درصورتیکه میخواهید «seo» را به عمل برید بایستی بدانید که: کاوش چه چیزی است، شیوه همت جستجوگرها و محبوبیت آن ها چه طور میباشد، یوزرها چهگونه کاوش می نمایند و آن ها بعداز کلیک بر نتیجه ها ظواهر گردیده،
آموزش سئو در مشهد از کجا رمز در میآورند«کاوش» به معنای جذب تماشاچی از روش موتورهای کاوش، در بازاریابی آنلاین دستور مهمی میباشد. ولی این پاراگراف بسیار روشن و واضح بوده و مانند این میباشد که بگوییم هوا برای نفس کشیدن و معاش کردن ضروری میباشد!
امروزه «کاوش» (به معنا مراجعه یوزرها به وب سایت های جستجو گر اینترنتی و کلیک بر حاصل به دست آمده) و نیز تکنیک ها و خدمت های متعلق به آن، به قسمت مهمی از بازاریابی آنلاین تبدیل شدهاست. البته نکته حائض اهمیت این میباشد کهاین قضیه در جستجوگرها متعدد مختلف میباشد و به عبارت دیگر بعضا موتورهای کاوش سهم بیشتری از کلیک یوزرها دارا هستند و بعضی کمتر.
یافتن جواب این سوال ها بسیار با فایده میباشد چون اولاً ادراک جدیدی از «کاوش» و تکنیک های مرتبط با آن در چنگ شما میگذارد و ثانیاً با اطلاعاتی که به دست میاورید میتوانید جای های قابل قبولی برای درج تبلیغات خویش بیابید.
وب سایت موسسه Experian در نظارت های خویش به حاصل جذاب توجهی دست یافته میباشد. بر طبق آمار این شرکت، به لحاظ میرسد اصل 80/20 در اینجا نیز به طور کاملً راست گو میباشد به دلیل آن که از جمله در سه ماهه انتها سال قبلی، در حدود 21 درصد از تمام کلیک هایی که بر نتیجه ها کاوش زده شدهاست، به چهار وبسایت وابستگی داراست؛ براین اساس: www.ParsCms.com
چهره بوک: 8.48 درصد
یوتیوب: 5.55 درصد
یاهو: 2.63 درصد
ویکی پدیا: 2.01 درصد
آمازون: 1.40 درصد
همینطور معلوم گردیده که حدود 500 وب سایت برتر اینترنتی توانسته در حدود نیمی از این کلیک ها را به خویش تخصیص دهد.
این آمار در نمودار پایین نشان داده شدهاست:
جستجوی مبلغی (Paid Search) بخشی از بازاریابی آنلاین میباشد که حدوداً در تارنما ها و جستجوگرهای اینترنتی به نحوه یکسانی به عمل گرفته میگردد. بدین مفهوم که شما تحت عنوان یک تبلیغ دهنده، اطلاع رسانی خویش را در موتور کاوش تثبیت میکنید و بابت اکران آن در حاصل کاوش، به تارنما صاحب خانه پول می دهید.
پنج تارنما برتر درین حوزه عبارتند از: آمازون، eBay، eHow، BestBuy و Yahoo Shopping.
16 درصد کلیک های این حوزه، به 10 تارنما وابستگی دارااست در حالی که 500 تارنما برتر دیگر، 56 درصد سهم میبرد.
طبق آماری که Experian به دست داده، در حدود 65 درصد کلیک ها در دست تنها 1000 تارنما اینترنتی میباشد. قاعدتاً 45 درصد باقی مانده بایستی در بین میلیون ها وب سایت دیگر تقسیم گردد.
این آمار و ارقام، بیان کنده واقعیت دیدنی و در عین درحال حاضر هشداردهنده ای میباشد: درصورتی که شما تصور میکنید که با استعمال از جستجوی معمولی (organic search) میتوانید به یک Next Big Thing تبدیل گردید، قدری تاءمل نمایید. فعالیت بدین راحتی ها وجود ندارد.
جستجوی معمولی، یعنی نتیجه ها غیرتبلیغاتی که به تشخیص خویش کاوشگر نشان داده میشود و کسی بابت آن ها پول نداده میباشد.
واقعیت آن میباشد که در اولِ دستور، احتمال این که تارنما شما آنقدر ترافیک به دست بیاورد که بتواند جزو 10 هزار تارنما برتر (که سه چهارم کلیک ها را در مشت دارا هستند) قرار گیرد، بسیار اندک میباشد. ولی این کلام بدان شکل وجود ندارد که راهکارها و ترفندهایی که به عمل میگیرید، فیض ای درپی نخواهد داشت بلکه خواسته آن میباشد کهاین اقدامات به طاقت و صبر نیاز داراست به دلیل آنکه اکثریت قاطع یوزرها حتی ابداً نمی دانند که شما در وب سایت دارید.
درین عرصه، وبسایت هایی همانند رخ بوک و توییتر به جهت ارائه خدمت های جالب و ابتکاری، بازاریابی غیرسنتی هوشمندانه و پول و سرمایه ای که در پشت خویش داراهستند، پیشتازی می نمایند.
طبق آماری که Experian به دست داده، در حدود 65 درصد کلیک ها در مشت صرفا 1000 وبسایت اینترنتی میباشد. قاعدتاً 45 درصد مانده می بایست فی مابین میلیون ها تارنما دیگر تقسیم خواهد شد. به عبارت دیگر این تارنما ها هرکدام سهم بسیار اندکی از این بازار پرجنب و جوش خواهند داشت.
با این حالا شما به به کار گیری از «تبلیغات کاوش» تحت عنوان بخشی از بازاریابی آنلاین خویش ادامه دهید و در این شیوه دلسرد نشوید. اما این نکته را در حیث داشته باشید که اکتفا کردن بدین طریق نیکو وجود ندارد و بایستی بعداز تحقیق و مطالعه، دیگر روش ها را نیز محک بزنید.