مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت


نقشه وبسایت چه چیزی است؟
نقشه وبسایت XML (گویش علامت گذاری قابل گسترش) در واقع یک فولدر متنی دربردارنده مجموع نشانی‌های جان دار در تارنما شماست.  آموزش سئو در مشهد همینطور نقشه تارنما (وب سایت مپ) شما می‌تواند داده ها متا هر نشانی از وبسایت مانند پایانی بروزرسانی، واحد سنجش اهمیت و طریق رابطه آن با صفحه ها دیگر را نیز مشتمل بر خواهد شد. وجود نقشه وب سایت ربات موتورهای کاوش مانند گوگل را ارشادوراهنمایی میکند تا صفحه ها تارنما شمارا به طور بهتر شناسایی کرده و همینطور از ساخت و ساز صفحه های نو و تغییرات در صفحه ها سابق شما آگاه گردد.

هیچ تضمینی نیست که با ساخت و ساز نقشه وب سایت XML صفحه های شما بهتر ایندکس شوند، البته با داشتن نقشه وبسایت یا این که وبسایت مپ بخت بیشتری خواهید داشت.


تولید نقشه وبسایت XML

معانی برچسب‌های مصرف شده در نقشه تارنما
 نقشه وبسایت با این برچسب استارت و خاتمه مییابد.

 محتوای لینک و پیوند هر کاغذ در‌این برچسب قرار می گیرد و در واقع یک برچسب مامان میباشد.

 این برچسب نشانی ظریف هر شیت از تارنما شمارا در خویش مکان می دهد.

 داده ها مرتبط با پایانی تغییرات ورقه در‌این برچسب قرار می گیرد که به فرمت YYYY-MM-DD تاریخ دهی میگردد.

 این برچسب از نقشه وب سایت شما اطلاعاتی درمورد دوران تغییرات در برگه متبوع را ارئه می‌دهد.

 ترازو اهمیت برگه در نقشه تارنما شما‌را معلوم میکند که مقدار آن می تواند در زمان 0.0 تا 1.0 باشد.

نکات:
1- برچسب اجباری بوده و برچسب های ،  و از روی اراده میباشند.

2- پوشه نقشه تارنما شما می بایست روی هاست و فولدر مهم پوشه‌ها قرار گیرد.

3- مجموع نشانی‌ها در نقشه تارنما می بایست مرتبط با یک دامنه باشند.

4- حداکثر ارتفاع مجاز برای یک نشانی 2048 کاراکتر میباشد.

5- به لحاظ می رسد که با تهیه  و میتوان موتورهای کاوش را وادار به آنالیز روزمره وبسایت خویش نمایید، این عمل به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود چون در صورتیکه گوگل متوجه غیر حقیقی وواقعی بودن آن خواهد شد، تمام فولدر نقشه تارنما شما‌را نادیده خواهد گرفت.

فولدر ایندکس نقشه وب سایت چه میباشد؟
گهگاه با اعتنا به خیل‌عظیم صفحه های و موضوعات یک وبسایت ساخت و ساز تعدادی نقشه وبسایت مورد نیاز می گردد. در اینصورت پوشه مرتبط با هر نقشه وبسایت بایستی در یک فولدر ایندکس نقشه تارنما (Sitemap index file) لیست خواهد شد.

در شرایطی‌که وب سایت شما بیشتراز 5000 شیت دارااست یا این که سایز پوشه نقشه تارنما شما بیش تر از 10 مگابایت میباشد، استعمال از یکسری پوشه نقشه وب سایت ضرورت مییابد. در اینصورت به فولدر ایندکس نقشه وب سایت نیز نیاز دارید. ولی می‌توانید با استعمال از gzip وسعت فولدر و پهنای باند ما یحتاج را کاهش دهید البته مطمئن گردید که سایز فولدر نقشه وبسایت شما پس از فشرده سازی کمتر از 10 مگابایت باشد.


فولدر ایندکس نقشه وب سایت

در فولدر ایندکس بازه احتمالی تغییرات برای هر پوشه نقشه وب سایت شما توسط برچسب معلوم می شود.

معانی برچسب‌های مستعمل در ایندکس نقشه وب سایت
 ایندکس نقشه وب سایت با این برچسب گشوده و بسته می شود.

 این برچسب داده ها مرتبط با هر نقشه وبسایت را در خویش مکان می‌دهد.

هر فولدر ایندکس قادر است تا 50000 پوشه نقشه وب سایت را در مشتمل بر خواهد شد.

نقشه تارنما XML چه پوشه‌هایی را پشتیبانی میکند؟
گوگل می‌تواند پسوندهای متفاوتی را در هر نقشه وب سایت شناسایی نماید. این دستور بستگی به محتویات هر وبسایت داراست و شما با به کار گیری از نقشه وبسایت عمل را برای موتورهای کاوش ریلکس می کنید. نقشه تارنما XML پسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی میکند.

فراگیری ایجاد نقشه وبسایت
پیوند‌های تحت تولید نقشه تارنما را برای شما بسیار سهل و آسان میکنند، اما در صورتیکه از سیستم‌های مدیر محتوا مانند وردپرس و جوملا برای وب سایت خویش به کار گیری می کنید پلاگین‌های قابل قبولی در چنگ خواهید داشت.

Link Juice چیست


Link Juice چه می‌باشد :
یک اصطلاح رایج در seo در معنای لینک یافتن یا این که پیوند شدن از یک ورقه از وبسایت شما ( لینک و پیوند داخلی ) یا این که از وب سایت دیگر ( پیوند فرنگی ) میباشد ، لینک و پیوند جوین ( link juice ) تاثیر مستقیمی بر pagerank مجموع وبسایت ها دارااست .

لینک و پیوند Dofollow چه است :
به صورت پیش فرض همه لینک و پیوند ها Dofollow می باشند مگر اینکه به طور دستی به وسیله مخاطب یا این که به طور اتومات بوسیله پیکربندی اینترنت تغییر‌و تحول پیدا نمایند ، ربات های گوگل در کاوش لینک و پیوند های dofollow می‌باشند همان موتور های جستجو گر گوگل صفحه ها دیگر را از روش پیوند های استاندارد کشف می نمایند و وبسایت به وب سایت ادامه میدهند . لینک و پیوند یکی‌از دست اندرکاران درجه بندی در گوگل میباشد ، ربات های گوگل میتوانند گزینش نمایند کدام لینک و پیوند ارزشمند میباشد و شایسته کسب درجه بالا از گوگل میباشد. هر لینک و پیوند یا این که لینکی که در آن rel=nofollow را نداشته باشد dofollow نامیده میگردد .

پیوند Nofollow چه میباشد :
وقتی که در پیوند HTML عبارت Rel=nofollow را جایگزین Rel=dofollowنمایید پیوند تبدیل به nofollow به خواسته دنبال و تایید نکردن میشود .اگر که پیوند nofollow باشد برگه هیچ پیوندی اخذ نمی نماید ، NOFOLLOW تاثیر بر pagerank نخواهد داشت و به قرار به دست آوردن شیت در serps یاری نمی نماید ، برچسب Nofollow اصولا یک آرم آگهی برای ربات های گوگل میباشد که میگوید این لینک و پیوند را در حیث نگیرید . مدیران اینترنت از nofollow استعمال می نمایند تا خزندهای گوگل را در ورقه ی خویش نگه دارا‌هستند و منجر امتیاز به دست آوردن برگه یا این که تارنما دیگر از گوگل نشوند .

یک‌سری نکته در زمینه‌ی لینک و پیوند ها :

تبادل لینک و پیوند دربین دو وب سایت تاثیری بر الگوریتم گوگل ندارد .
در صورتیکه یک وب سایت ۱۰ عدد پیوند به شما بدهد برای گوگل ۱ پیوند محسوب میشود ، دامنه لینک و پیوند ها می بایست فرق داشته باشد این پیوند ها را Linking Root Domain می نامند.
پیوند های معدود کیفیت یا این که Low Quality Links به لینک و پیوند های می‌گویند که از وبسایت های نا دارای اعتبار یا این که اسپمینگ گرفته میگردد ، این پیوند ها تاثیر منفی بر بهینه سازی وبسایت شما میگذارند .
Internal Links یا این که لینک و پیوند های داخلی وابسته به یک دامنه می باشند ، تاثیر متعددی بر seo تارنما شما ندارد ولی در صورتیکه به صدق مصرف شود می‌تواند مقداری تاثیر گذار باشد .
منش فراهم کردن بک پیوند های موءثر چه می‌باشد ؟
فکر کنید شما اخیرا وبسایتی را راه‌اندازی نموده اید ، دسته بندی های وب سایت را به صدق انجام و بی نقص ترین محتوا را ارائه کرده اید درصورتی که وبسایت و مطالب شما بازدید نداشته باشد ، وب سایت شما ناتمام و فارغ از فایده وری میباشد ، بک لینک و پیوند ها وب سایت شمارا با صرفه میکنند تا در کوتاه ترین دوران دوستداران را بیابد و جایگاه بالایی از گوگل کسب کند. پیوند ها عموما از روش وب لاگ ها ، مقاله ها ، تارنما های رسانه ای و اجتماعی تولید و سبب ارتقاء ترافیک تارنما شما میشوند ، درپی با پیوند های راحت و اساسی دنیای بک لینک و پیوند آشنا می‌شوید .

به دست آوردن پیوند از شبکه‌های‌اجتماعی عظیم :
دریافت کردن پیوند از اکثر رسانه های اجتماعی توانا مانند صورت بوک یا این که یوتیوب یک تله کوچک میباشد ، زیرا این پیوند ها nofollow ( سوای دنبال ) می‌باشند و به گوگل این دستور را میدهند که در شکل مشاهده لینک و پیوند آن را نادیده بگیرد. شبکه‌های‌عمومی برای دوری از اسپم از برچسب nofollow استعمال می کنند ، البته کل وبسایت های اجتماعی از nofollow استعمال نمی‌کنند ، بخش اعظمی از وب سایت ها قابلیت و امکان لینک و پیوند های باارزش را مهیا نموده اند ، شما بایستی بگردید و این وبسایت ها را بیابید ، یافت کردن این پیوند های حقیقی وواقعی ، برای seo وبسایت با اهمیت میباشد این اهمیت به وسیله گوگل بارها تایید گردیده اند.

لینک و پیوند Google Places :
محل کسب و عمل خویش را در نقشه گوگل مپ تولید و از لغت ها کلیدی هدفمند در بخش پروفایل به کارگیری فرمایید ، تثبیت خصوصیات جغرافیایی برای وبسایت یک لینک و پیوند توانا و آسوده میباشد .

Linkedin :
Linkedin یک کانال اجتماعی بزرگ میباشد ، Linkedin به یوزرها اذن میدهد با تولید حساب در بخش پروفایل خویش تجربیات کاری ، مهارت های خویش را تیتر و سبب ساخت ارتباط ها کاری ماهر در دنیای حقیقی خواهد شد ، هر استفاده کننده پیوند آئین صرفا در بخش پروفایل خویش قادر است پیوند dofollow به وب سایت خویش بدهد ، داشتن پیوند از وب سایت linkedin برای هر وبسایتی با ارزش می‌باشد .

digg :
Digg یک تارنما خبری میباشد ، یوزرها می‌توانند مقاله ها خویش را بعد از ساخت ارسال نموده تا بر روی تارنما قرار بگیرد ، وبسایت digg یک کدام از شایسته ترین رویه ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا وبسایت میباشد ، digg یک راهکار عالی برای تولید لینک و پیوند و ارتقاء ترافیک تارنما میباشد ، مخاطب می‌تواند در وبسایت digg مقالاتی که می‌خواهد ساخت‌و‌ساز و تبلیغ نماید و پیوند هایی با پسوند dofollow برای وب سایت خویش بدست آورد .

Foursquare :
Foursquare یک اپلیکیشن کانال اجتماعی دارای شهرت مبنی بر شرایط جغرافیایی میباشد، با Foursquare مخاطب میتواند پیوسته در هر موقعیتی با ارسال عکس، حیث خویش را به اشتراک بگذارد. بنابراین اشخاصی که در آینده به آن جای می‌روند میتوانند از نگاه و تجربه شما به کار گیری نمایند، با نام نویسی در اپلیکیشن foursquare هر استفاده کننده می‌تواند در نصیب پروفایل خویش یک پیوند قرار بدهد .

Reddit :
Reddit ( ردیت ) یک تیم از صفحه های اینترنت ، تارنما ، تارنامه دارنده دامنه و پایین دامنه های اینترنتی مشترک میباشد . در reddit داده های متنی ، صوتی ،تصویری به اشتراک گذارده می گردند استفاده کننده با نام نویسی قادر است متن و لینک و پیوند ارسال کنند ، رددیت شباهت متعددی به وبسایت digg داراست .

Squidoo :
Squidoo یک تارنما کارکشته میباشد ، Squidoo به یوزرها اذن ساخت و ساز صفحه ها مولتی مدیا سوای HTML می‌دهد، در‌این تارنما مقاله‌ها ، لنز و نویسندگان ، Lensmaster نامیده می‌شوند ، مقصود وبسایت ساخت و ساز سیستم اشتراگ گذاری میباشد ، به دست آوردن پیوند squidoo برای هر وبسایتی ازرشمند میباشد .

Stumbleupon :
Stumbleupon وب سایت دوستداشتنی دارنده پیج رنک بالا در مورد ارائه کالا و مقاله در سطح فی مابین المللی میباشد ، Stumbleupon یک وب سایت عالی برای وبمستر ها جهت به اشتراک گذاشتن متن ، تصویر و لینک و پیوند سایتشان هست .

Yelp :
یلپ ( yelp ) وب سایت و اپلیکشین شناخته گردیده در سطح دربین المللی میباشد ، yelp امداد می نماید تا مجاورت ترین کسب و فعالیت مربوط به نیازتان را بیابند و یوزرها را تشویق می کند تا لحاظ خویش با دیگر یوزرها به اشتراک بگذارد ، با ساخت حساب یلپ میتوانید در بخش پروفیل خویش پیوند dofollow وبسایتتان را قرار دهید، دقت داشته باشید پیوند های نهاده گردیده در نصیب ایده ها پسوند nofollow میگیرند .

listings.local.yahoo :
listings.local.yahoo یک نمایه و پروفایل برای کسب و عمل شما ساخت می کند ، listings.local.yahoo قابلیت اضافه کردن عکس ، فیلم و پیشنهادات بر روی نمایه کسب فعالیت را به استفاده کننده میدهد ، مطلقا از لغات کلیدی هدفمند در بخش پروفایل و توضیحات به کار گیری نمایید تا به فیض مناسب برسید .

Ezine Articles :
Ezine Articles یک کدام از وبسایت های دوستداشتنی برای وب لاگ نویس ها میباشد ، این وبسایت به مخاطب اجاره می‌دهد در قبال متنی که ساخت‌و‌ساز می نماید برای سایتش پیوند اخذ نمایند به علاوه قابلیت و امکان ویرایش و بازنویسی نوشته‌علمی برای استفاده کننده ساخت کرده است . Ezine Articles پیوسته در درحال حاضر به روزرسانی و جابه جایی پیوند ها است .

Hubpages :
Hubpages سایتی با پتانسیل شایان توجه بر مرورگر های گوگل میباشد ،  آموزش سئو در مشهد استفاده کننده در باب موضوعات انتخابی خویش یاروهمدم با لینک و پیوند ، متن ساخت و ساز می کند. وب سایت Hubpages در سال ۲۰۰۶ احداث شد و امروز یکی حریف های رمز دشوار وبسایت squidoo به حساب میآید .

توده بندی :
مقصود به دست آوردن بک پیوند ارتقاء ترافیک ورودی یوزرها به تارنما شما طی دوران کوتاه برای بهبود درجه شما در الگوریتم گوگل میباشد. امروزه بازاریابی اینترنتی راهی تضمینی برای رونق بخشیدن به کسب و عمل مجموع تیم ها می‌باشد ، به این ترتیب پای رقابت رنج دربین میباشد و این رقابت روز افزون در هم اکنون سختر شدن میباشد. در جایگاه بندی های گوگل نقطه ی آرامشی نیست ، همه وبمستر ها پیرو کشف منش هایی جهت ارتقاء مرتبه سایتشان در گوگل می‌باشند. مطمئنا هنگام کشف رویکرد های تازه ، سر موفقیتشان را افشا نخواهند کرد.

تفاوت متا تگ robots و تگ x-robots


خیلی اصلی میباشد که متا تگ robots را با تگ x-robots نادرست نگیرید. چراکه تگ x-robots تمام وبسایت را تازه ایندکس می‌نماید و در فیض آن مجموع تارنما شما از صفحه ها حاصل گوگل (SERP) محو گردد.

در‌حالتی که برچسب X-Robots را به صورت X-Robots-Tag: “noindex” در هدر HTTP به کارگیری نمائید آموزش سئو در مشهد  ، این رخداد خواهد به زمین خورد.


به کار گیری از تگ noindex در پوشه robots.txt

فولدر robots.txt نوعی فولدر متنی دربردارنده نقشه تارنما و تعدادی اوامر برای خزنده‌ها میباشد. زمانی خزنده‌ها به یک وبسایت می‌رسند، نخست این فولدر را تحلیل کرده و بر طبق قانون ها آن فعالیت می‌نمایند.

شما میتوانید با قرار دادن فرمان تازه ایندکس در پوشه robots.txt صفحاتی که نباید ایندکس شوند را به اطلاع خزنده‌ها برسانید.

مزیت استعمال از پوشه robots.txt این میباشد که بوسیله آن میتوانید علاوه بر ممنوع کردن یک کاغذ از ایندکس شدن، یک دایرکتوری بدون نقص، یک تصویر یا این که فولدر را به وضعیت جدید ایندکس دربیاورید.

کافی میباشد درین پوشه فرمان no index را نوشته و بعد آن را در گوگل کنسول تثبیت فرمایید. در پایین یک مثال امر تازه ایندکس را مشاهده می کنید:


Noindex: /robots-txt-noindexed-page/


خلل به کارگیری از فولدر robots.txt برای تازه ایندکس کردن صفحه ها این میباشد که گوگل اعلام کرده الزامی برای به کارگیری از این فولدر برای خویش نمی‌بیند. به این ترتیب ممکن میباشد با اینکه ایندکس شدن کاغذ‌ای را درین پوشه ممنوع اعلام نمائید، خزنده‌های گوگل بی‌دقت به امر، آن برگه را در فهرست نتیجه ها اکران دهند.

عده بندی

با اینکه همواره مقصود ما از ساخت محتوا و ساخت صفحه های اینترنت، چشم شدن در ورقه حاصل جستجوی گوگل و بقیه موتورهای کاوش میباشد، گهگاه به دلایلی که اکثر آن ها به seo تارنما و کسب سکو بهتر برمی‌خواهد شد ترجیح میدهیم صفحه ها بی‌قیمت یا این که تکراری سایتمان در جستجوهای یوزرها اکران داده نشود. به‌این مراد شیوه‌های مختلفی پیش پای شما وبمستران جای‌دارد که درین مقاله به آنان پرداخته شد.

از در بین سه طرز مذکور گردیده، متاتگ robots و تگ تازه ایندکس مطلوب‌خیس بوده و به غرض ما از noindexing مجاورت‌ترند.


با این چک لیست سئو میتوانید سایت خود را سئو کنید


ما یک فهرست seo تارنما داریم که برای مجموع مشتریان استعمال میکنیم   آموزش سئو در مشهد  و حقیقتا هم عالی عمل می نماید. شما هم دنبال seo وبسایت خویش می‌باشید؟


وبسایت Proven.com جدیدا از این ارزیابی لیست برای seo تارنما خویش و بهبود ترافیک و بازدید به کارگیری کرده که ترافیکش را در برهه زمانی 6 هفته، 48.7% بهبود بخشیده میباشد. نوشته‌علمی امروز ما تصمیم داراست قدم به قدم به شما نشان دهد که وب سایت proven.com چطور این فعالیت را نموده است؟


نخست، یک شناخت مختصر با بهینه سازی

یک‌سری هفته پیش از طرف تارنما proven.com یک محقق به اسم Sean Faconer به اینجانب پیغام اعطا کرد، اینجانب صرفا یک روزنامه برای لیست پست الکرونیکی های Backlinko فرستادم،  این خبر نامه سه نوشته ی علمی دوستداشتنی بازاریابی محتوای اینجانب در سال 2016 را نبی بود.


Sean به ایمیلم جواب اعطا کرد و اذعان کرد که از تکنیک های اینجانب به کارگیری کرده و پاسخ خیر گرفته:


اینجانب حقیقتا زیر تاثیر بازاریابی محتوای Sean قرار گرفته بودم. همین طور متوجه چیزهایی در تارنما ابزارهای بهینه سازی شدم که Sean را از کاغذ نخستین گوگل به دور نگه داشته بود،  فکری به ذهنم رسید:



Sean جواب بخشید:



یار ما باشید تا بفهمید چه اتفاقی صورت بخشید!


بیایید حاصل فهرست بهینه سازی که Sean بهره مند شد را ببینیم. زمانی Sean از نظارت لیست اینجانب بهره مند شد، ترافیک ارگانیک موتور جستجویش راز به عرش گذاشت. ترافیک ارگانیک وب سایت proven.com تنها در بازه سه هفته به 48.7% رسید.


ولی این صرفا استارت عمل بود. بعداز 6 هفته ترافیک ارگانیک تارنما proven.com به 88.3% رسید.


شرایط کنونی می‌توانید مشاهده کنید که یک ارزیابی لیست بهینه سازی یا این که فهرست سئو وب سایت چقدر می‌تواند موءثر باشد، وقت آن میباشد که اینجانب روند 7 مرحله ای نظارت لیست خودم را شرح دهم:


مرحله #1: صفحه ها با وزن مرده را حذف نمائید.

گوگل به تازگی اعلام نموده است که تارنما های گسترده با هزاران کاغذ می‌توانند برای seo نامناسب باشند. جواب گوگل (Gray Illyes) این بود:



در قدم نخستین تحلیل لیست، اینجانب می بایست مطمئن می شدم که کل صفحه های وبسایت اینجانب عالی میباشند یا این که خیر. در واقعیت، backlinko هرماه حدود 150000 بازدید کننده یکتا ساخت و ساز می نماید. آن هم فقط با وجود 33 پست:



چطور قابلیت داراست؟ به خیال و خاطر اینکه اینجانب بر کیفیت 100% تمرکز کردم. علیرغم این واقعیت که طرز کیفیت بر کمیت آشکارا عمل می نماید. اینجانب وبسایت های بسیار متعددی را برای دست و پنجه قابل انعطاف کردن با صفحه ها با وزن مرده را بازدید کردم.


صفحه های با وزن مرده مانند:


[tie_list type=”checklist”]


شیت تگ ها و دسته بندی وردپرس

پست های تاریخ پیشین وب لاگ

پست های معدود کیفیت وبلاگ

صفحه های متاع تجارت الکترونیک با فروش صفر

صفحه های آرشیو

محتواهای نازک و محتوای توکل سخن ها

صفحات با خدمت کهن

[/tie_list]



با بک لینکهای قوی به ورقه نخستین گوگل بیا

رویای شیت نخستین گوگل با بک پیوند خوب و باکیفیت تبدیل به حقیقت میشه. تو زمان لینک و پیوند سازی پلتفرم مانگو بهت میاد میدیم چجوری سایتتو با بک پیوند کیفیت خوب و توانمند تبدیل به یه تارنما پولساز کنی.


مشاهده

و همان گونه که دیدید،  گوگل اظهار کرد که صفحه های با وزن مرده می‌توانند به عملکرد های seo شما صدمه بزنند. بسیار خب، حال به Sean برمی گردیم: در زمینه ی نمونه proven.com محتوای وب لاگ آن‌ها کم آب بود البته آن‌ها تعداد متعددی صفحه های با وزن مرده داشتند.  در واقعیت وبسایت آنان حدود 48000 کاغذ ایندکس گردیده در گوگل داشت.



زیرا Proven.com یک دیوار شغل ها آنلاین میباشد، تعداد متعددی لیست های شغلی آویزان کهن در تمامی جا داشتند.



قابل ذکر وجود ندارد که صفحه های پروفایل کمپانی هایی هم بودند که برای ماه ها شغلی را توصیه نداده بودند. همین طور،  این صفحه های هم ایندکس می شدند:



که آنان هم هزاران شیت با وزن مرده می‌سازند. اینجانب این صفحه های را به Sean معرفی کردم و وی سریع این صفحه ها را حذف یا این که مسیردهی دوباره کرد.






در تیم Sean بایستی 10.000 کاغذ را حذف و یا این که نشانی دهی دوباره میکرد. پس از انجام آن، شرایط فعلی تارنما Sean تمیز گردیده و وقت آن میباشد که وبسایت به خیال و خاطر صفحاتی که حذف گردیده بودند تعمیر گردد.


مرحله #2: تصحیح اشتباهات تارنما و ایرادات

در‌این مرحله اینجانب آستین هایم را بالا زدم و با دست و پنجه قابل انعطاف  کردن با تکنیک های مسایل seo وبسایت Proven.com  تمرکز به صورت خاص روی موردها پایین:


[tie_list type=”checklist”]


حیف کردن تگ های تیتر یا این که دوبرابر شدن آن‌ها

دوبرابر کردن تگ های توصیفی

پیوند های بریده گردیده

تصاویر که Alt text نداشتند

صفحاتی که بوسیله Robot.txt بلاک گردیده اند.

بیشتر از 300 نشانی دهی دوباره که باید همگی از نوع انتقال301 باشد.

[/tie_list]


دراین فهرست بهینه سازی شما می بایست دنبال هر مورد تکنیکی که کاربرد seo را خدشه دار میکند باشید. اینجانب از ممیزهای وبسایت RavenTool`s برای پرده برداشتن از مسایل وب سایت proven.com استعمال کردم. زیرا در مرحله پیشین حدود 10000 ورقه حذف گردیده بود، حال حاضر صفحه ها متعددی برای تطهیر نداریم. در واقعیت یک ادله برای اینکه شما صفحه های وزن مرده را در مرحله اولیه تمیز فرمایید این میباشد که انجام پردازش ها خیلی شل خیس و معمولی خیس خواهند شد. صرفا مشکلی که اینجانب پیدا کردم این بود:


پیوند های بریده کلیه جا بودند…

بعضا تصاویر هم به هیچ وجه متن جایگزین نداشتند…


و تیتر هایی که تکراری بوند بایستی صحیح می شدند



و Sean کل این خطاهای تارنما را کاسه 24 ساعت حل کرد،


اشتباهات تصحیح شدند.


مرحله #3: سئو صفحه های با حق تقدم بالا با سئوی باطن کاغذ

اکثری از عموم که وب سایت های وسیع را اداره می نمایند فکر‌می‌کنند که چطور خواهیم توانست هزاران برگه را seo کنیم؟ ماه ها برهه زمانی میبرد، به همین استدلال آنان به هیچ وجه طرف seo وبسایت شان نمی پروسه. خوشبختانه نیاز وجود ندارد که هر تک شیت را باطن تارنما تان ارزیابی فرمایید،  صرفا 10 ورقه اصلی نخستین را گزینش نمایید و مجموع همتتان را روی این 10 برگه بگذارید. در‌این نمونه اینجانب از Sean خواستم که 5 تا 10 شیت اساسی برترش را برای اینجانب ارسال نماید و Sean آنان را فرستاد:



تنی چند از صفحه های اصلی Sean پست های وب لاگ بودند، مثل این:



سایر صفحه های سرویس ها دهی بودند مثل این برگه خانگی:



پر‌نور میباشد که سفارش های اینجانب برای هر شیت که روی آن عمل می‌کردم مختلف بود. ولی کلاً،  اینجانب تکنیک هایی از (ارشادوراهنمایی های پهناور اینجانب برای بهینه سازی درون کاغذ) استعمال کردم.



محتواهای Sean در حال حاضر به نیکی سئو گردیده اند و اینجانب تنها نیاز دارم که تعداد یه خرده ترفند اضافه کنم. مثلا،  بیایید نگاهی به اینکه اینجانب چه تغییراتی روی پست های Sean انجام دادم.



نخستین از کلیه از Sean خواستم که شاخص کلیدی (Questions to ask references) را به بدنه نوشته‌ی‌علمی اش بیفزاید.


همینطور از وی خواستم که به‌تدریج کلمه و واژه های کلیدی شبیه (LSI (business references را در محتوایش وارد نماید.



حال حاضر محتوای Sean از نگاه واژه کلیدی هم سئو شده‌است،  وقت آن رسیده که به سمت شاخص مرتبه بندی نو که حال حاضر مهم ترین چیز میباشد برویم.


مرحله #4: سئو برای CTR

نخست نرخ کلیک نوشته‌علمی در گوگل را تحلیل میکنیم: بیایید از CTR آغاز کنیم، به حیث اینجانب هیچ شکی وجود ندارد که گوگل از CTR برای درجه بندی های تک استعمال می نماید. یعنی هر سود ای که در گوگل نشان داده گردیده در شرایطی‌که کلیک بیشتری اخذ نماید گشوده هم توانسته مرتبه ای بهتر کسب نماید و نزد گوگل محبوبتر می‌شود (این فعالیت به گذر زمان بازه زمانی حادثه می افتد) – در این مکان یک نقل عهد از یک نوشته‌ی‌علمی تحقیقاتی که بوسیله گوگل منتشر شده‌است آورده شده‌است:



چطور می‌توانیم اقبال اخذ کلیک بیشتر وبسایت Sean را بهبود بدهم؟

مثالم را با پست ذیل آغاز می‌کنم:


صورت این شیت در گوگل اینطور بود:



بد نبود ولی می توانست بهتر هم باشد،


اینک اینجانب قصد دارم که توضیح بدهم که چطور کلیک بیشتری برای این مقاله اخذ کردم:

اولیه نگاهی به کلمه ها تبلیغات برای یافت کردن عبارات کلیدی مثل “job board” انداختم و متوجه شدم که اکثر زمان ها اعداد خاصی از “job board “در تبلیغات آنان لیست شده‌است:


و همینطور متوجه شدم هیچ کدام از آن ها از واژه و کلمه “niche talent” به کار گیری نکرده اند.  بدین ترتیب از Sean خواستم که تیتر مطلبرا به ” 100+ job boards for job seekers and recruiters” تغییر و تحول بدهد و توضیحات تگ اش را هم به “find the best job boards on ..” تغییر‌و تحول دهد. در اینجا میتوانید سود ای که گوگل نشان بخشید را ملاحظه کنید:


و حال حاضر CTR ورقه برای آن شاخص واژه کلیدی 4.88% میباشد، 64.1% بیشتر از گذشته…


خیلی خوبه خیر؟ شرایط فعلی وقت آن میباشد که اینجانب به Sean یاری کنم که حاصل گوگل را به جذب کننده کلیک تبدیل نماید.


مرحله #5: کاهش واحد سنجش اضافه گویی ها و بهبود dwell time ( سیگنال های تجربی مخاطب )

گوگل اعتنا متعددی به سیگنال های تجربی استفاده کننده دارااست،  به عبارت دیگر گوگل نمی‌خواهد عموم از وب سایت شما مثل برق بگذرند. در‌صورتی‌که بازدید کننده ها وقت بیشتری بگذرانند و کلیک های متعددی انجام دهند، گوگل جایگاه شمارا بهبود خواهد داد. پرسش این میباشد که شما چطور می‌توانید وبسایت تان را برای سیگنال های تجربی استفاده کننده seo نمائید؟


میدانید بالای ورقه شما میلیون ها دلار بها داراست به همین ادله میباشد که شما می بایست از فضاهای خالی غیرضروری در محتوایتان اجتناب فرمائید. براین اساس از Sean خواستم این گوشه و کنار را 50% کاهش بدهد و همینطور تارنما proven.com پیوندهای ریزه میزه ناوبری هم داشت:



پیوندهای ریزه میزه برای وب سایت های تجاری مطلوب میباشند ولی برای یک بلاگ ضروری نیستند. بعد از Sean خواستم آنها‌را حذف نماید. همینطور پست های وب لاگ proven.com عکس های خیلی بزرگی در نخستین هر پست داشتند که ظواهر بدی داشت


ترفندهای افزایش سئو


3_ ایجاد محتوای صوتی


آری، سو‌مین ترفند بهینه سازی، ایجاد محتوای صوتی میباشد.  آموزش سئو در مشهد  البته این یعنی چه؟ خب همان گونه که در اولِ نوشته‌ی‌علمی هم گفتم، در دنیای بهینه سازی هیچ چیزی تضمین گردیده و مشخص و معلوم وجود ندارد. امروز یک ضابطه حکم کننده میباشد و فردا به جهت تغییر تحول کردار کاربر، کلیه چیز تغییر می کند.

تا همین یکسری سال پیش همگی سئوکارها تمرکزشان را روی ایجاد محتوای متنی گذارده بودند و خب گوگل هم به جهت عشق استفاده کننده به متن، این فرمت محتوا را به شدت دوست داشت. بعداز مدتی با تغییر‌و تحول خلق استفاده کننده به سمت محتوای ویدیویی، گوگل هم گشوده تغییراتی در الگوریتم خودش به وجود آورد که به امداد آن، محتواهای ویدیویی اعتبار بیشتری پیدا نمایند. بعداز این تغییرات، تارنما هایی که زودتر از سایر مبادرت به ساخت و ساز این فرمت محتوا کرده بودند به شدت در حاصل کاوش، مرتبه های خیر و خوبی گرفته و seo شدند.

البته ترفند تازه seo، ساخت و ساز محتوای صوتی میباشد. در صورتیکه امروز که در حالا تلاوت این نوشته‌ی‌علمی میباشید، روزنگار روی تلفن همراهتان هنوز تاریخ سال 99 را نشان می‌دهد، پس خیلی خوش شانسید. زیرا حال حاضر به شما خبر دادم که ترند بعدی محتوا برای یوزرها گوگلی، محتواهای صوتی میباشد. یعنی می‌توانید با یاری ایجاد محتوای صوتی، تحت عنوان عزیز دردانه گوگل در بین رقبای خودتان باشید و در بازه کمتری، به مرتبه های بالای گوگل برسید.

دیدنی خیس اینجاست که قرار میباشد محتواهای صوتی وبسایت ها با یک ظواهر مختلف در نتیجه ها گوگل اکران داده شوند. یعنی همان طور که پس از کاوش واژه و کلمه ای مثل “یادگرفتن ادیت ویدئو” در بالای حاصل به مکان وبسایت ها، کادری از ویدیوها مشاهده می کنید، در آینده ای خیلی مجاورت قرار میباشد فی مابین ورقه اولیه گوگل هم یک قاب اختصاصی محتوای صوتی را مشاهده کنید. درصورتی که محتوای صوتی شما در‌این قاب قرار بگیرد، می‌توانید انتظار برندسازی بهتر، فروش بیشتر و… را داشته باشید.

4_ در توییتر فعال باشید


خب در شرایطی‌که مقاله ها گوناگون یادگرفتن بهینه سازی سطح اینترنت را بخوانید، احتمالا بارها با پیشنهاداتی روبرو می شوید که به شما می گویند در شبکه های عمومی مثل توییتر و فیسبوک فعال باشید. البته اینجانب می‌خواهم در‌این نوشته‌ی علمی تحت عنوان یک ترفند بهینه سازی از شما بخواهم که در توییتر کار فرمائید. امیدوارم این توصیه را هم مثل سایر سفارش های وبسایت های دیگر پشت گوش نیندازید.

توییتر یکی شبکه‌های‌مردمی وسیع و قوی میباشد که کار شما در آن می‌تواند روی بهینه سازی سایتتان تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. ولی منظورم از عمل تنها اشتراک گذاری پست های وب لاگ سایتتان در توییتر وجود ندارد. بلکه خواسته عمل اصولی، جذب استفاده کننده، تعامل با آن‌ها و… میباشد. در صورتی با دور و بر توییتر و تکنیک های جذب استفاده کننده در‌این کانال اجتماعی شناخت ندارید، سفارش می کنم محرمانه به نوشته ی علمی فراگیری توییتر(Twitter) آکادمی فرین بزنید.

وقتی که شما بتوانید مخاطبان حقیقی و واقعی و باکیفیتی درین کانال اجتماعی جذب فرمائید، می توانید به بهبود بهینه سازی سایتتان از روش آن یاری متعددی فرمائید. علاوه بر توییتر، در شرایطی که بازه و انرژی ما یحتاج برای کار در سایر شبکه‌های‌اجتماعی را هم داشته باشید، توصیه می‌کنم به سراغ فیسبوک و بعد از آن لینکدین بروید. برای فهم بهتر تاثیر این شبکه‌های‌مردمی روی بهینه سازی وبسایت، می توانید نوشته‌علمی سوشیال سیگنال را مطالعه نمائید.

5_ به کارگیری از لغت ها کلیدی در کامنت ها


گهگاه مواقع نیاز میباشد در خصوص موضوعی نوشته ی علمی بنویسید که حقیقتا مفاهیم متعددی برای توضیح دادن ندارد. در مقابل ممکن میباشد یوزرها چهت نیل به آن ورقه یا این که نوشته‌علمی شما، کلمه ها بسیار متفاوتی را هم کاوش نمایند.
به عنوان مثال واژه خرید گاوصندوق، خرید گاو صندوق، فروش گاوصندوق و… در چنین مواردی چه راهکاری دارید که علاوه بر تایپ کردن یک نوشته‌ی‌علمی با توان بهینه سازی بالا، بتوانید تمامی لغات کلیدی جان دار را در همین یک کاغذ پوشش بدهید؟ خب تا پیش از اینکه پاسخ های مختلفی به ذهنتان رسد اینجانب یک ترفند seo اختصاصی این وضعیت در اختیارتان قرار می ‌دهم:

به کار گیری از اقتدار کامنت ها! در صورتی‌که پیج اینستاگرام فرین آکادمی را دنبال می‌کنید، احتمالا چشم اید که در بعضی از پست ها و استوری ها به‌این مورد اشاره کرده ام: کامنت ها و نظرها هر کاغذ از تارنما شما، جزو محتوای آن برگه محسوب می‌شوند. خب با اعتنا به همین قضیه می توانید عوض این که یک نوشته‌علمی 2 هزار واژه و کلمه ای با متن بی کیفیت و تنها بهینه سازی گردیده برای موتور کاوش بنویسید، نوشته‌ی علمی مهم و باکیفیت خودتان را نوشته و مابقی آن را به امداد کامنت ها باصرفه فرمایید.

به عنوان مثال یک نوشته‌علمی هزار کلمه و واژه ای با عبارات کلیدی خرید گاوصندوق و فروش گاوصندوق بنویسید. در پی به امداد یک حساب فیک وارد نوشته ی علمی گردیده و سوالی درخصوص قضیه با کلماتی مثل خرید گاو صندوق، فراهم کردن گاو صندوق یا این که هر واژه ای که دوست دارید، بپرسید. آن گاه با حساب مدیر یک پاسخ بدون نقص که مشتمل بر لغت ها کلیدی نوشته‌ی‌علمی هم می گردد، به‌این لحاظ بدهید.

این چنین می توانید در صدر به گوگل بفهمانید که یوزرها، این نوشته‌ی علمی را دوست داشته و با آن تعامل داشته اند. آن گاه می‌توانید به امداد لغت ها اضافه گردیده به متن، علاوه بر ارتقاء توان نوشته‌ی علمی، عبارات کلیدی نو را هم پوشش بدهید!

6_ seo محلی
خب بهینه سازی محلی یکی‌از اصول اساس ای سئو تارنما میباشد. ولی بعضا مواقع که به تارنما های سطح اینترنت مراجعه می کنم، می بینم که خیلی از آن‌ها به معنای حقیقی و واقعی این اصل اصلی را رعایت نکرده و از پتانسیل بالایش برای جذب مخاطبان تازه استعمال نمی‌کنند.

شما با یاری پیاده سازی بهینه سازی محلی در اینترنت سایتتان می‌توانید مخاطبانی را جذب نمایید که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری و خریدار به شدت زیادتر میباشد. علاوه بر این با پیاده سازی این طرز seo، تعداد بسیار متعددی کاربر جدیدی را جذب می کنید که پیش از این جذب سایت رقبای شما میشده اند.

بگذارید با یک نمونه این قضیه را بهتر توضیح بدهم. کلمه و واژه ساخت سایت یک کدام از عبارات مشقت بار بهینه سازی در اینترنت فارسی میباشد. فکر کنید وبسایت x که کمپانی آن در تهران واقع گردیده با 10 سال سوابق و اما بهینه سازی بسیار کارکشته روی این کلمه و واژه در مرتبه یک گوگل جای دارد. اکثر وقت ها یوزرها تقارن زمانی که‌این واژه و کلمه را کاوش نمایند به‌این تارنما در سکو یک گوگل میرسند.

درحال حاضر کاربری در استان قم این واژه و کلمه را کاوش میکند. در شرایط معمولی در جایگاه یک گوگل با تارنما x واکنش میکند. البته در حالتی‌که در شهر قم یک گروه فعال در مورد ساخت وب سایت وجود داشته باشد که seo محلی را هم روی وبسایت خودش پیاده کرده‌باشد، می‌تواند در طول جستجوی واژه ساخت وب سایت به وسیله مخاطبان قمی، به مکان وبسایت x در سکو یک گوگل قرار بگیرد! براین اساس seo محلی یک میانبر برای کسب و شغل های کوچکی میباشد که نمیتوانند با بزرگان حوزه خودشان رقابت نمایند. در حالتی که قصد دارید seo محلی را با کل جزئیات در سایتتان رعایت نمایید، نوشته‌ی‌علمی یادگرفتن seo محلی در فرین آکادمی را بخوانید.

7_ بهینه سازی برای جستجوی صوتی


گشوده هم در حالتی‌که در سال 99 هستیم و حال حاضر این نوشته‌علمی را می‌خوانید، به خوش شانسی خودتان ایمان بیاورید! یکی‌از ترندهای تازه دیگر در دانش seo و دنیای اینترنت، قضیه اصلی seo برای جستجوی صوتی میباشد. جدیدا ذوق و سلیقه مخاطبان در طرز کاوش کردنشان در موتور کاوش هم عوض شده! یعنی تعداد متعددی از مخاطبان جای اینکه به سراغ کیبورد تلفن همراهشان رفته و به امداد آن متن گزینه نظرشان را کاوش نمایند، با امداد به چنگ آوردن از دکمه جستجوی صوتی گوگل، به طور صوتی زمینه متبوع خودشان را سرچ میکنند
خب، تا اینجا حادثه خاصی نیوفتاده. البته چرا سرتیتر این نصیب از متن “بهینه سازی برای جستجوی صوتی” میباشد؟ بدین استدلال: شما در وضعیت معمولی برای کاوش در گوگل، یک متن مثل این مینویسید: یادگرفتن seo وب سایت برای موتور جستجوی گوگل.” البته برای کاوش صوتی هم به همین صورت عبارات را ادا می کنید؟ خیر، احتمالا صوتی که برای گوگل میفرستید چنین مضمونی میباشد:”سئو وب سایت توی گوگل!”

این یعنی جستجوی صوتی یوزرها اکثر وقت ها با لهجه خودمانی و عامیانه میباشد در حالی که جستجوی متنی بیشتر به امداد گویش ادبی و کتابی انجام میگردد. حال شما می توانید از این مجال به کار گیری کرده و سایتتان را برای اینطور عبارات seo فرمایید. چطور؟ با امداد فعال سازی یک انجمن سوال و جواب!

به انجمن سوال و جواب وب سایت فرین آکادمی رمز بزنید؛ همانگونه که می بینید، اکثر وقت ها یوزرها در انجمن ها به مکان به کار گیری از ادبیات کتابی، متن متبوع خودشان را همانطوری مینویسند که در گویش عامیانه سخن میکنند. این قضیه می‌تواند منجر انطباق صفحه های انجمن شما با جستجوی صوتی یوزرها گردیده و در پی سبب ساز گردد که اینترنت سایتتان روی جستجوهای صوتی بهتر از سایر رقبا بهینه سازی گردد.

نکته: یک پرسش؛ به حیث شما با ترکیب کردن این ترفند seo و ترفند شماره 5، چه تکنیکی را می‌توانید در اینترنت سایتتان اجرا نمائید؟ پاسخ را در نصیب نظرها بنویسید.

8_ از ویدیومارکتینگ غافل نشوید


یک ترفند seo که به شدت به شما در پرورش کسب و کارتان یاری میکند! در شرایطی که تا شرایط کنونی برای سئو وب سایت و همچنین ارتقا فروش سراغ به کارگیری از ویدیوها نرفته اید، یک خطا گسترده انجام داده اید! به هیچ وجه بگذارید به جای این که استارت کنم به ارائه مطالب آکادمیک، یک نمونه حقیقی را برایتان توضیح بدهم:
یک‌سری سال پیش که قصد فعال سازی این شرکت را داشتم، مجبورم بودم با وبسایت های عظیم و معتبری مثل مدیروب، نیوسئو، سئوروز و… رقابت کنم. مطمئنا رقابت بی واسطه با سایت هایی که تعدادی سال میباشد دراین مورد عمل میکنند، برایم به شدت دشوار بود. پس یک چاره پیدا کردم: ویدئو مارکتینگ!

اینجانب نزدیک به 30 ساعت یادگرفتن های دیجیتال مارکتینگ حقیقتا موثر و کاربردی را ضبط و در وبسایت های به اشتراک گذاری ویدئو مثل آپارات آن‌ها را منتشر کردم.

این ویدیوها در دوران نسبتا یه خرده سبب شناخته شدن مارک وب سایت و مارک فردی اینجانب شد. تعداد بسیار متعددی از مشتری هایی که در اولِ بهره‌برداری تیم مدیران وبسایت (اسم گذشته فرین آکادمی) برای کمپانی در زمان seo 50 ساعته و همچنین خرید سرویس ها seo به سمت ما آمدند، با مشاهده این ویدیوها با ما آشنا گردیده بودند. زیبا به خاطر دارم این گزاره ای را که یکی مخاطبان به اینجانب اعلام‌کرد:

((با خودم گفتم در‌صورتی‌که ویدیوهای رایگانشان اینقدر کیفیت خوب میباشد، پس عصر غیررایگانشان چه کیفیتی دارااست؟!))

درپی هم تلاش کردیم با امداد سرویس ها و یادگرفتن های کیفیت بالا، این اشخاص را از خریدار به مشتری تبدیل کرده و حتی آن ها را ترغیب کنیم که مارا به سایر معرفی نمایند. این یک کدام از مهمترین رازهای پیروزی ما در فرین آکادمی بوده و می‌باشد.

با اعتنا به همین قضیه و توان بالای ویدئو مارکتینگ، سفارش می کنم مطلقا از همین امروز پروسه اجرای آن را استارت نمایید و به گذر زمان برخورد فوق العاده اش را مشاهده کنید.