Avg. Session Duration: این عدد به دقیقه بیان میشود و نشان میدهد که میانگین دوره سشن چقدر بوده میباشد. برای مثال چنانچه برای گوگل این عدد ۳ باشد، یعنی کسانی که از گوگل وارد تارنما گردیدهاند به صورت میانگین ۳دقیقه در وب سایت بودهاند.
آموزش سئو در مشهد
Bounce Rate: نرخ پریدن، نشان میدهد که چه درصد از اشخاص وارد وبسایت گردیدهاند و فارغ از مشاهده برگه دیگر یا این که انجام هر عملی در تارنما از آن بیرون گردیدهاند.
برای مثال در شرایطیکه نرخ پریدن برای یک برگه از تارنما ۴۰% باشد، یعنی ۴۰ درصد از اشخاصی که از روش این کاغذ وارد وب سایت گردیدهاند، فارغ از انجام هیچ کاری مستقیما از وبسایت بیرون گردیدهاند.
یا این که درحالتی که نرخ پریدن برای محل ورودهای گوگل ۵۰% باشد، یعنی ۵۰ درصد کسانی که طرز گوگل وارد وبسایت گردیدهاند فارغ از انجام هیچ کاری دیگری از وب سایت بیرون گردیدهاند.
Conversions: نرخ تبدیل اسم داراست، نشان میدهد که تعدادی درصد از یوزرها شما کار متبوع شمارا انجام دادهاند.
فرض نمایید که شما فرم عضویت در خبر نامه را در کاغذ اولیه قرار دادهاید، و با بازبینی آمار وب سایت متوجه می شوید که از ۱۰۰۰نفری که در یک روز وارد وبسایت میگردند، ۱۰نفر در روزنامه عضو میشوند، در این حالت نرخ تبدیل عضویت در روزنامه ۱درصد میباشد.
پس نرخ تبدیل با اعتنا به هدفی که تمجید میکنید به حساب آوردن می شود، شما میتوانید در گوگل آنالیتیکس اهدافی را تعریفوتمجید فرمایید و نرخ تبدیل آنهارا که بوسیله گوگل آنالیتیکس به حساب آوردن می گردد را ملاحظه کنید.
خب از اینجا به بعد از آن ترجیح میدم که توی یه ویدیوی کوتاه به کلیات گوگل آنالیتیکس و بخشهای اون بپردازم. تو این کلیپ فقط به بخشهای اصلی از داشبورد گوگل آنالیتیکس پرداختم و توضیح دادم که هر قسمت چه اطلاعاتی بهمون میده و چه به کار گیریهایی میشه ازش کرد.