مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

سایت گوگل ادسنس ایرانیان


گوگل ادسنس یکی‌از وسیع ترین موسسات تبلیغات اینترنتی میباشد که اینک بیشترین طرفدار را  آموزش سئو در مشهد  فی مابین کلیه موسسات تبلیغات اینترنتی دارااست. یکی‌از عامل معروفیت این موسسه، قابلیت و امکان کسب درآمد اینترنتی فارغ از سرمایه اولیه می‌باشد. دراین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم شمارا با نکات اساسی گوگل ادسنس برای ایرانیان و طرز تایید کردن اکانت ادسنس تان آشنا سازیم. رموز کسب درآمد از گوگل ادسنس و واحد سنجش درآمد از تبلیغات گوگل ادسنس برای اکثری از اشخاص ناشناخته میباشد. از آن جا که گوگل ادسنس کشور ایران را تحریم نموده است، نیاز هست تا ما تحت عنوان یک شخص اهل ایران که قصد معرفی وب سایت خویش به ادسنس و به چنگ آوردن تایید از آن را داریم، نکات مهمی را رعایت کنیم. پس چنانچه که مایل میباشید تا با این نکات اصلی و غیر قابل اجتناب آشنا گردید، لطفآ ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

۱. سایتی با محتوای موءثر و پربار ساخت فرمایید

یکی‌از رموز اصلی کسب درآمد از گوگل ادسنس، ساخت یک تارنما اثرگذار و آموزنده است. گوگل طرفدار پروپاقرص تارنما های لبریز توشه و موءثر می‌باشد. مراد ما از اثر گذار و لبریز توشه بودن مطالب تارنما، نگارش مطالب به صورتی هست که واقعا داده ها مفیدی را در چنگ یوزرها قرار دهد و اشخاص با مطالعه این مطالب، مقاله جدیدی در رابطه قضیه متبوع خویش حافظه بگیرند. در حالتی‌که که مقاله ها وبسایت ادسنسی خویش را با طاقت نگارش فرمایید و از کلی گویی و طولانی کردن مورد ها سطحی خودداری کنید، گوگل بها متعددی برای مطالب شما قائل گردد که‌این فرمان به ارتقاء اعتبار تارنما شما و در سود ارتقاء قابلیت و امکان تایید اکانت ادسنس تان سبب می‌شود.

۲. محتوای وب سایت خویش را بسط دهید

یکی‌از دیگر از نکات اصلی گوگل ادسنس برای ایرانیان، لزوم دارا بودن یک وبسایت با محتوای کافی می‌باشد. در شرایطی که وبسایت شما به صورت نمونه دارنده فقط ۵ نوشته‌علمی باشد، گوگل این وبسایت را بسیار ضعیف و غیر اثرگذار برای یوزرها به اکانت میاورد و بدیهیست که آن را وارد نرم‌افزار ادسنس خویش نخواهد کرد. به همین ادله نیاز می‌باشد تا شما به تعداد مقاله‌ها وب سایت خویش بیفزایید و اطمینان نتیجه ها نمایید که کلیه سرفصل های وب سایت تان دارنده تعداد مقاله ها مطلوب و کافی می‌باشد. قابل ذکر میباشد که فقط تعداد مقاله‌ها وب سایت شما اصلا مهم نیست، بلکه ما یحتاج میباشد تا تعداد لغات هر نوشته‌ی علمی شما دست‌کم ۵۰۰ کلمه و واژه یا این که بیشتر باشد، چون گوگل این فرمان را به نیکی دانسته در‌حالتی که که مولف نوشته ی علمی قصد داشته باشد تا به طور عمقی و بی نقص در رابطه موضوعی سخن نماید، نمی تواند این فعالیت را در یک نوشته‌ی‌علمی ۲۰۰ یا این که ۳۰۰ واژه ای انجام دهد، پس طولانی بودن مقاله‌ها شما نماد اعتبار و لبریز توشه بودن آن میباشد.

۳.  از نسخه برداری کردن مطالب از وبسایت های دیگر دوری کنید

بخش اعظمی از کسانی که قصد ساخت یک وبسایت مطابق با واحد سنجش های ادسنس را دارا هستند، مبادرت به نسخه برداری کردن مقاله‌ها از دیگر وب سایت ها می نمایند. این دستور خیر صرفا مغایر ضابطه نسخه برداری رایت که گوگل به آن آلرژی شدیدی دارااست می‌باشد، بلکه سایتی که مملو از مطالب نسخه برداری گردیده از وبسایت های دیگر باشد از حیث گوگل سایتی بی بها تلقی شود و به همین استدلال اصلا ادسنس آن را تایید نخواهد کرد. به همین عامل نیاز می‌باشد تا یا این که خودتان مبادرت به نگارش مقاله‌ها تارنما تان کنید یااینکه از اشخاص کارشناس در این مورد امداد بخواهید و اطمینان یابید که مقاله‌ها تماما اورجینال و همینطور سوای نادرست املایی یا این که گرامری هست.

۴. از یک دامنه غیر اهل ایران به کارگیری نمائید

از آنجایی که گوگل ادسنس کشور ایران را تحریم نموده است، در حالتی که که هر سیرتکامل ردی از اهل ایران بودن شما به دست آنان رسد، به هیچ عنوان اکانت شمارا تایید نخواهند کرد. به همین برهان نیاز هست تا اطمینان یابید که دامنه تارنما شما ir. یا این که دامنه های ارائه گردیده بوسیله Blogfa ،Mihanblog یا این که بقیه وب لاگ ساز های های شبیه اهل ایران نمی‌باشد، بلکه از یک دامنه دارای اعتبار فرنگی با پسوند ترجیها com. (یا این که بقیه پسوند های رایج) استعمال مینمایید. این فرمان خیر فقط نام و نشان اهل ایران شما‌را مخفی می نماید، بلکه وب سایت شما‌را در ناز گوگل دارای اعتبار خیس نشان خواهد بخشید. رعایت این نکته برای تایید اکانت خویش و درآمد از تبلیغات گوگل ادسنس حیاتی می‌باشد.

۵. از یک هاستینگ فرنگی استعمال نمائید

همان طور که می‌دانید هر هاستینگ دارنده یک سرور می‌باشد که در کشوری جای دارد. اکنون هاستینگ های اهل ایران نیز در بازار وجود دارا هستند که قابل خریداری و استعمال می‌باشند، اما همانگونه که بیان شد، از آنجایی که گوگل ادسنس کشور ایران را تحریم نموده است، به کارگیری از یک هاستینگ با سرور اهل ایران برای وب سایت تان به سادگی برای گوگل قابل تشخیص خواهد بود و این فرمان نیز بازدارنده تایید شدن وبسایت شما در ادسنس می‌گردد. پس اطمینان یابید شرکتی که هاستینگ خویش را از ان اخذ میکنید، یک هاستینگ با سرور فرنگی به شما ارائه می نماید.

الگوریتم گورخر چیست؟


الگوریتمی میباشد که مختص ارزیابی و جداسازی دکان‌های اینترنتی حقیقی و واقعی از دروغین و امتیازدهی به آن ها در شیت نتیجه ها جستجوی گوگل میباشد. این الگوریتم که به نام الگوریتم گورخر عرضه شد نیز همچون الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن خواص ضد اسپمی دارااست. آموزش سئو در مشهد  از این رو جریمه‌ها مشقت برای تارنما‌‌هایی که استانداردهایش را رعایت نکنند در حیث میگیرد.


فلسفه پیدایش الگوریتم گورخر گوگل چه می باشد؟

با دقت به مزیت‌های داد و ستد اینترنتی و اینکه وب هر لحظه منزلت بالاتری در معاش عموم پیدا می‌نماید، اکثری از کمپانی‌ها به فروش اینترنتی تولید ها خویش روی آورده‌اند و به همین تناسب رقابت در ابتدا وارد شدن لینک و پیوند سایت کمپانی‌ها در صفحه ها SERP نیز بیشتر از مدام شده‌است.


 از طرفی برخی از شیادان نیز از این بستر سوءاستفاده کرده و به تفکر کلاهبرداری از روش تولید دکان‌های اینترنتی فیک افتاده‌اند.


در همین راستا گوگل نیز به اندیشه ساخت و ساز و فعال‌سازی الگوریتم جدیدی مختص تحلیل وب سایت‌هایی که قابلیت و امکان معامله اینترنتی دارا هستند به‌زمین‌خورد تا به اینصورت هم دکان‌های بی‌کیفیت و دروغین را از شیت اکران جستجویش حذف نماید و هم بها و مرتبه‌بندی مغازه‌های کیفیت خوب و حقیقی وواقعی را مشخص و معلوم نماید.


رئیس نصیب ضد اسپم گوگل آقای “مت کاتس” در مارس ۲۰۱۳ در بخشی از سخنرانی خویش به صورتی که پیرو ذکر می‌گردد به فعال‌ساز‌ی این الگوریتم اشاره نمود; “ما قصد داریم که به زودی آپ دیت جدیدی را حول محور داد و ستد اینترنتی عرضه کنیم چون گوگل دوست ندارد در نتیجه ها جستجویش تارنما‌هایی کیفیت عالی تحت در زمینه داد و ستد اینترنتی ظواهر شوند. “


فاکتورهای یک دکان اینترنتی دارای اعتبار از حیث الگوریتم گورخر


تارنما‌هایی که دراین باره عمل می‌نمایند برای اینکه با روی خوش الگوریتم گورخر گوگل مواجه شوند و امتیاز خیر بوسیله آن اخذ نمایند می بایست مواقعی را که در‌پی به آن‌ها اشاره می کنیم رعایت نمایند.


قابلیت نام نویسی و ورود به وبسایت

کلیه یوزرها می‌‌بایست بتوانند به راحتی در وبسایت مغازه شما نام نویسی کرده و صاحب و مالک پروفایل کاربری باشند.


  یادگرفتن بی نقص Disavow بک لینک و پیوند ها | شناسایی و حذف پیوند های اسپم و بی کیفیت

داشتن فروم و انجمن یوزرها

داشتن انجمن یوزرها میتواند از حیث تجربه کاربری بسیار موءثر باشد و بستری مهیا نماید تا مشتریان به دعوا و تبادل لحاظ درخصوص تولید ها متفاوت پرداخته و گزینش‌های مطلوب‌تری داشته باشند.


داشتن جای فیزیکی برای دکان

خرید با اینترنت از مغازه‌هایی که جای فیزیکی هم دارا‌هستند برای یوزرها نیز حق تقدم بالاتری دارااست چون می توانند شخصا به آنجا مراجعه کرده و پیگیر گلایه‌های خویش باشند.


به کار بستن از نشانه الکترونیک

همین استدلال در جلب اعتماد مشتریان اثر مثبت می گذارد که الگوریتم گورخر نیز بعد از مدتی متوجه معتمد بودن مغازه شما می گردد.


مشاهده سبد خرید خویش

می بایست کاغذ جدا‌ای برای نصیب “سبد خرید” پباده سازی شود که مخاطب بتواند به راحتی به آن وارد خواهد شد.


برخورداری از سبد خرید با قابلیت و امکان آپ تو دیت شدن

سبد خرید می بایست به اینصورت باشد که هنگامی موردی به آن اضافه و یا این که از آن نادر می گردد، آپدیت رسانی گردد.


داشتن ضمانتنامه برگشت مال

جهت حمایت دستمزد خریداران این خط مشی می بایست به وسیله وبسایت به طور روشن برای یوزرها تعریف‌و‌تمجید گردد.


داشتن قابلیت و امکان “مقایسه تولید ها”

جهت به دست کم رساندن غلط استفاده کننده در انتخابش، بصورتیکه بتواند تولید ها موردنظرش را شل‌ خیس مقایسه کرده و درنهایت متاع مطلوب خیس با نیازش را شناسایی و خرید نماید.


برخورداری از طریق واضحی جهت پیگیری محصول ها خریداری گردیده

در شرایطی‌که گروه خودتان وظیفه حمل و نقل جنس را انجام می دهد تولید یک کاغذ و آپ تو دیت رسانی موقعیت توصیه مشتری میتواند مطلوب باشد و در صورتیکه از روش سیستم پستی سفارشات را ارسال میکنید نیز قراردادن پیوند کاغذ سامانه پیگیری مرسولات پستی کمپانی پست کشور‌ایران در قسمت پیگیری سفارشات مشتری میتواند اثر گذار باشد.


ایده ها یوزرها

بخش نظرها تارنما برای گوگل اهمیت بسیار متعددی دارااست. بنابراین تارنما‌هایی که یوزرها بیشتری برای تولیدها آن‌ها لحاظ می‌گذارند نیز در دیده گورخر گوگل دوستداشتنی‌خیس میباشند.


چه مواقعی را رعایت کنیم تا آیتم خشم الگوریتم گورخر قرار نگیریم؟


ناشناس نبودن مالک وبسایت

اعتنا داشته باشید که هیچگاه یک دکان اینترنتی رسمی و دارای اعتبار سعی بر مخفی کردن ویژگی ها صاحبش از گوگل نخواهد داشت.


  راهنمای جامع آپ دیت الگوریتم گوگل برت (Google Bert)

داشتن برگه منحصر طرق ارتباطی مشتریان با شما

داشتن برگه‌ای که در آن شماره‌های تماس، نشانی اینترنتی ، نشانی، نقشه آدرستان دکان و موردها دیگر در آن روایت شده باشد هم برای مخاطب و هم برای گوگل بسیار اصلی میباشد.


برگه محصولاتتان و کاغذ سبد خرید، پیوند‌های فرنگی نباشند

اعتنا فرمایید که ابدا نباید زمانی مشتری بر روی یک کالا و یا این که سبد خرید کلیک می‌نماید از فضا تارنما شما بیرون گردد.


امانتدار بودن

کاربرانی که به مغازه شما وارد می شوند، یک سری داده ها فردی در اختیارتان خواهند گذاشت که مراقبت و حفظ از آن ها برای الگوریتم گورخر گوگل بسیار دارای اهمیت میباشد. در همین راستا نباید سایتتان از نظر ایمنی مشکلی داشته باشد به این ترتیب تنظیم یک گواهینامه SLL و TSL که مجموع حفره‌های امنیتی وب سایت شمارا کد گذاری نماید میتواند استدلال بسیار مثبتی در سمت اعتبار دهی گوگل به فروشگاهتان باشد.


برخورداری از درگاه‌ پرداخت دارای اعتبار

در این باره در شرایطی که خودتان درگاه پرداخت دارای اعتبار ندارید به طبع یوزرها را به درگاه‌های پرداخت دارای اعتبار انتقال دهید.


ارائه مال کیفیت خوب

شاید برایتان پرسش پیش آید که گوگل چطور متوجه کیفیت تولیدات شما می گردد؟! بگذارید از این زاویه به مورد نگاه کنیم که گوگل در تصمیم گیری هایش مدام به رفتارهای انبوه یوزرها توجه می‌نماید.

بدین ترتیب در‌حالتی که شما تولیدها بی‌کیفتی را به مشتریان ارائه نمائید به گذر زمان بازه یوزرها کمتری به دکان شما رمز میزنند، نرخ خروج از صفحه ها فروشگاهتان زیاد می‌گردد، تراکنش مالی سایتتان معدود میگردد و… که هیچ کدام از این حادثه‌ها از نظر الگوریتم‌های گوگل مخفی نمی‌ماند.


مشاجره اسکن رایتینگ را رعایت نمائید

مراقب باشید که عکس تولیدات و یا این که توضیحات آن‌ها از هیچ مکان وب اسکن نشده و مخصوص به شما باشند.


داشتن صفحه ارایی سازگار با تلفن همراه

اکثری از خرید‌های اینترنتی با موبایل‌های تلفن همراه انجام می‌پذرید، براین اساس درصورتی که طراحی وب سایت شما تلفن همراه فرندلی نباشد با جفتک‌های گورخر گوگل مواجه میشوید که سود آن به گذر زمان مقطع کمتر شدن ارزشتان و ذیل‌خیس رفتن جایگاهتان در نتیاج جستوجو خواهد بود.


سئو گوگل: از قوانین سئو گوگل تا راهنمای انجام آن


به راهنمای بهینه سازی گوگل، راهنمای بدون نقص و تمامی جانبه شما برای کسب سکو در عبارات کلیدی رقابتی در موتور جستجوی گوگل خوش آمدید.



بهینه سازی چه است

به هر اقدامی که به طور بی واسطه و به وسیله شما برای بالا بردن مرتبه وبسایت در موتوری های جستجو گر مانند گوگل، بینگ و یاهو شکل میگیرد seo و سئو گفته می‌شود.


seo فکس

شما چه‌طور محتوای تارنما خویش را برای گوگل seo وب سایت می‌کنید؟ بگذارید seo فکس شیوه را پیش پیروزشود!


مبانی بهینه سازی گوگل: پژوهش ها راجع‌به کلید کلمه و واژه

در موقعیت ایده آل، بهتر میباشد پیش از آغاز تایپ کردن محتوا، تحقیق راجع‌به کلید واژه و کلمه خویش را انجام دهید. این به شما قابلیت میدهد تا بدانید که در هنگام ایجاد محتوا می بایست روی چه کلماتی تمرکز فرمایید. بهتر میباشد ترکیبی از لغت ها کلیدی مهم و دم دراز به انگلیسی Long Tail Keywords استعمال نمائید.


یکی شایسته ترین ابزار ها برای تحقیق عبارات کلیدی تارنما https://keywordtool.io/ میباشد.


راهنمای seo گوگل: seo باطن شیت (On Page)

بعد از اتمام تحقیق در امر کلید کلمه و تهیه و تنظیم لیستی از کلمه ها کلیدی که میخواهید مقصود گذاری فرمایید، نوبت به انجام بهینه سازی رسیده میباشد! کلمه ها کلیدی شما می بایست در محتوای شما قرار بگیرند.


گرانبها ترین لغت ها کلیدی خویش را در اینجا قرار دهید:


بدنه محتوا

تگ تیتر برای کسب داده ها بیشتر در‌این خصوص یادگرفتن بهینه سازی و آموزش سئو در مشهد  تگ تیتر وبسایت را مطالعه نمایید.

عنوان ها

تگ H1

تگ توضیحات متا

متن جایگزین تصویر یا این که تگ آلت (ALT)

راهنمای بهینه سازی گوگل برای لینک و پیوند سازی و افزایش محتوا

با به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه‌های‌عمومی و تولید بک لینک و پیوند برای محتوای خویش، ترازو چشم شدن محتوای خویش را ارتقاء دهید. به طبعً لینکهای داخلی تولید فرمایید و ولی لینکهای فرنگی را نادیده نگیرید. این عمل ها با تیتر “سئوی خارجی” شناخته میگردند.


به سفر یادگیری SEO خود خوش آمدید!


به مسافرت یادگیری سئو خویش خوش آمدید!
پیشگفتار
به مهاجرت یادگیری سئو خویش خوش آمدید!
در شکل رغبت شما برای یادگیری سئو موتور کاوش آموزش سئو در مشهد 
  صرفا با رغبت شما برای اجرای و تست مفاهیم بیشتراز این راهنما به دست خواهید آمد.

این راهنما برای تعریف همگی جنبه های اساسی بهینه سازی ، از یافتن اصطلاحات و اصطلاحات (لغت ها کلیدی) که می‌تواند سبب ساز ساخت‌و‌ساز ترافیک دارای شرایط به تارنما شما خواهد شد ، صمیمانه خیس کردن تارنما شما با موتورهای کاوش ، ساخت‌و‌ساز پیوند ها و بازاریابی بها بی سابقه وب سایت شما پباده سازی شده‌است. .

دنیای seo موتورهای کاوش پیچیده و در درحال حاضر تغییر تحول میباشد ، البته شما میتوانید اصول را به راحتی شعور نمایید ، و حتی مقدار مقداری از علم بهینه سازی قادر است تفاوت بزرگی ساخت نماید. فراگیری بدون پول seo همینطور به طور پهناور در اینترنت جان دار میباشد ، مثلا راهنماهایی مانند این! (وووو!)

بهینه سازی در مشهد

این داده ها را با بعضی تمرینها مخلوط نمائید و در رویکرد وصال به یک بهینه سازی زرنگ خوب میباشید.

مبانی seo موتور کاوش
آیا تا به امروز از سلسله مراتب نیازهای مازلو شنیده اید؟ این نظریه روانشناسی میباشد که اصلی ترین نیازهای بشر (مانند هوا ، آب و ایمنی جسمی) را بر نیازهای توسعه یافته خیس (مانند عزت نفس و وابستگی اجتماعی) در حق تقدم قرار داده میباشد. این تئوری این میباشد که شما فارغ از اطمینان از نیازهای اصلی خیس در بالا برآورده نمی گردید. علاقه خیلی مهم نیست در‌صورتی‌که خوراک ندارید.

بنیانگذار ما ، باذکاوت فیشکین ، یک هرم شبیه را برای توضیح شیوه کارایی اشخاص در خصوص seo ، توضیح بخشید و ما آن را محبت آمیز تیتر کردیم \"سلسله مراتب نیازهای seo\".

در اینجا به لحاظ میرسد:

سلسله مراتب هرمی از جستجوگرها بر طبق نظریه روانشناسی مازلو نیاز دارااست.
با به کار گیری از این راهنما ، در اینجا 7 مرحله چهت نیل به seo برنده آورده شده‌است:

دسترسی را خز نمائید تا موتورها بتوانند تارنما شمارا بخوانند
محتوای قانع کننده ای که به جستجوی کاوشگر جواب می‌دهد
کلید کلمه و واژه سئو گردیده برای جذب جستجوگرها و موتورها
تجربه کاربری عالی برای مثال سرعت توشه سریع و UX قانع کننده
محتوای ارزشمندی را به اشتراک میگذارد که پیوندها ، استنادها و تقویت را کسب می نماید
تیتر ، URL و توضیحات برای رسم CTR بالا در درجه بندی ها
آرم گذاری Snippet / Schema برای معلوم کردن در SERP ها
ما در طی این راهنما برای هرکدام از این بخش ها وقت خوا‌هیم گذاشت ، البته می‌خواهیم آن را در اینجا معرفی کنیم چون نگاهی به طریق ساختن این راهنما تحت عنوان یک تمام ارائه میدهد:

فصل 1: بهینه سازی 101
چه چیزی است و چرا اهمیت داراست؟

برای مبتدیان حقیقی و واقعی. بیاموزید که seo موتور کاوش چه می‌باشد ، چرا اصلی میباشد و تمامی اصول ما یحتاج را میدانید تا خویش را به صحت آغاز فرمائید.

فصل 2: ​​چه‌گونه فعالیت می‌کنید مهندسین - شوق واشتیاق ، نشان دادن و جایگاه بندی
در آغاز می بایست ظواهر گردید.

چنانچه موتورهای کاوش به معنای حقیقی وواقعی کلمه و واژه نمی توانند شما‌را پیدا نمایند ، هیچکدام از سایر شغل های شما اهمیتی ندارند. این فصل به شما نشان می‌دهد که چه گونه روبات های آنان وب را خز می نمایند تا وب سایت شما‌را پیدا نمایند و آن را به فهرست آن ها اضافه نمایند.

فصل 3: جستجوی کلید کلمه
فهم و شعور فرمایید که مخاطبان شما چه چیزی میخواهند پیدا نمایند.

منش ما در آغاز یوزرها را غرض قرار میدهد چون این چیزی میباشد که موتورهای کاوش اجرو پاداش میدهند. در‌این فصل پژوهش ها لغت ها کلیدی و بقیه نحوه ها برای انتخاب آنچه مخاطبان شما درپی آن می‌باشند ، را دربرمیگیرد.

فصل 4: سئو داخلی
از پژوهش ها خویش برای تهیه و تنظیم پیش نویس پیام خویش به کار گیری فرمائید.

این یک فصل پرشور میباشد ، پباده سازی seo گردیده ، تجربه مخاطب ، معماری داده ها و مجموع روشهایی که میتوانید روش تکثیر مطالب را تهیه و تنظیم فرمائید تا حداکثر روءیت کرد و طنین انداز آن با مخاطبان خویش تهیه خواهد شد.

فصل 5: seo فنی
علم فنی اساس به شما در سئو تارنما خویش برای موتورهای کاوش و ساخت‌و‌ساز اعتبار با بسط دهندگان یاری می نماید.

با اجرای پباده سازی پاسخگو ، بخشنامه های روبات و بقیه عنصرها فنی مانند داده های تولید یافته و برچسب های متا ، میتوانید به گوگل (خویش یک ربات) بگویید که تارنما شما درمورد این مسئله چه است. این به آن امداد می نماید تا برای موردها مطلوب درجه بندی خواهد شد.

انواع شاخص‌های کلیدی عملکرد


اشراف کافی بر طرح کسب‌وکار، در باب گزینش شاخص‌ها اهمیت متعددی دارااست، آموزش سئو در مشهد   زیرا این شاخص‌ها اثبات باقی نمی‌مانند. براین اساس در هر عصر از عمل سازمان، می بایست شاخص عملکردی آن عصر رقم بخورد. البته اشکال شاخص‌هایKPI چه می باشد؟ در پی با اشکال شاخص‌های کلیدی کارایی آشنا می‌شویم و بعد از آن به معرفی تنی چند از این شاخص‌ها میپردازیم. همان طور که ذکر شد KPI گونه های مختلفی دارااست که عبارتند از:


ورودی‌ها: ارائه اطلاعاتی دراین مورد که «چه مقدار از چه نوع منبع و با چه کیفیتی» چهت نیل به هدف ها موردنظر، صرف شده‌است؟

پروسه: این نصیب به تحلیل کیفیت فرایندهای اجرایی می پردازد.

خروجی‌ها: حاصل به‌دست آمده می باشند. در واقع کاری که صورت گرفته و چیزی که ایجاد گردیده را اکران می دهد.

نتیجه ها: نتیجه ها به‌دست آمده یا این که تاثیرات آن را نظارت می‌نماید.

پروژه: درین قسمت شرایط تحویل پروژه، روند پیشرفت، اتمام و نواقص آن گزینه ارزیابی قرار می گیرد.

فعلا که دانستیمKPI چه چیزی است و شاخص‌های آن را شناختیم ، در پی قصد داریم تنی چند از این شاخص‌ها را معرفی کنیم.


شاخص‌های اثربخشی (از مقایسه نتیجه ها پیش گویی گردیده و حاصل نتایج گردیده به دست می آید)

شاخص‌های سعی (از مقایسه منابع مستعمل و حاصل نتیجه ها گردیده به دست می آید)

شاخص‌های گنجایش (گنجایش تولیدی سازمان میباشد)

شاخص‌های فایده‌وری (نسبت خروجی ساخت‌و‌ساز گردیده و منابع)

شاخص‌های کیفیت (نسبت ساخت‌و‌ساز فارغ از گونه های به مجموع ساخت)

شاخص‌های فایده‌آوری (نسبت دربین بهره و مجموع درآمد)، شاخص های رقابت (در مقایسه با رقبا به دست می آید)

شاخص‌های عملکرد (از مقایسه منابع مصرف شده و حاصل نتایج گردیده به دست می آید)

شاخص‌های گنجایش (گنجایش تولیدی سازمان میباشد)

شاخص‌های منفعت‌وری (نسبت خروجی ساخت‌و‌ساز گردیده و منابع)

شاخص‌های کیفیت (نسبت تولیدی سوای انواع به تمام تولیدی)

شاخص‌های سودآوری (نسبت فی مابین فایده و تمام درآمد)

شاخص‌های رقابت (در مقایسه با رقبا به دست میاید)

حرف انتها


دقت به دارای ربط بودن شاخص‌های کلیدی سعی و قواعد حکم کننده بر تیم‌های ارتباطی، اهمیت متعددی دارااست. جواب به پرسش KPI  چه می‌باشد؟ بایستی به‌شکل پر‌نور و مشخص و معلوم برای اشخاص ذکر و بررسی خواهد شد، در این‌حالت اشخاص با درنظر دریافت کردن هدف ها سازمان، نرم افزار‌ریزی کرده و فرآیند کار آن‌ها در تعامل با مدیران و مسئولان کامل شدن می گردد.


به عبارتی‌طور که ذکر شد به کارگیری از شاخص‌های کلیدی سعی (KPI) به ما نشان می دهند آیا مقصود‌گذاری ما در سازمان، صحیح بوده میباشد؟ آیا در پیمودن مسیر صحیح کار کرده‌ایم؟، چقدر به هدف ها موردنظرمان مجاورت هستیم؟ همینطور با اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی کارایی، می‌قدرت به راحتی تشخیص بخشید که کدام‌یک از هدف ها کسب‌وکار محقق شده‌است؟

در‌این مقاله، ضمن جواب به پرسش KPI چه چیزی است؟ با معنی این شاخص، خصوصیت‌ها و گونه های شاخص‌های کلیدی تلاش آشنا شدیم و در رابطه کاربرد و اهمیت شاخص‌های کلیدی آن کلام کردیم.