مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

نحوه کار با گوگل انالیتیکس


Events (حوادث) در‌این قسمت از Real-Time میتوانید روش‌ی تعامل یوزرها با سایت خویش را رصد نمائید. آماری که درین نصیب وجود دارااست می تواند کلیک‌های صورت گرفته بر روی تبلیغات، تعداد دانلود یا این که تماشای کلیپ باشد.  آموزش سئو در مشهد  به دو طریق می توانید رویدادهای سایت خویش را ملاحظه کنید. یا این که رویدادهای ۳۰ دقیقه‌ی اخیر را مشاهده کنید یا این که با تعیین یک دسته‌بندی خاص، رویدادهای انجام شده در آن را مراعات فرمائید. Conversions (نرخ تبدیل در قسمت Real-Time) فیض‌ی هر استراتژی سئویی که اجرا میکنید، می بایست به طور صریح، در افزایش عملکرد وب سایت، مشخص و معلوم باشد. Conversion یا این که به عبارتی نرخ تبدیل در واقع شاخصی میباشد که گزینش می‌نماید چه تنی چند از یوزرها شما، طبق درخواستی که شما از آنها داشته‌اید، فعالیت کرده‌اند. مثلا آیا در روزنامه‌ی شما عضو گردیده‌اند یا این که خریدی از تارنما شما انجام داده‌اند؟ در گوگل انالیتیکس، قسمت Conversions در زیرمجموعه‌ی Real-Time این آمار را به صورت لحظه‌ای در دست شما قرار میدهد. در واقع این نصیب معین می‌نماید که در ۳۰ دقیقه‌ی اخیر، چه درصدی از یوزرها به اقداماتی که شما برای آنان در حیث گرفته‌اید، دست زده‌اند؛ اقداماتی مانند اشتراک در مجله، تثبیت لحاظ، خرید محصول و سرویس ها، مراجعه به دیگر مقاله‌ها تارنما شما و بقیه اهدافی که مد حیث داشته‌اید. Audience (مخاطبان) هم اکنون به سراغ گزارشات مرتبط با قسمت مخاطبان (Audience) در نوار سمت چپ می رویم. نصیب Audience یوزرها را براساس پارامترهای متعدد دسته‌بندی می‌نماید. در‌صورتی‌که نیاز دارید بدانید چه تنی چند از یوزرها، از نصیب جست‌وجو به کار گیری کرده‌اند، یا این که شمار عده ای را میخواهید که در سال قبل از تارنما شما خرید کرده‌اند ولی در ماه اخیر هیچ خریدی انجام نداده‌اند، نصیب Audience این تجهیزات را برای شما به ارمغان میاورد. اطلاعاتی که درین نصیب وجود دارااست، برای نرم افزار‌ریزی ظریف‌خیس برای جذب مخاطبان بسیار کاربردی میباشد. در این مورد بایستی دو نکته‌ی حیاتی را مد لحاظ داشته باشید: می بایست خصوصیات کاربرانی را که میخواهید پیگیری و track فرمائید، تماما انتخاب فرمائید. ابزاری که در Audience در گوگل آنالیتیکس برای کسب‌وکارها وجود دارااست، قابلیت تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی را آماده می‌نماید. به دنبال به گذر زمان زیرمجموعه‌های قسمت Audience می پردازیم. Active Users (یوزرها فعال) درین بخش از Audience میتوانید کار کاربرانی را که در دیروز، هفته‌ی اخیر، دو هفته‌ی قبلی و ماه پایان، از وبسایت شما بازدید کرده‌اند، رصد نمایید. این داده ها یاری می‌نماید که رغبت مخاطبان را نسبت به حضور در وب سایت خویش ورانداز فرمائید. از جمله، در‌صورتی‌که تعداد یوزرها شما در روز قبل، قابل قبول بوده، ولی به نسبت ۳۰ دیروز، افت شدیدی در تعداد یوزرها مشاهده میکنید، این مورد میتواند هشداری باشد که یوزرها، تمایل قبل را به تارنما شما ندارند و معدود‌خیس به آن رمز می زنند. Lifetime Value (قیمت درازمدت) در‌صورتی‌که از طریق‌هایی مثل بازاریابی ایمیلی یا این که بازاریابی کانال‌های اجتماعی برای پیشبرد کسب‌وکار به کارگیری کرده‌اید و برد‌هایی نیز کسب نموده‌اید، احتمالا این سوال برای شما به وجود آمده میباشد که آیا می بایست سرمایه‌گذاری بیشتری درین منطقهها انجام دهید؟ نصیب Lifetime Value در نصیب مخاطبان، قیمت درازمدت کاربرانی را مشخص و معلوم می‌نماید که از طریق‌های گوناگون مانند کانال‌های اجتماعی(Social)، جست‌وجو در گوگل (Orginic)، وارد کردن نشانی وب سایت (Direct) و از وب سایت‌های دیگر (Referrals) وارد تارنما شما گردیده‌اند. بدین ترتیب به یاری این ابزار گوگل آنالیتیکس می‌‌توانید جواب درخوری برای سوال بالا پیدا نمایید. همینطور میتوانید کاربرانی را که از طریق‌های مختلف جذب گردیده‌اند، براساس فاکتورهای گوناگونی برای مثال انجام دادن منظور‌ی شما، کسب درآمد، تعداد بازدید و… آراسته فرمایید و نرخ معدل را پیدا فرمایید. Cohort Analysis (بررسی کوهورت) یک کوهورت یک مجموعه از یوزرها را دربرگیرنده می شود که براساس خصوصیت‌های مشترکی جمع آوری گردیده‌اند. مثلا، یک تیم از یوزرها که در یک روز خاص جذب وب سایت یا این که برنامه گردیده‌اند. قسمت Cohort Analysis در گزارشات Audience این قابلیت را مهیا می‌نماید که به تجزیه و نظارت گستره‌ای از داده ها در خصوص کوهورت‌های متعدد بپردازید. تحت عنوان مثال، میتوانید یک کوهورت برای قسمت جدیدی که به سایت خویش اضافه کرده‌اید، تمجید فرمائید. با این فعالیت می توانید به اطلاعاتی مثلا تعداد یوزرها، محل معاش آنان، ابزاری که برای ورود به سایت استعمال کرده‌اند و اطلاعاتی از این قبیل برای قسمت تازه سایت خویش دسترسی داشته باشید. Audiences (مخاطبان) این هم از ابداعات منحصربه‌فرد گوگل میباشد که در نصیب مخاطبان (Audience) یک زیرمجموعه به اسم مخاطبان وجود داراست. از اسم‌گذاری تکراری که بگذریم، در‌این بخش می توانید یوزرها را براساس مختصات جزئی‌تری دسته‌بندی فرمائید و این دسته‌بندی را بر روی بقیه گزارشات اِعمال کنید. اعتنا داشته باشید که می توانید در آنِ واحد، تا ۲۰ دسته‌بندی را برای یوزرها ساخت فرمایید. User Explorer (رصد یوزرها) این قسمت برخلاف «بررسی کوهورت» به اخلاق کاربرانی معین اعتنا نشان میدهد. در واقع به مکان یک رویت کرد کلی به یوزرها، به کار هر کدام از یوزرها میپردازد. البته این ابزار در گوگل آنالیتیکس چه کاربردی داراست؟ از جمله درصورتی که بخواهید درباره‌ی خلق و خوی کاربرانی که جدیدا عضو وبسایت شما گردیده‌اند اطلاعاتی کسب فرمائید، گزارشات جانور در User Explorer به امداد شما خواهد آمد. اطلاعاتی که از هر مخاطب قابل مشاهده میباشد دربرگیرنده این موردها می گردد: دوران مقطع حضور در سایت، درصد اشخاص بیرون گردیده از وبسایت، درآمد شما از هر استفاده کننده و نرخ تبدیل. Demographics (جمعیت‌شناسی) در قسمت Demographics از گزارشات مرتبط با Audience، به اطلاعاتی جزئی در مورد سن و جنسیت یوزرها دسترسی خواهید داشت. مثلا می توانید بفهمید کاربرانی که دربین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارا هستند، در یک زمان‌ی وقتی معین، به صورت معدل چه دوران وقتی را در وبسایت شما سپری کرده‌اند. از این داده ها میتوانید برای بهبود محتواهای تولیدی، تبلیغات بهتر و بازاریابی هدفمندتر به کارگیری فرمائید. همینطور میتوانید نصیب‌هایی را براساس دسته‌بندی سن و جنسیت تولید فرمایید و مخاطبانی را از این روش به دست آورید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد