چه صفحاتی را ایندکس کنند و چه مطالبی را نادیده بگیرند.


بهتر است با باز‌بینی این فایل مطمئن شوید اجازه ایندکس کردن مطالب وب سایت شما به ربات‌ها خزنده داده شده است. برای انجام این کار، در مرورگر بعداز نام دامنه‌ی خود عبارت robots.txt را وارد فرمایید. مثال adminesite.com/robots.txt



seo ساختار وب سایت

برای مطالب خود جور‌بندی‌های صحیح ایجاد فرمایید. به نحوی که کاربر با ورود به وب سایت شما بتواند به راحتی به مطالب دست پیدا کند. صفحه های آرشیو مطالب تولید نمایید و آن‌ها را هم مانند سایر صفحات بهینه سازی کنید.


این صفحات برای نمایش مطالب یک جور‌بندی معین کاربرد دارند که موجب ارتقاء گردش کاربر در سایت میگردند.



استفاده از Bread Crump

Bread crump یک منو شامل پیوند‌ صفحه های قبل است. این منو به کاربر کمک میکند متوجه شود که کجای وب‌تارنما شما قرار گرفته است!



درواقع bread crump یک نقشه سایت برای کاربران به حساب می‌آید که گوگل به کارگیری از آن را بسیار سفارش کرده است.

در شرایطی‌که وبسایت شما یک وب سایت وردپرسی می باشد و از قالبی به کار گیری میکنید که bread crump ندارد، میتوانید آن را به یاری افزونه yoast سئو تولید فرمایید.



به کار گیری از structured data‌ها

داده‌های ساختار یافته به کدهایی گفته میگردد که شما در قالب وب‌وب سایت خود اضافه می‌کنید تا هر بخش از محتوای وب سایت را به موتورهای جستجو معرفی نمایید. این کدها بر پایه ی قراردادهایی نوشته می گردند که موتورهای جستجوی اصلی آن را فهم مینمایند.

افزودن این کدها سبب می‌شود موتورهای جستجو بخش‌های مختلف وب سایت شما بهتر فهم و شعور کنند.

به کار گیری از داده‌های ساختار یافته بسیار اهمیت دارد زیرا گوگل از آنها در serp‌ به کار گیری می‌کند.


استعمال از اسکیما به طور Json


در کد بالا که مرتبط با یک سری خط کد HTML میباشد، برای چندین گزینه از تگ ها یکسری خصوصیت طولانی تر کردیم. با این صفت ها موتورهای کاوش بخصوص گوگل توانمند خواهند بود سریع خیس بخش های متعدد تارنما شمارا فهم نماید. یعنی با صفحت مرتبط با تگ هدر که برای بالای تارنما میباشد، گوگل سریعا متوجه خواهد شد که چه قسمتی از کاغذ مرتبط با هدر هست. ولی در شرایطی‌که از کدهای اسکیما هم به کار گیری نکنید، گوگل متوجه این گزینه خواهد شد، البته پاره ای دیرتر .

آموزش سئو در مشهد

استعمال از اسکیما به طور Json

علاوه بر اینکه شما کار کشته می باشید کدهای اسکیما را به طور بی واسطه به تگ های html طولانی تر فرمایید. قابلیت استعمال از آنان درون کدهای جیسون نیز موجود است. اما یکی‌از محبوبترین طرز های به کارگیری از schema markup باطن تارنما ها هست. بسیار از وبسایت ها این طرز برای افزودن اسکیما به وب سایت خویش تعیین می نمایند. ولی به کارگیری بدون واسطه از خصوصیات و صفت های باطن تگ های html نیز درباره با بعضی نصیب ها مایحتاج است.


درصورتی که معنا seo را به خیر شعور نکرده اید، نوشته‌علمی بدون‌پول بهینه سازی چه می باشد؟ برای شما موثر خواهد بود.


اضافه کردن schema markup به وردپرس

میکرو دیتای اسکیما برای هر جور سایتی با هر پلتفرمی قابل به کار گیری است. از انجایی که در کشور‌ایران بخش اعظمی از تارنما های با وردپرس پباده سازی گردیده اند، درین نصیب برای این عزیزان یک سری طریق به کار گیری از اسکیما در وردپرس را توضیح میدم.


درباره با افزودن schema به وردپرس لازم میباشد بدانید که از دو نحوه میتوانید به کار گیری نمائید. یکی‌از این شیوه های افزودن صفت و میکرودیتاها به طور دستی و دیگری به کارگیری از پلاگین وردپرس می‌باشد. در‌حالتی که در قضیه برنامه نویسی وردپرس شناخت دارید میتوانید طریق دستی را گزینش فرمائید، در شرایطی که خیر به راحتی با استعمال از پلاگین هایی که برای این خواسته پباده سازی گردیده اند، می‌تواند کدهای علامت گذاری html اسکیما را به وبسایت خویش بیشتر نمائید.


در‌پی یکسری پلاگین وردپرس schema markup را سرویس شما مدیران وبسایت های وردپرسی معرفی می‌کنم. این پلاگین جزو شایسته ترین ها در این مورد می‌باشند.


پلاگین وردپرس All In One Schema Rich Snippets

پلاگین وردپرس All In One Schema Rich Snippets

اولی پلاگین اسکیما برای افزودن کدهای آرم گذاری به صفحه های وبسایت وردپرس شما پلاگین ای می باشد بنام All In One Schema Rich Snippets که جزو افزنه های بدون‌پول وردپرس می‌باشد. این افزونه در دسته خودش جزو شایسته ترین ها است. در شرایطی‌که میخواهید از افزونه بدون پول برای افزودن اسکیما به تارنما خویش به کار گیری فرمائید، این آیتم شایسته ترین تعیین برای شما می‌باشد.


با به کار گیری از این پلاگین شما قوی خواهید بود اشکال محتوای متفاوت را مبنی بر گونه های کدهای اسکیما به وبسایت خویش بیشتر نمایید.


پلاگین WP سئو Structured Data Schema

پلاگین WP بهینه سازی Structured Data Schema

دو‌مین پلاگین نیز جزو افزونه ها بدون‌پول میباشد. شما میتوانید فارغ از پرداخت هزینه این پلاگین اسکیما را از روش وب سایت مخزن وردپرس دانلود کرده و روی تارنما خودتان نصب فرمائید. همه کارهایی که با پلاگین پیشین می توانستید انجام دهید، درین پلاگین هم وجود دارا هستند. این پلاگین و آیتم قبل هر دو بدون پول بودن. فی مابین این دو آیتم پلاگین اولیه رو به شما سفارش می‌کنم.