آموزش سئو در مشهد درحال حاضر که با مضمون کلمه ها کلیدی آشنا شدید بهتر میباشد بدانید اشکال مختلفی از کلمه ها کلیدی وجود دارا هستند. معمولاً کلمه ها را برحسب ارتفاع واژه کلیدی، ترازو کاوش و قصد استفاده کننده جور بندی مینمایند.
اشکال واژه و کلمه کلیدی بر حسب ارتفاع عبارت
هنگامی که گفته می گردد واژهی کلیدی غرض تنها یک واژه و کلمه وجود ندارد. واژهی کلیدی قادر است خویش عبارتی باشد که دربرگیرنده تعدادی واژه شود. به عنوان مثال عبارت “یادگرفتن مجانی بهینه سازی” یک کلمه و واژهی کلیدی به حساب میآید که استفاده کننده با جستجوی آن پیرو انگیزه مدنظر خویش میشود.
کلمه و واژه کلیدی کوتاه یا این که short tail
این مدل لغت ها کلیدی کوتاه میباشند و معمولاً یک تا دو واژه و کلمه را دربرگیرنده میشوند. به عنوان مثالً عبارت “کتاب” یا این که “دمنوش” عباراتی می باشند که در وب جستجوی بالایی داراهستند البته انگیزه استفاده کننده از جستجوی آن ها معلوم وجود ندارد.
مثلا معین وجود ندارد استفاده کننده با جستجوی عبارت دمنوش درپی یک دمنوش برای کاهش وزن میباشد، قصد جستن ارزش یک دمنوش مختص را دارااست یا این که طریقهی اصلاح کردن دمنوش خانگی را کاوش مینماید!
گونه های لغات کلیدی و نرخ تبدیل آنها در بهینه سازی
نمودار نرخ تبدیل در گونه های لغات کلیدی
بهتر میباشد زیاد به تفکر به کار بستن از این کلمه ها کلیدی در وبسایت خویش نباشید. به دلیل آنکه علیرغم جستجوی بالای این کلمات، اثر خیر در seo تارنما شما نخواهند داشت. بدین علت که حتی درصورتیکه استفاده کننده از روش جستجوی این لغت ها وارد وبسایت شما شود، احتمال خروج زود هنگام وی از وبسایت بسیار زیاد میباشد کهاین تاثیر منفی در بهینه سازی اینترنتتارنما شما خواهد داشت.
همان گونه که در نمودار بالا معین میباشد نرخ تبدیل بازدید کننده -> مشتری در لغت ها short tail بسیار تحت میباشد. براین اساس چنانچه به ارتقاء فروش یا این که ارائه سرویس ها بیشخیس میپندارید، این لغت ها را فراموش نمایید!
واژه و کلمه کلیدی عبارتی یا این که Middle Tail
این کلمه ها مشتمل بر ریزه کاری بیشتری نسبت به وضعیت نخستین می باشند البته گشوده هم صد در صد انگیزه استفاده کننده معلوم نشده میباشد. به عنوان مثال کتاب گویش. استفاده کننده نسبت به شرایط قبلی ریزه کاری بیشتری را ارائه داده البته انتخاب نکرده کتاب لهجه چه مقطعی را می خواهد. آیا درپی یک کتاب گویش انگلیسی میباشد یا این که فرانسه. شاید هم در ادامه کتاب آزمایش گویش برای کنکور باشد!
کلمه و واژه کلیدی طولانی یا این که long tail
دراین جور عبارات کلیدی، خواسته و انگیزه استفاده کننده پرنور میباشد. این لغات معمولاً ۳ تا ۵ واژه و کلمه را مشتمل بر می شوند و ریزه کاری بیشتری را وصف مینمایند.
مثلا در عبارت “کتاب واژگان لهجه کنکور” استفاده کننده تمام جزئییات را بیان کرده و انگیزه وی مشخص و معلوم میباشد. در شرایطیکه این عبارت را تحت عنوان کلمه و واژهی کلیدی برگهی مربوطه گزینش کنیم، احتمال تبدیل شدن این کاربرها به مشتریان وب سایت ما بسیار بالا میباشد.
همینطور این لغات رقبات کمتری را به خویش اختصاص دادهاند. بدین ترتیب در مقطع دوره کمتری می توانیم به یاری این عبارات به سطرهای بالاتری در serp برسیم.
مضمون SERP چه است؟
طرزی به کارگیری از لغات کلیدی
استعمال از اشکال عبارات کلیدی در محتوا
به صورت معمول می بایست برای هر ورقه از وب سایت خویش یک کلمه و واژهی کلیدی اصلی یا این که focus keyword داشته باشید. این کلمه و واژهی کلیدی می بایست به عبارتی عبارتی باشد که استفاده کننده با جستجوی آن، برگهی مربوطه از وبسایت شمارا پیدا مینماید.
به عنوان مثال در یک برگه از مقالهها ادمین تارنما، به زمینه “ارتقا سرعت وبسایت” پرداختهایم. عبارات کلیدی این برگه می توانند یکیاز مورد ها ذیل باشند:
ارتقاء سرعت تارنما
ارتقاء سرعت بار گذاری صفحه ها
ارتقاء سرعت تارنما وردپرس
و …
واژه و کلمهی کلیدی اصلی بایستی از فی مابین این لیست تعیین شود و محتوای ورقهی مربوطه در خصوص این کلمه و واژه مندرج باشد. بهتر میباشد این واژهی کلیدی در بخشهای متعدد آن ورقه از تارنما وجود داشته باشد. برای مثالً در تیترها، alt تصویر، برچسبها، بدنهی محتوا و…
تعداد دفعات تکرار این کلمه و واژه و طرزی استفاده آن در مقالهها مرتبط با ساخت محتوا بازنگری خواهند شد.
دراین نوشته ی علمی انگیزه جواب به سوال واژه کلیدی چه چیزی است؟ بود. از روش درس بعدی می توانید طرزی یافتن کلمه و واژهی کلیدی مطلوب برای اینترنتوب سایت خویش را بیاموزید.