مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

آموزش سئو در مشهدچه‌کسی عشق و علاقه داراست که سن دوست‌دختر جاستین بیبر در سال 2005 را بداند؟!
این پاراگراف نسبتاً زننده، دقیقاً صحبتی بود که مدیریت کهن بخش کاوش گوگل در سال 2011 و در طول رونمایی از الگوریتم Freshness تیتر کرد. این الگوریتم در اولِ رونمایی منجر تولید تغییرات متعددی در حاصل کاوش شد. طبق آمار، چیزی نزدیک به 35 درصد وبسایت‌های جایگاه‌دار در حاصل صفحه ها اولیه گوگل، بعداز آغاز فعالیت Freshness، در جایگاه‌های خویش مبتلا تغییرات شدند و این زمینه بخش اعظمی از وبمستران را به معنای حقیقی و واقعی نگران کرد.

در‌این نوشته‌علمی قصد داریم به طور جامع، به معرفی الگوریتم Freshness بپردازیم و بعداز آن، نکات مهم و کلیدی با صرفه‌سازی وبسایت و محتوا را برای این الگوریتم به شما یادگرفتن دهیم.

چرا الگوریتم Freshness ساخته شد؟
فرآیند ایجاد محتوا به طور رو به بالا در اکنون پیشرفت بوده و می‌باشد. در سال 2010 پیش‌بینی گردیده بود که حجم محتواهای ایجاد گردیده، صرفا در سال 2017، طولانی تر از داده ها ساخت گردیده در 5 هزار سال پیشین از آن باشد! خودتان فکر کنید میان این‌همگی داده ها و محتوای مو جود، گوگل چطور میخواهد دقیقاً مقاله موءثر و متبوع استفاده کننده را به دست وی برساند؟

گوگل برای نشان دادن شایسته ترین سود به یوزرها خویش، الگوریتم‌های متعددی (از گزاره کبوتر، مرغ مگس‌خوار، پاندا، پنگوئن و ...) را تولید کرده و به‌روزرسانی مینماید. الگوریتم‌هایی که بر روی مواقعی مثل:

نسخه برداری نبودن محتوا
اعتبار سنجی وب سایت
تشخیص محتوای بی کیفیت
و...
تمرکز دارا‌هستند؛ ولی این‌ها گشوده هم کافی نبودند. اذن بدهید یک نمونه بزنم. فکر کنید که شما در پی دانلود یک کتاب درسی برای فرزند خویش در سطح اینترنت میباشید. آیا دوست دارید در طول کاوش عبارتِ «کتاب فارسی پنجم دبستان»، با سایتی روبرو گردید که کتاب فارسی درج شده در سال 1387 را به شما نشان میدهد؟ آیا در‌این حالت نسخه برداری نبودن، باکیفیت بودن و اعتبار بالای وبسایت به شما یاری میکند؟ اصلاً.

اساسا، الگوریتم Freshness برای حل اختلال یوزرها در عکس العمل با محتواهای کهن پدید آمد! به عبارت دیگر، وظیفه Freshness، ارتقا درجه محتواهای تازه نسبت به محتوای کهن میباشد. با امداد این الگوریتم میباشد که بعداز کاوش عبارتِ «کتاب فارسی دبستان» در گوگل، به جدید‌ترین ورژن چاپی این کتاب در مرتبه‌های ابتدا حاصل می سید.



آیا با الگوریتم Freshness، تمامی محتواهای نو به صدر حاصل گوگل می‌رسند؟
مطمئناً پاسخ این سؤال منفی میباشد. فراموش نکنید که بهینه سازی مانند یک مسابقه ورزشی میباشد. در صورتی‌که یک ورزش کار تنها تغذیه خیر و خوبی داشته باشد، نمی‌قدرت اذعان کرد که وی بدون شکً غالب پایانی مسابقه خواهد شد. الگوریتم Freshness و محتوای نو نیز تنهاً یکی نکات مهم برای چیره شدن در‌این مسابقه میباشد که اما همین مورد هم برای همه تارنما‌ها یکسان وجود ندارد. به صورت نمونه:

وقتی که عبارت «مدیریت جمهور کشور ایران» را کاوش فرمائید، مطمئناً بسیار اهمیت داراست که در برگه نخستین، با کاغذ‌ای از ویکی‌پدیا روبرو گردید که در خصوص آقای حسن شیخ نوشته میباشد، خیر برگه‌ای در خصوص مدیریت جمهور کهن سرزمین، آقای محمود احمدی نژاد. ولی در مقابل وقتی که عبارت «یادگرفتن پخت خورش قورمه سبزی» را سرچ فرمایید، اهمیت متعددی ندارد که امر پخت این طعام، مرتبط با دو روز پیش باشد یا این که 3 سال قبلی‌خیس.

نمونه الگورتیم freshness گوگل

در غایت این گوگل میباشد که بایستی متوجه این قضیه گردیده و بفهمد که تازه بودن کدام محتوا برای استفاده کننده اهمیت داراست. ولی در کل، طبق ارشادوراهنمایی منتشر گردیده از همین کمپانی، تمرکز الگوریتم طراوت گوگل (Freshness)، برای ارتقا جایگاه محتواهای نو، بیش تر بر روی وبسایت‌هایِ پایین میباشد:

خبری
رویدادی
سینمایی
دانلودی (مثل نوا، فیلم و قابل انعطاف‌افزار)
گوگل چطور تفاوت محتوای موردنیاز استفاده کننده را تشخیص میدهد؟
فکر کنید که وب سایت خویش را بعداز بازه طولانی و با سعی فراوان بر روی کلمه و واژه «ساخت وب سایت» با صرفه‌سازی (سئو) کرده‌اید. تا یک هفته در سلیقه کسب این جایگاه برتر تارنما میباشید، ولی بعد از دوران کوتاهی یک کدام از رقبا با تکثیر یک مقاله یا این که تولید ورقه سرویس هاِ جدیدتر، از شما جلو می زند. احتمالاً بعداز آن مرورگر برگه خویش را ببندید و دیگر به سراغ گوگل نروید.

گوگل به‌خیر متوجه میشود که در کدام کسب‌وکارها بایستی در پی محتوای تازه باشد و در کدام، بر روی شاخصه‌های دیگرِ seo تمرکز نماید.

البته گوگل از کجا این زمینه را میفهمد؟ مهمترین نکته‌ای که به گوگل در فهم و شعور این مسئله بسیار مهم امداد می‌نماید، داغ (Top) بودن یک مشاجره یا این که تیتر در سطح اینترنت میباشد.

وقتی که به‌طور ناگهانی همگی اینترنت‌وبسایت‌ها پیرامون یک مورد نو می‌نویسند و یوزرها متعددی عبارت‌های مرتبط با آن را کاوش مینمایند، گوگل متوجه وقوع یک حادثه جدید میگردد و پیرو ارتقاء درجه جدیدترین مطالب می‌شود.

به‌طور نمونه چنانچه تا یک‌سری سال پیش شما عبارت «ساختمان پلاسکو» را کاوش می‌کردید، با صفحاتی روبرو می‌شدید که در زمینه‌ی تاریخچه تولید این سازه و دیگر جزئیات آن، اطلاعاتی به شما می‌دادند. همچنین وب سایت‌هایی که مبادرت به ایجاد صفحه ها تازه راجع‌به آن می‌کردند به شرایط معمولی در رقابت با دیگر اینترنت‌وبسایت‌ها قرار می‌گرفتند. البته بعداز وقوع اتفاق ناراحت کننده حریق سوزی این ساختمان، به طور ناگهانی کاوش این عبارت با فرایند رو به رویش و اما با دیگر کلمه ها دارای ارتباط ابتدا میشود. در همین هم اکنون وبسایت‌های مختلفی نیز دست به ایجاد محتوای نو در امر آن میزنند. این مسئله منجر می‌گردد که درین دوره اهمیت محتواهای تازه برای گوگل ارتقا پیدا نماید و مطالب جدید را به صدر نتیجه ها بیاورد.

فعلا نیز کاوش «ساختمان پلاسکو» در ورقه اولیه، بعضا از وب سایت‌هایی را به شما نشان می دهد که محتوای تازه آنها در حین وقوع اتفاق، جای محتواهای سابق را گرفته و در نتیجه ها بالایی مانده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد