مطمئناً، بارها دوستان خویش را در اینستاگرام و یا این که فیسبوک تگ کردهاید. تگ کردن این اذن را به شما می دهد
آموزش سئو در مشهد تا داده ها ظریفتری به یوزرها بدهید و محتوای خویش را به خیر و خوبی به آن ها معرفی فرمائید. البته تگهای اینستاگرام، در واقع داخل کانالای میباشند و صرفا میاقتدار آنانرا در اینستاگرام بهره مند شد.در کل، متا تگهای اوپن گراف (Open graph tags) پروتکلهایی میباشند کهاین اذن را به صفحه ها اینترنتی میدهند، تا از گنجایشهای کانال اجتماعی به کارگیری نمایند. این پروتکلها برای اولی توشه در سال 2010 به وسیله فیسبوک معرفی شدند. مقصود فیسبوک از تولید اوپن گراف، این بود تا یک همیاری کاربردی در بین فیسبوک و بقیه اینترنتوبسایتها ساخت گردد؛ تا فیسبوک از روش آن بتواند محتواهای بقیه اینترنتوب سایتها را داخل تایملاین خویش به اشتراک بگذارد.
احتمالاً بارها پستهایی را در فیسبوک مشاهده کردهاید که در صورتیکه بر روی تیتر آن کلیک نمائید، شمارا به یک اینترنتوبسایت دیگر هدایت نماید. اما، پس از فیسبوک بقیه کانالهای اجتماعی نظیر توییتر، لینکدین، گوگلپلی و غیره نیز، این قابلیت و امکان را برای ارتقای کیفیت محتواهای خویش اعمال کردند.
ادله اهمیت متا تگ هایOpen graph چه میباشد؟
اکثری از یوزرها اینترنتی دستکم در یکی کانالهای اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر عضو می باشند. اکنون فکر کنید که یکیاز مطالب وبسایت شما از روش متا تگهای اوپن گراف، دراین کانالها قرار داده شوند. به ویژه درصورتی که تیتر این متا تگها جالب باشد، سپس تعداد مراجعین به اینترنتوب سایت شما ارتقا و ترافیک تارنما بالا میرود. البته طبق گفته اینترنتوب سایت ahrefs که یک از افزونههای دارای اسم و رسم وردپرس میباشد، 3 برهان برای اهمیت این متا تگها وجود داراست:
آنان محتواها را در فیدهای رسانههای اجتماعی، دیدهنوازتر مینمایند.
آنان منجر میگردند تا کاربر با یک نگاه از محتویات مطالب مطلع شوند.
آن ها به فیسبوک یاری مینمایند تا فهم و شعور کاملی از محتواها به دست بیاورد؛ به سیرتکاملای که بازدید اینترنتتارنما و مارک شمارا از روش کاوش و کلیک ارتقاء میدهد. به عبارت بی آلایشخیس، نرخ کلیک بسیار ارتقاء مییابد.
بهتر میباشد در رابطه عامل انتها مقداری بیشتر کلام کنیم. در واقع فیسبوک بعداز مدتی میتواند تیتر و محتویات مطالبی که از روش متا تگها لینک و پیوند گردیدهاند را، از هم تفکیک کرده و هر مورد را در تیمهای مستقل و دارای ربط طبقهبندی نماید؛ به سیرتکاملای که با جستجوی عبارت \"ساخت و ساز محتوا\" و \"دیجیتال مارکتینگ\"، فقط متا تگهایی نشان داده میگردند که عنا وین و محتویات آن ها، مربوط به عبارت جستجوشده باشند.
کدام متا تگ og برای به کارگیری بهتر میباشد؟
فیسبوک 17 متا تگ را برای استعمال فهرست نموده است، که ولی از این تعداد فقط 5 آیتم آن کاربردیخیس میباشد. همان، صرفا این 5 گزینه کافی می باشند تا فیسبوک بتواند محتویات تارنما شمارا فهم نماید.
Og:title
این متا تگ در واقع نشان دهنده تیتر محتوا میباشد. این بخش در فیسبوک به طور بولد و تماما نمایان، نشان داده می شود. به این ترتیب، کوشش نمائید دیدنیترین و در عین اکنون کوتاهترین تیتر را تعیین نمایید. فیسبوک برای این نصیب پیشنهاداتی ارائه داده میباشد:
این نصیب را به کل صفحه ها \"اشتراکپذیر\" لینک و پیوند دهید.
تمرکز خویش را بر روی نرخ کلیک و بها محتوا بگذارید.
مسلما از کمترین حروف به کار گیری فرمایید. برای گوشی 40 سخن و برای دسکتاپ 60 سخن.
از عنا وین نپخته و دیدنی به کارگیری فرمایید. هیچوقت اسم تجاری مارک خویش و اسم وبسایت را درج نکنید.
og:url
این بخش در واقع نشانی سایتی میباشد که قرار میباشد مخاطب را به آن هدایت نمایید. بهتر میباشد از URL استاندارد و متعارف به کارگیری نمائید. این دستور موجب میگردد تا مجموع داده ها، نظیر لایکها و کامنتها به صورت ظریف هنگام اسکن کردن دوباره URL باقی بماند.
og:image
عدم به کار گیری از تصویر در متا تگ، مانند غذای فارغ از نمک میباشد. پس همت فرمایید با قرار دادن یک عکس دیدنی در متا تگ، اعتنا مخاطبین را به پست خویش جلب فرمایید. عدم به کارگیری از تصاویر متبوع، موجب می شود تا فیسبوک یک عکس نامرتبط را برای خالی نماندن عریضه درج نماید.
از تصاویر جانور در صفحه ها خویش تعیین نمائید؛ دقیقا به عبارتی تصاویری که استفاده کننده را مجاب کرده تا به شیت تگ گردیده مراجعه نماید. طوری نباشد که تصویر متا تگ، با تصویر محتوای تارنما شما متعدد باشد. این فرمان موجب بیاعتمادی استفاده کننده شود.
بهتر میباشد رزولوشن تصاویر 1200*630 باشند.
og:type
این نصیب بسیار اصلی میباشد؛ چراکه به فیسبوک میفهمانید که محتوای شما در چه دستهای جای دارد. آیا نوع پست، بلاگ میباشد یا این که کلیپ یا این که هر چیز دیگری؟ پس بهتر میباشد فیسبوک را در شناسایی نوع محتوای متا تگ یاری نمایید. در غیر این شکل، فیسبوک به صورت پیش فرض آن را از نوع اینترنتوب سایت خواهد دانست.
og:description
این نصیب دقیقا مانند متای توضیحات میباشد. بدین مفهوم که با توضیح دادن محتوای خویش، سبب ساز می شوید تا هم فیسبوک و هم استفاده کننده، داده ها بیشتری از تیتر شما به دست بیاورد. این بخش در تحت پیوند پستی که به اشتراک گذاردهاید قرار میگیرد. ولی، این نصیب تاثیری بر روی بهینه سازی وب سایت ندارد و بهتر میباشد وقت خویش را صرف تایپ کردن توضیحات رشتهای نکنید.