مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

همه چیز درباره الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness گوگل که با اسم جدید ترین نتیجه ها نیز شناخته می‌شود، یک الگوریتم برای تغییر تحول مرتبه بندی به شمار می رود. این الگوریتم مبنی بر آپدیت رسانی الگوریتم کافئین در سال 2010 عرضه شده‌است.

نوشته ی علمی دارای ارتباط: شناخت با الگوریتم کافئین

وقتی که‌این الگوریتم معرفی آموزش سئو در مشهد   شد حدودا 35 درصد جستجوها پایین تاثیر قرار گرفت. این الگوریتم بر روی نتیجه ها تاره و نو تمرکز میکند و بازاریابی صنعت محتوا را متحول کرد.

چرا این الگوریتم به‌این نام اسم گذاری شد؟
Freshness یا این که Fresher Results ( نتیجه ها نو) از اسم وب لاگ قانونی جستجوهای داخلی گوگل گرفته شده‌است.

چرا الگوریتم Freshness عرضه شد؟
قبلی از سال 2017 پیش گویی گردیده بود ترازو محتوای ایجاد گردیده در همین سال اضافه از محتوای ساخت گردیده تا 5000 سال گذشته میباشد و این رویش ساخت محتوا هر روز ارتقاء پیدا می‌نماید. گوگل بدین اندیشه به زمین خورد که با اعتنا به‌این حجم محتوای آپ تو دیت و مخصوص بایستی الگوریتمی شناسایی و معرفی نماید که سکو بندی را مبتنی بر محتوای جدید انجام دهد.

با دقت به نوشته ی علمی ReadWrite که در سال 2012 به چاپ رسید، 16 تا 20 درصد جستجوهای انجام گرفته در گوگل مطالب تازه میباشد که تا به اکنون در حاصل کاوش نشده میباشد.

انگیزه اصلی این الگوریتم تاکید بیش تر بر اهمیت محتواهای نو هست مانند آخری خبر ها، حادثه ها، سیاست، اشخاص دارای اسم و رسم و غیره. مخصوصا در مواردی که شخص بعداز کاوش انتظار دارد تازه ترین خبر ها را در آن گزینه به دست آورد.

به عنوان مثال زمانی که شخص درخصوص بها دلار کاوش می‌نماید انتظار دارد که نو ترین بها و نوسانات بازار ارز به آن داده شود خیر بها های سابق که هیچ اعتباری ندارد.

چه وب سایت هایی طولانی تر پایین تاثیر الگوریتم Freshness قرار می‌گیرند؟
به صورت معمول دربین 6 تا 10 درصد از کلمه ها کاوش زیر تاثیر الگوریتم Freshness قرار می‌گیرند.

گوگل تارنما های خبری، وب سایت های پخش، پورتال های ویدئویی و ... که دارنده محتوای تازه میباشند را ترجیح می‌دهد. این تارنما های معمولا دارنده مطالب تازه و استفاده کننده پسند می‌باشند.

چطور آپ دیت رسانی الگوریتم Freshness برنده بوده میباشد؟
در حالتی که چه اکثر زمان ها آپ دیت رسانی الگوریتم Freshness به وسیله الگوریتم هایی زیرا پنگوئن، پاندا و غیره انجام میشود که‌این بروز رسانی واحد سنجش پیروزی این الگوریتم را تقویت مینماید.

نوشته‌علمی دارای ارتباط: الگوریتم پاندا چه چیزی است؟ باز نگری همت الگوریتم پاندا و اثر آن در بهینه سازی وبسایت

به عنوان مثال زمانی که شما نتیجه ها فوتبال را کاوش می‌کنید متوجه میشوید که تارنما ها غالبا تیتر های ذیل را ارائه می‌دهند.

حاصل زنده
آپ تو دیت رسانی در بازی
پایانی حاصل
جایگاه بندی فعلی
و طولانی تر
این نتیجه ها موثر و در حالا تغییر و تحول در ساعت میباشد .

Lazy Load


۴. بهینه سازی Friendly Images

برخلاف پلاگین های قبلی که بیشتر با کاهش حجم تصاویر در بهینه‌سازی میکوشند این پلاگین با دستکاری تگ‌های ALT و Title تصاویر شما منجر خوانایی آن ها در موتورهای کاوش می گردد. در صورتی‌که تصاویر شما این تگ‌ها را نداشته باشند این پلاگین با قوانینی که شما گزینش میکنید نسبت به بیش تر کردن آنها اقدام می کند.

تگ ALT تصویر را برای موتورهای کاوش آموزش سئو در مشهد ب تعریف می کند و تگ Title نیز زمانی که به دلایلی تصویر توشه گذاری نشود با قرارگیری موس بر روی تصویر اکران داده میشود.

جزئیات و پیوند دانلود این پلاگین کاربردی را می توانید در لینک و پیوند پایین مشاهده فرمائید.


۵. Lazy Load

این پلاگین عملیاتی بر پوشه تصاویر انجام نمی‌دهد، بلکه با به کار گیری از تکنولوژی jQuery.sonar تصاویر را زمانی بارگزاری مینماید که در مرورگر قابل مشاهده باشند. مثلاً در شرایطی که تصاویر در بخش پایینی وبسایت شما باشند و کاربری در اکنون مشاهده نصیب‌های بالایی اینترنت سایت باشد بارگذاری تصاویر انجام نمی شود مگر این که استعمال کننده به بخش‌هایی که عکس در آن جای دارااست مراجعه نماید. این دستور تأثیر بسیار مثبتی در ارتقاء سرعت بارگذاری اینترنت سایت دارد. این پلاگین کارآمد پیکربندی خاصی ندارد و بعداز نصب و فعالسازی بصورت خودکار فعالیت مینماید. پیوند دانلود این پلاگین از مخزن وردپرس به صورت ذیل است.


به کار گیری همزمان از پلاگین‌های روایت گردیده تداخلی تولید نمی‌نماید ولی بهتر میباشد از پلاگین‌هایی که کارآیی شبیه دارا‌هستند به کارگیری نشود. به عنوان مثال از در بین پلاگین‌های ۱ و ۲ که تنهاً به منظور فشرده‌سازی آیتم به کار گیری قرار می گیرند، یکی از را گزینش کرده و در کنار آن‌ها از پلاگین‌ بهینه سازی Friendly و Lazy Load به کارگیری فرمایید.

همانطور که ذکر شد در سرعت توشه گذاری اینترنت سایت دست اندرکاران متعددی نقش دارند که در کل به دو بخش سرور و سایت سیرتکامل‌بندی می گردند. مواقعی که ذکر شد مربوط به سایت می باشند ولی در صورتی‌که سرور میزبانی وب سایت مناسب نباشد هرقدر هم که بهینه‌سازی‌های لازم بر روی سایت شما چهره بپذیرد سرعت توشه گذاری رضایت‌بخش نخواهد بود. از این رو لازم میباشد که در تنظیم سرور مناسب نیز اعتنا لازم را به کار آورید. برای اینترنت سایت‌های وردپرسی می توانید از هاست وردپرس اینترنت سر به کارگیری نمائید. هاست وردپرسی اینترنت‌راز با به کار گیری از دیسک‌های SSD و NVMe سرعت توشه گذاری صفحه های را به طور چشمگیری افزایش میدهد. با دقت به اینکه سرور یگانه سیستم مدیر محتوای وردپرس کانفیگ شده است، اکثر حملات شناخته‌گردیده وردپرس در آن بی‌اثرند و از آن ها ممانعت به کار میاید. همینطور مخلوط در اختیار به چنگ آوردن‌پنل حاذق و کاربرپسند هاست سی‌پنل و هاست ابری که باعث پرهیز از خروج یوزرها از محدوده مجاز منابع تعیین شده میباشد منجر میشود پایداری این سرویس تا حد متعددی ارتقاء یابد.


تکنیک های افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

تا اینجا درباره‌ی طرز های با صرفه کردن عنوان ها سخن کردیم. تیتر خوب، منجر ارتقاء نرخ کلیک و ترافیک وب سایت خواهد شد؛ البته برای محتوای برگه می بایست چه عمل کرد؟ انگیزه ما صرفا ورود استفاده کننده به تارنما یا این که برگه مشخصی از آن وجود ندارد. در قدم‌بعدی بایستی عملکرد کنیم تا درصد بیشتری از این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند.


در پی تکنیک هایی برای ارتقاء نرخ آموزش سئو در مشهد تبدیل به مشتری شما معرفی می گردند که می‌توانید با استفاده آن ها در محتوای صفحه ها وب سایت خویش، بخت تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری را ارتقاء دهید.


1. عنوانی تعیین نمایید که بیان کنده محتواست

گزینش تیتر دیدنی می تواند بخت کلیک استفاده کننده بر روی پیوند های شمارا ارتقاء دهد اما در حالتی‌که این تیتر در تناقض با محتوای مو جود در کاغذ باشد موجب دلسردی و خروج سریع استفاده کننده از آن خواهد شد. برای مثالً در شرایطی که نوشته‌علمی در خصوص معرفی بوت استرپ و تجهیزات آن میباشد، در تیتر نوشته‌ی‌علمی عبارت “یادگرفتن صفر تا صد بوت استرپ” را ننویسید! زیرا با این عمل یوزرها را منحرف نموده اید.


2. ارزشمندترین بخش محتوا را، اولِ آن بنویسید

چنانچه انگیزه آخری شما تبدیل خواننده به مشتری میباشد، می بایست کاری نمایید تا وی در کاغذ بماند. چهت نیل بدین مهم، بایستی نوشته‌ی علمی را به شدت دیدنی و درگیرکننده استارت نمایید و در تعدادی سطر (درحد معدل مدت دقت یوزرها به شما؛ که اتفاقاً بسیار هم کوتاه میباشد) مقاله بنویسید. برای این فعالیت، چکیده نوشته‌علمی یا این که نکته اصلی و بسیار مجذوب کننده را اولیه نوشته و نوشته‌علمی را به صورت معمول ادامه دهید.


بعنوان نمونه زمانیکه در نوشته‌ی‌علمی شما کلیپ موجود است بهتر میباشد که کلیپ را در قسمت های بالایی ورقه قرار دهید. این قضیه به گوگل نشان می دهد که شما به تجربه کاربری دقت می‌کند و به استفاده کننده یاری می نماید که گذشته از مطالعه متن ها خسته کننده ویدیو را مشاهده نماید. این طرز در نوشته‌علمی seo کلیپ به طور بدون نقص معرفی شده‌است.


3. تشویق استفاده کننده به ماندن در کاغذ

درپی تکنیک پیشین، برای اینکه مخاطب را تشویق به ماندن در برگه کنیم، به کار گیری از تکنیک Bucket Brigade (هم اندازه فارسی آن دست به دست کردن سطل آب میباشد)، توصیه میشود. به عبارت بی آلایش، بایستی از لغت ها و کلماتی استعمال فرمایید که استفاده کننده را برای تلاوت ادامه مقاله هیجان زده مینمایند. یکسری مثال از این لغت ها را مشاهده کنید:


مثلا، به عنوان مثالً، تحت عنوان مثال و …

فیض این می گردد که …

این نو استارت ماجراست …

احتمالاً بارها این سؤال برایتان اتفاق افتاده که …

پیروز ترین اشخاص در seo، دارنده 2 ویژگی شخصیتی اصلی تحت میباشند …

فقط سر ساخت محتوایی که یوزرها حقیقتاً پیرو قرائت آن باشند این میباشد که …

دیدنی میباشد بدانید …

گزاره را با سوال تمام فرمایید و در گزاره بعدی به آن جواب دهید. یا این که همان طور که گفتیم برای تعریف مقاله جذاب، عبارت را با دو نقطه تمام فرمائید و درپی توضیحات آن را بیاورید. هنگامی که دقت استفاده کننده را به خویش جلب کردید، نباید اذن دهید حواس وی پرت شود. به کارگیری از لغت ها بالا، از شایسته ترین راه‌های محافظت دقت استفاده کننده به برگه می باشند. توصیه می کنم نوشته‌ی علمی تاثیر اخلاق یوزرها بر seo را مطالعه فرمائید.


4. به کار گیری از Call to Action

call to action یا این که دکمه فراخوانی، همان گونه که از نامش پیداست، می بایست مخاطب را به انجام کاری دعوت نماید. به یاری لغات دستوری، یوزرها را به انجام عمل وادار کرده و مزیتی که بابت این عمل قسمت آن ها می‌شود را به آن‌ها یاداوری نمائید. تعدادی نمونه از متداول ترین عبارت ها:


برای اخذ ورژن آزمایشی همین اکنون نام نویسی فرمائید.

راهنمای جامع را امروز دانلود فرمائید.

اخذ کادو مجانی همین حال.

در CTA از عبارات خنثی استعمال نکنید. با این فعالیت عملا تاثیر و قیمت آن را از در بین خواهید پیروزی. عبارت ذیل مثال هایی از کلمه ها خنثی می‌باشند.


ارسال

ورود

ادامه

اینجا کلیک نمائید

عبارات بالا ماهیتی دستوری ندارند و هیچ هدف ای به استفاده کننده نمی دهند؛ از تمامی مهم خیس، کلیشه ای و خسته کننده اند.


5. از افعال مجهول به کارگیری نکنید

بعضی وقت ها به کارگیری از افعال مجهول خوب میباشد، اما در طولانی تر مواقع به کارگیری از آن‌ها سبب ساز به گنگ شدن جملا‌ت و طاقت فرسا شدن شعور آن به وسیله استفاده کننده خواهد شد. در افعال مجهول، نقش فاعل نادیده گرفته می گردد. به نمونه های تحت اعتنا نمایید:


احمد طومار را پست کرد.

طومار پست شد.

در گزاره نخستین فاعل موجود هست (گزاره معین میباشد)، اما در گزاره دوم فاعل حذف گردیده و مفعول اهمیت پیدا نموده است (پاراگراف مجهول شده‌است.) در جمله ها طولانی استفاده کننده برای شناسایی فاعل جملا‌ت مجهول مبتلا سردرگمی می‌شود و بدون چاره میباشد یک گزاره را چند توشه بخواند. این عمل موجب می گردد که حس نماید متن شما ادبیات قابل قبولی ندارد و در فیض از ادامه مطالعه آن منصرف شود.


6. گفتگوی آنلاین با یوزرها

با افزودن قابلیت و امکان چت زنده به وبسایت خویش کاری می‌کنید تا خوا‌نندگان به محض واکنش به ایراد یا این که سؤال، سریعاً با بخش سرویس ها بعداز فروش تماس بگیرند. در‌این مرحله می‌توانید با به کار گیری از مهارت های سخنوری و بازاریابی، مخاطب را به مشتری تبدیل فرمائید. جواب دهی سریع و در دسترس بودن شما موجب تولید احساس اعتماد در مخاطب می شود.


بهینه‌سازی تصویربرای سئو سایت

آموزش سئو در مشهد برای اکران تولیدات و سرویس ها خویش و برای ساخت تعامل با خوا‌نندگان و بازدیدکنندگان، از تصاویر جالب استعمال نمایید. اطمینان نتایج فرمایید که از تصاویر مربوطه با اندازه و اسم مطلوب استعمال نمائید. فراموش نکنید که از یک برچسب مطلوب و متن ذیل برای تصویر خویش استعمال نمائید، برچسب‌های ALT مهم ترین ادله بهینه سازی برای با صرفه‌سازی تصویر می‌باشند.


تغییر‌و تحول مسیر (ریدایرکت)

اشکال مختلفی از کدهای تغییر و تحول مسیر در سئوی داخلی موجود است و شما میتوانید آنها را به‌طور مؤثر برای ارتقاء نمره بهینه سازی در اینترنت‌تارنما خویش به کار گیری فرمایید. شما نیاز دارید که صفحه ها 301، 302، 404 را تغییر‌و تحول مسیر دهید. بدترین ورقه فی مابین این صفحه ها 404 میباشد که بسیار تأثیر منفی رو تارنما شما می گذارد، پس کارایی فرمائید مسلماً این صفحه ها را ریدایرکت نمایید. با به کار گیری از پلاگین Yoast بهینه سازی پرمیوم میتوانید این عمل را به‌راحتی انجام دهید.


سرعت وبسایت

سرعت اینترنت‌تارنما یک استدلال مهم میباشد که قادر است تلاش seo را ذیل تأثیر قرار دهد. بسیار طبیعی میباشد که هیچ‌کس دوست ندارد از اینترنت‌وبسایت‌هایی که سرعت بار گذاری بسیار کندی دارا هستند، بازدید نماید. همگی ترجیح میدهند از وب سایت‌هایی که لود سریعی دارا هستند، بازدید نمایند؛ بدین ترتیب، مطمئن گردید که دوره لود اینترنت‌وب سایت شما باصرفه‌سازی شده‌است و عملکرد فرمائید آن را کمتر از 5 ثانیه نگه‌دارید.


امنیت HTTPS

گوگل در سعی برای تولید یک تجربه وبگردی امن و مطمئن برای یوزرها خویش میباشد به همین استدلال وبمسترها را برای تأمین امنیت اینترنت‌وب سایت‌های خویش زیر‌فشار قرار داده میباشد. تجربه‌ی وبگردی ایمن برای موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارااست. به همین برهان وبسایت‌هایی که دارنده امنیت بیشتری می باشند فراتر از سایر وب سایت‌ها اکران می دهد. همت نمایید از گواهینامه SSLدر وب سایت خویش به کار گیری نمایید تا هم اطمینان استفاده کننده و هم اطمینان گوگل را جلب فرمائید.


پباده سازی واکنشگرا

بیش تر از 60٪ از تمام جستجوهایی که در گوگل انجام می‌گردد با به کار گیری دستگاه موبایل انجام میگردد. گوگل در همت میباشد تا شایسته ترین تجربه جستجوی ممکن را ساخت نماید؛ بدین ترتیب، حق تقدم را به اینترنت‌وب سایت‌هایی که با تلفن همراه سازگار می‌باشند، می دهد. در واقع اینترنت‌وب سایت‌هایی که برخورد گرا نیستند در جستجوی گوشی به‌فیس بدون نقص نادیده گرفته میشوند. اکنون اکثر اوقات قالب‌های وردپرسی قابلیت و امکان واکنشگرایی را دارا‌هستند.


اسم دامنه

تلاش فرمائید در اسم دامنه خویش از واژه و کلمه کلیدی کسب‌وکار خویش استعمال نمایید. اما این‌یک فرمان ضروری وجود ندارد اما می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد.


لینک و پیوند سازی

پیوند سازی یکی مهم ترین بخش‌های سئوی داخلی میباشد. شما می بایست در صفحه های خویش از پیوند سازی به کار گیری فرمایید. بدین رخ که شما می بایست به دیگر نوشته‌ها یا این که صفحه های تارنما خودتان لینک و پیوند دهید. بدین لینک و پیوند سازی داخلی در مبحث بهینه سازی چه می باشد؟ میگویند. اما بایستی دقت فرمایید به کارگیری بیش‌ازحد از پیوند سازی داخلی ممکن میباشد سبب شود گوگل تارنما شما‌را اسپم نماید.


دسته دیگر پیوند سازی، لینک و پیوند سازی فرنگی میباشد به‌این معنا که شما بایستی در نوشته‌های خودتان به وب سایت‌هایی که مطالب را از آنجا اخذ کرده‌اید، پیوند دهید و یا این که به وب سایت‌هایی که در مسئله کسب‌وکار شما کار می نمایند و درجه‌نیکی دارا هستند، پیوند بدهید. در اینجا هم اعتنا نمایید که بیش‌ازحد از لینک و پیوند ندهید.


سئو آف پیج

سئوی خارجی- offpage seo 

سئوی آف پیج

سئو آف پیج یا این که Off-Page سئو به استراتژی‌های باصرفه‌سازی که در بیرون از اینترنت‌تارنما شما انجام می شود، اشاره می کند. این دسته seo بسیار بر جایگاه‌بندی در صفحه های نتیجه ها موتور کاوش تأثیر میگذارد.


بخش بزرگی از الگوریتم گوگل بر روی چگونگی رابطه دنیای بیرونی (اینترنت) با اینترنت‌تارنما شما متمرکز میباشد. درصورتی که اینترنت‌وب سایت شما دارنده شایسته ترین محتوا هم باشد، در صورتیکه روی سئو آف پیج فعالیت نکنید نمی‌توانید در نتیجه ها گوگل مرتبه بالایی به دست آورید.


از‌آن‌جا‌که الگوریتم گوگل غیرانسانی میباشد، به‌شدت بر روی سیگنال‌های بیرونی مانند لینک و پیوند‌های دیگر اینترنت‌وبسایت‌ها، مقاله ها، پیوند‌های رسانه‌های اجتماعی و … به‌خواسته انتخاب بها داده ها در اینترنت‌تارنما شما متکی میباشد.


در ذیل بعضا از کار‌هایی که شما می بایست در حیث داشته باشید:


کار در کانال‌های اجتماعی مانند تلگرام و توییتر

کار در انجمن‌ها

وب لاگ نویسی در زمینه ی وب سایت

اخذ لینک و پیوند از وب سایت‌های دارای اعتبار

کار در رسانه‌های ویدئویی مانند آپارات

کار در رسانه‌های تصویری مانند پینترست و اینستاگرام

کار در تارنما‌های اطلاع رسانی بدون پول

و اکثری از مورد ها دیگر…

حرف نهایی

برای اینکه اینترنت‌وب سایت خودتان را در نتیجه ها گوگل به سکو بالاتری برسانید می بایست در گام نخستین بدانید seo چه می باشد؟ و آن‌گاه هم روی سئوی داخلی و هم روی offpage seo فعالیت نمائید. این دو مبحث بایستی باهم و پا به پای هم انجام شوند و فارغ از هم فیض‌ی نیکی را اخذ نمی کنید.


در‌این نوشته ی علمی نکات مهمی را راجع به seo داخلی و offpage ارائه داده‌ایم. شما هم درصورتی که سفارش دیگری دارید که می تواند به یوزرها اضافه می گردد لطفاً آن را در بخش نگرش‌ها بنویسید.


Readability Analyzer یاتحلیلگر خوانایی

آموزش سئو در مشهد فراگیری بهینه سازی در مشهد سنجش خوانایی بهینه سازی : در نوشته ی علمی قبل دو ابزار از ابزار هایی که برای خوانایی بهینه سازی کاربرد دارند معرفی کردیم . در اینجا به معرفی برخی دیگر از این ابزار ها می‌پردازیم.

همانند بسیار دیگری از ابزارهایی که در این لیست قرار دارا‌هستند ، Content Experience نیز نمره خویش را مبنی بر کیفیت و کمیت لغت ها محتوا ، ساختار پاراگراف ، شیوه پوشش کلمات کلیدی ، تکرار کلمه ها و سایر عنصرها ساختاری نوشته ی علمی شما اعلام می کند . با این اینک ویژگی های خاصی درین ابزار تعریف شده‌است که باعث می شود به یکی محبوترین برنامه و اینترنت سایت های متخصصین تولید محتوا برای فضای مجازی تبدیل شود ، قابلیت و امکان هایی نظیر بینش درباره ی انگیزه کاربران از جستجوی این کلمه و کلمه کلیدی ، تعیین کلمه کلیدی ایده آل و بهترین عصر سال برای تکثیر یک نوشته‌علمی خاص !



ابزار سنجش خوانایی بهینه سازی WebFX

همان گونه که از نامش پیداست ، ابزار سنجش خوانایی seo وسیله ای برای افزایش کیفیت احضار شدن یک نوشته ی علمی می باشد . به همین خواسته برای کار کردن با این متاع فقط کافیست تا مطلبی را که روی آن کار می کنیم را باطن ابزار قرار داده و یا دامنه مطلبی را که از پیش آپلود شده‌است در نصیب مربوطه بچسبانیم ، بدین ترتیب عملیات سنجش موادتشکیل دهنده متفاوت این نوشته ی علمی پیشگفتار گردیده و خروجی مربوطه آماری از شش امتیاز زیر ارائه می دهد :



میزان سختی یا سهولت در تلاوت

خوانایی بر پایه ی آزمایش Flesch–Kincaid

امتیاز مه شکن یا Gunning Fog (تستی مرتبط با نوشتار انگلیسی)

SMOG Indexیا Simple Measure of Gobbledygook (مقیاس عادی ای از یک نوشته پیچیده )

نمره Coleman-Liau (امتحان کلمن – تیائو به خواسته ادراک نوشته‌ی علمی یک نوشته به وسیله خواننده )

نمره شاخص خوانایی خودکار





علاوه بر اینها جمله های زیر نیز نمایش داده می شوند که به بهبود خوانایی نوشته ی علمی کمک می‌نمایند .







تعداد جملات

تعداد لغت ها

تعداد کلمه ها پیچیده

درصد کلمات مشقت بار و پیچیده

میانگین لغات در هر پاراگراف

میانگین بخش و هجاهای هر کلمه و کلمه و واژه





بهینه ساز متن یا Text Optimizer

وقتی که از این ابزار سنجش خوانایی بهینه سازی سایت به کارگیری می کنید ، می‌توانید در ازای قرار دادن متن آیتم نظرتان در پنجره مربوطه ، گزارش کاملی از سالم محتوا و معیار خوانایی آن دریافت نمائید . در شرایطی که شما در بهینه سازی و استراتژی محتوا نو کار می باشید ، به کارگیری از این ابزار می‌تواند نقطه پیشگفتار خوبی برایتان باشد ! چرا‌که خیر نیازمند اطلاعاتی تخصصی درباره‌ی محتوا نویسی یا درج نوشته‌علمی در یک وبسایت می باشد ، خیر به افزایش جایگاه گوگل متعلق می باشد و خیر طرزکاری مشقت بار درانتظار شماست . از این گذشته ، این بهینه ساز با گشوده بینی کلیه کلمه ها مستعمل در متن (به ویژه افعال آن) به شما می‌گوید که چه کلماتی بیش خیس می باشند و حذفشان مفیدتر می باشد یا جای چه کلماتی خالیست و حضورشان می تواند مفیدتر باشد . سازه به ادعای گردانندگان این ابزار سنجش خوانایی بهینه سازی ، بیشتراز ۷۰ درصد افرادی که از این اپلیکیشن استفاده کرده اند ، بعد از ۵ هفته تاثیر مستقیم و پررنگ آن در ارتقای جایگاهشان مشاهده کرده اند .






Readability Analyzer یاتحلیلگر خوانایی

پیش از ادامه دادن نوشته‌ی علمی ۱۰ ابزار خوانایی برای بهبود سئوی محتوا لازم می باشد تا به یک‌سری سوال مهم پیرامون امتحان های خوانایی جواب دهیم !



Reading Ease یا امتحان خوانایی فِلِش چه می باشد ؟

این امتحان یک آزمایش خوانایی میباشد که نشان می دهد یک نوشته تا چه معیار سخت بوده و میزان درک آن تا چه حد طاقت فرسا یا سهل و آسان میباشد . لازم به ذکر می باشد که در‌این آزمایش دقت ویژه ای به ارتفاع کلمه ها و جملا‌ت میشود .



نمره ایده آلی که از این امتحان می توان دریافت کرد یک سری می باشد ؟

بیشینه نمره ای که از این امتحان می توان گرفت ۱۰۰ بوده که عموماً به متونی با جملات کوتاه و کلماتی کمتر از دو بخش داده میشود . از آنجایی که تایپ کردن چنین نوشته هایی وقتگیر و یه خرده طاقت فرسا می باشد ، می بایست اذعان کرد که میانگین نمرات خوب سایت های سرشناس چیزی دربین ۷۰ تا ۸۰ می باشد ؛ در فایده قرار گیری در این مدت خیلی هم بد نیست.



Flesch-Kincaid Grade Level یا امتحان مکان نما – کینکید چه می باشد ؟

این امتحان شاخه موازی Flesch Reading Ease می باشد که عیناً از یک طریق به فایده می برسد ، با این تفاوت که در‌این امتحان ، سطح نمرات هرچه زیر خیس باشد بهتر می باشد . در حالتی‌که بخواهیم به طور مصداقی موردی را گشوده‌بینی کنیم ، گرید پنجم هم ارز با نمره ای میان ۹۰ تا ۱۰۰ میباشد که خواندن نوشته‌ی‌علمی متبوع بسیار سهل وآسان بوده و تحصیل ۱۰- ۱۲ ساله نیز به راحتی مضمون‌ آن را درک میکند .



Gunning fog index چه میباشد ؟

این امتحان که شاید بتوانیم با تیتر «مه زدایی» از آن یاد کنیم ، همانند موردها پیشین تستی برای معیار خوانایی یک نوشته ی علمی می باشد ، با این تفاوت که درین آزمایش که اولیه توشه در اوایل سال ۵۰ میلادی به مراد سنجش معیار سختی و آسانی کتب مکتب ای در آمریکا آیتم به کار گیری قرار گرفت ، اعتنا ویژه ای به سطح سواد مخاطب گردیده و نوشته مذکور با نمره ای که نشان دهنده مخاطبین واجدالشرایط نوشته می باشد ، اشخاصی که شاید اقتدار درک آن را نداشته باشند از پیش معلوم میکند . درین تقسیم بندی ۱۲ جایگاه ای برای مثال عدد ۶ نشان دهنده کلاس ششم ، ۱۱ بیانگر سال نهایی های دبیرستان ، ۱۴ منحصر سال دومین های کالج و یا ۱۷ یگانه فارغ التحصیلان دانشگاهی میباشد . در فایده اینکه متنی که گرید ۱۴ دارااست بدین معناست که اشخاص تحصیل کرده با آن رابطه بیشتری برقرار کرده و برای کمتر از این سطح سواد اندکی ثقیل میباشد .



بعداز آشنایی با شیوه های فوق باید اظهار کرد که ابزار تحلیلگر خوانایی در کنار مورد ها فوق ، از امتحان های SMOG Grade و Fry Readability Level نیز به منظور سنجش سطح خوانایی یک نوشته ی علمی به کارگیری کرده و خیر فقط به محتوای کلی شما نمره ای را می دهد ، بلکه قابلیت احتساب بخش به بخش آن را نیز داراست .



Grammarly (گرامرلی)

در‌حالتی که لباس نوشته‌ی علمی نویسی به بدن شما نمی نشیند ، می بایست بدانید که گرامرلی خیاطیست که آن را از ابتدا اندازه زده ، دوخته ، تر و تمیز کرده و با رفع عیوب و اضافات آن درپی عرضه محصولی ایده آل به شما می آید . اگرچه شاید عدم انطباق برخی از ویژگی های گرامرلی با گویش فارسی خط بطلانی روی اکثری از ویژگی های مثبت آن بکشد ، البته اولاً می بایست بدانید که کلیه امکانات آن یگانه به انگلیسی نبوده و ما نیز می توانیم از آن ها در گویش فارسی به کار گیری کنیم . ثانیاً در‌صورتی‌که به طور تخصصی کار سئو کرده یا روی بهینه سازی وبسایت اتوماتیک می کنید ، لازم می باشد تا بعضی از مهمترین ابزارهای حوزه فعالیت خویش را شناخته تا در چهره نیاز از آنان به کار گیری کنید .



با صرف حیث از پریمیوم بودن بعضی از امکانات این ابزار سنجش خوانایی بهینه سازی ، گرامرلی با تمرکز خویش روی اصول نوشتاری ، نگارشی و ویرایشی ، دست به تصحیح یک متن زده و ساختار آن را به تناسب سن ، ماهیت ، فن و سلیقه وسلیقه مخاطبین تنظیم مینماید . اگرچه در نظر اولیه این اپلیکیشن هیچگونه همخوانی و تطابقی با بهینه سازی اینترنت سایت ندارد ، البته در کار ماحصل سعی آن به بهبود درجه وبسایت می انجامد . این ابزار که در مُد ادیت خویش دارای آیتم های فضا آموزشی ، کسب و فعالیت ، توضیحات فنی ، بازنویسی خلاقانه و گویش عامیانه میباشد ، با اعتنا به هر کدام از این زیرشاخه ها روشی را برای تصحیح نوشته ها گزینش کرده و با در حیث تصاحب کردن فاکتورهای متعدد ، بهترین نوشته ای که میتواند به مخاطب عرضه شود را نشان میدهد .



به عنوان مثالً در شرایطی که شما برای کارها تجاری خویش وبسایتی داشته و به تولید محتوا برای آن بپردازید ، مُد کسب و کار این وسیله میتواند با حذف جملاتی با توشه منفی ، جملاتی با باطن مایه مطالب امیدبخش و دیدنی را ارائه داده و بنابراین با تقویت ساختار جملات ، تغییر‌و تحول لحن – گشوده‌بینی گرامر ، user experience یا تجربه مخاطبی کار کشته را خوی نماید . در نهایت گفتنیست که خیر فقط برای بهبود ساختار ایجاد محتوا و دیجیتال مارکتینگ ، بلکه برای تصحیح ساختار نشانی اینترنتی های ارسالی ، پست های رسانه های اجتماعی ، طومار نگاری های اداری یا صادر شدن پیام ها ، بیانیه ها و سخنرانی ها نیز می قدرت از این ابزار سنجش خوانایی بهینه سازی استفاده نمود .