مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

میزان رقابت هر کلمۀ کلیدی (Keyword Competition)

در غایت برای ما مهم میباشد که یک عبارت کلیدی چقدر رقابت داراست. یعنی اینکه یک سری نفر روی آن واژه و کلمه تبلیغ دارا هستند.


معیار رقابت لغت ها کلیدیهمانطور که تا قبل از این فهمیدیم، هر چقدر رقابت روی یک عبارت کلیدی اضافه باشد، هزینه ما هم فراتر خواهد بود و فعالیت دشوارتری در پیش خوا هیم داشت. از آن طرف هر چقدر رقابت بر راز یک واژه کمتر باشد، یعنی تعداد اشخاص کمتری روی آن کلمه و واژه تبلیغ دارا‌هستند و در فیض فعالیت ما شل‌خیس و هزینه ما کمتر خواهد بود.


ولی گهگاه هم پیش می آید که در یک بازار، رقابت   آموزش سئو در مشهد  تعددی بر راز عبارات کلیدی وجود داشته باشد. البته هزینه‌ها ذیل باشد و برعکس، در یک بازار رقابت معدود باشد ولی بها کلمه ها خیلی بالا برود. برهان این مورد آن میباشد که ارزش عبارات بازار را ما و رقبا انتخاب میکنیم و گوگل هیچ قیمتی را از طرف خودش معلوم نکرده میباشد. به عبارت دیگر، اخلاق و رفتار ما تبلیغ‌دهندگان میباشد که بها لغات را مشخص و معلوم می کند خیر معیار رقابت!


اشکال پلاگین تبلیغات در گوگل ادز چه می باشد و هریک چه کاربردی دارااست؟مطلقا بخوانید: گونه های پلاگین تبلیغات در گوگل ادز چه است و هر مورد چه کاربردی دارااست؟

این آیتم را اینجانب شخصاً تجربه کرده‌ام. بازاری مثل فروش تلفن همراه هرچند رقابت شدیدی دارااست، ولی هزینه عبارات کلیدی بسیار زیر میباشد. چرا‌که تبلیغ‌دهندگان این بازار، بها پایینی را برای لغت ها کلیدی خویش توصیه می دهند.


در قبال، لغت ها کسب و کاری مانند کارتون‌سازی، با اینکه رقابت بسیار پاره ای دارااست، ولی یک سری برابر عبارات تلفن همراه میباشد. زیرا اشخاص پاره ای که در‌این بازار وجود دارا‌هستند، بها‌های بالایی را سفارش داده‌اند.


معمولاً هرچقدر اشخاص یک بازار، دور اندیشی بیشتری نسبت به روش عمل گوگل ادز داشته باشند، بازار ارزان‌تری خواهند داشت. البته بازاری که تبلیغ‌دهندگان آن شناخت چندانی با گوگل ادز ندارند و پافشاری دارا‌هستند که مطلقاً بایستی در پیوند 1 قرار بگیرند، معمولاً گران‌خیس میباشد.


موضوع بسیار مهم در اینجا این میباشد که لینک و پیوند 1 بودن، به تنهایی باعث به فروش و منفعت شما نمیشود. مهم این میباشد که چه هزینه‌ای برای شما می‌صرفد. به‌این مساله خوب تصور کنید. اینکه تبلیغ شما در لینک و پیوند 1 باشد و به ازای هر کلیک 2 درهم هزینه فرمایید و در روز 5 محل ورود بگیرید بهتر میباشد یا این که اینکه تبلیغ شما با 0.2 درهم تحت ورقه قرار بگیرد و در روز 50 محل ورود؟! اینجانب شخصاً آیتم دوم را گزینش میکنم.


ارتقا تعداد محل ورود یا این که ارتقا کیفیت محل ورود؟

تا اینجا ابزارهای متفاوت برای کشف کردن لغت ها کلیدی مطلوب را به شما معرفی کردیم. بعد از آن معیارهای گوناگون برای کشف کردن کلمه ها کلیدی مطلوب را باز‌بینی کردیم و فهمیدیم هر واژه کلیدی، یکسری کاوش در ماه دارااست. همینطور درخصوص تفاوت در میان لغات ظریف و هدفمند با لغات کلی و همگانی‌خیس دعوا کردیم.ارتقاء تعداد محل ورود یا این که ارتقاء کیفیت محل ورود؟


هم اکنون، میخواهیم به یک سوال اساسی جواب دهیم. اینکه تعداد محل ورود برای ما بهتر میباشد یا این که هدفمند بودن کلمه ها؟


شاید کلمه و واژه‌ای مانند «بلیط» جستجوی بسیار متعددی داشته باشد و محل ورود‌های متعددی را به تارنما شما بیاورد، ولی این کلمه و واژه چه ترازو هدفمند میباشد؟ چه تعداد از این اشخاص در پی خرید بلیط می‌باشند؟ به هیچ وجهً چه تعداد پیرو خرید بلیط هواپیما میباشند؟


در مقابل، کلمه و واژه‌ای مانند «خرید با اینترنت بلیط هواپیما» را در حیث بگیرید. شاید تعداد جستجوی این عبارت یک دهم کلمه و واژه «بلیط» باشد، البته تماماً هدفمند میباشد. یعنی کاربری که‌این واژه را کاوش می‌نماید، دقیقاً معین کرده که درپی چه است.


همان دیگر، همواره در تبلیغات گوگل در حیث داشته باشید که در مرتبه نخستین، تعداد محل ورود اصلا مهم نیست، بلکه مهم کیفیت محل ورود‌هاست. به این ترتیب در گزینش کلمه ها کلیدی خویش توجه داشته باشید تا هزینه‌های شما تماماً هدفمند باشند.به این ترتیب هرچند این عبارت کلیدی تعداد کمتری از یوزرها را به تارنما شما هدایت می‌نماید، ولی هدفمندتر میباشد و بخت شما برای فروش به‌این استفاده کننده اضافه خواهد بود.


در غایت به عبارتی‌سیرتکامل که در صورت پایین هم مشاهده میکنید، شایسته ترین عبارات کلیدی آنهایی می باشند که علاوه بر هدفمندی، به مقدار مناسب کاوش شوند و در عین اکنون رقابت متعددی نداشته باشند.


نمودار شایسته ترین لغات کلیدی تبلیغات گوگلیادتان نرود که هرچند نمیشود هم خداوند را خواست و هم رطب را، ولی می‌قدرت کلماتی را تعیین کرد که هم تا حدودی به پروردگار نزدیک باشند و هم پاره ای شیرین همچون رطب!


در غایت اعتنا داشته باشید که تعیین لغات به انگیزه شما از تبلیغات هم بستگی دارااست. گهگاه ممکن میباشد انگیزه شما صرفا ارتقا ترافیک وبسایت و برندینگ باشد. در این حالت می توانید از لغات همگانی‌خیس نیز به کارگیری فرمائید. البته در شرایطی‌که که انگیزه شما فقطً ارتقاء فروش میباشد و تعداد محل ورود اهمیت چندانی برای‌تان ندارد، لازم میباشد از هدفنمدترین لغت ها کلیدی به کار گیری کنید.


هرچه لغت ها کلیدی شما هدفمندتر باشند، هزینه شما کمتر خواهد بود و نرخ تبدیل استفاده کننده به مشتری طولانی تر میباشد.


این نکته را هم بخاطر داشته باشید که لغت ها کلیدی مطلوب برای تبلیغات گوگل با لغت ها مطلوب برای بهینه سازی و ایجاد محتوا تفاوت داراست. معمولاً در تبلیغات گوگل تمرکز اصلی بر فروش محور بودن عبارات میباشد. در حالی‌که در seo و ایجاد محتوا، معمولاً ترازو جستجوی لغت ها نقش گزینش کننده‌تری داراست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد