در حالتیکه فرضاً 4 درصد از مجموع بازدیدکنندگان روزمرهٔ دکان اینترنتی شما به مشتری (غرض) تبدیل بشوند دراین حالت خوا هیم اعلامکرد نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در وب سایت شما 0.04 میباشد. هر چه درصد مشتریان آموزش سئو در مشهد نسبت به بازدیدکنندگان ارتقا یابد این نرخ هم ارتقاء خواهد یافت که موجب درآمدزایی بیشتر شود.
براین اساس شفاف میباشد که ارتقا نرخ تبدیل متساوی میباشد با فروش بیشتر و درنتیجه سودآوری بیشتر. به همین استدلال این ایام نرخ تبدیل از اهمیت بالایی برخوردار شدهاست بهطوریکه بعضی کمپانیها حتی کارشناسهایی را تنها جهت ارتقا نرخ تبدیل و یا این که اصطلاحاً باصرفهسازی نرخ تبدیل استخدام مینمایند. در آیندهای خیرچندان بدور با صرفهسازی نرخ تبدیل مانند مباحث seo برای مدیران تارنماها اساسی شود. متاسفانه در وبسایتهای اهل ایران به صرفا چیزی که اعتنا نمی شود نرخ تبدیل میباشد.
ولی در مطرح کردن نرخ تبدیل صرفا مراد ارتقاء فروش در دکانهای اینترنتی و یا این که تبدیل بازدیدکننده به مشتری وجود ندارد بلکه مقصود میتواند هر چیزی باشد که فروش بیشتر و یا این که تبدیل بازدیدکنندهها به مشتری صرفا یک کدام از آنها میباشد و مثالی بیش وجود ندارد.
ممکن میباشد در یک وبسایت به هیچ عنوانً مبحث فروشی هم بین نباشد و مثلا غرض مدیریت تارنما تودهآوری آدرس اینترنتی بازدیدکنندگان از روش خبر نامه باشد که درحالتی که روزمره از 1000 نفر بازدیدکننده 4 نفر آنان در روزنامه عضو شوند بعد از آن نرخ تبدیل آن تارنما 0.4 خواهد بود.
به فرایندهایی که موجب ارتقا این عدد 0.4 بشود ارتقاء یا این که با صرفهسازی نرخ تبدیل میگویند که شیوهها و پیچیدگیها خاص خویش را دارااست.در شرایطیکه رغبت دارید در رابطه طریق های ارتقاء نرخ تبدیل بیشتر بدانید لطفا شیوه های ارتقاء نرخ تبدیل را مطالعه بفرمایید.
اصطلاح انگلیسی نرخ تبدیل را Conversion Rate می گویند که ویکیپدیا مضمون آن را تبدیل بازدیدکننده به مشتری تیتر نموده است.
نرخ تبدیل می بایست چقدر باشد؟
جواب قابل قبولی برای این سؤال نیست اما مبتنی بر تجربهای که در کسبوکارها و دکانهای آنلاین مختلفی داشتهام حدوداً میاقتدار خاطرنشان کرد حد معمول نرخ تبدیل به صورت معدل در میان 3 تا 5 درصد میباشد؛ یعنی از تعداد مجموع بازدیدکنندگان 4 الی 6 درصد آنان تبدیل به مشتری یا این که غرض می گردند.