با گوگل آنالیتیکس چه کارهایی میاقتدار انجام بخشید؟
کلاً گوگل آنالیتیکس به شما در اتخاذ تصمیمگیری مطلوب امداد خواهد کرد. شما با داشتن دادههای ظریف از بازدیدکنندگان، می توانید بفهمید که کجا بایستی طولانی تر هزینه فرمائید و کجا کمتر، کجا نیاز به تغییرات دارااست و کجا نه، محتوای مطلوب میباشد یا این که نه؟
گوگل آنالیتیکس دادهها را به سه نوع تقسیمبندی میکند:
Acquisition (اکتساب)
Behavior (اخلاق و رفتار)
Conversions (تبدیلها)
کارکرد دیگر گوگل آنالیتیکس تجزیه و بررسی مخاطبان و ترافیک مرتبط با آنهاست.
اکتساب
اکتساب (یا این که Acquisition) به طرزی اخذ ترافیک تارنما شما می پردازد. به تصویر تحت نگاه فرمایید، در منوی سمت چپ و زیرمنوی Acquisition آیتمی Overview جایدارد که در واقع یک رویت کرد کلی از هر سه مدلی ذکر شده برای referral، Direct، Organic Search و Social نشان می دهد.
این تب مهم ترین دادهها را در مشت شما قرار میدهد، مانند تعداد جلسات به دست آمده، نرخ پریدن بازدیدکنندهها و تبدیلات جانور در موثرترین شبکههای شما. در واقع روشی معمولی برای این میباشد که طرز همت شبکههای برتر خویش را مشاهده کنید.
نگاه به نقل ازهای نصیب Acquisition طریق نیکی برای گزینش شایسته ترین مسیرها جهت ترقیب کردن ترافیک به سمت وب سایت شما و اخذ برخورد مطلوب از بازدید کننده میباشد. استعمال از دیگر نماها به شما اذن میدهد گونه های متعدد ترافیک را از حیث بگذرانید.
به عنوان مثال، می خواهید بدانید کدام موتور کاوش بیشترین ترافیک ارگانیک را به سوی تارنما شما روانه مینماید. با استعمال از نمای Source/Medium میتوانید منابع منفرد و واسطههایی (مانند google/organic در مقایسه با bing/organic) که سبب جذب بیشترین مشتری گردیده را مشاهده و بازنگری فرمائید.
همینطور میتوانید با به کارگیری از Referral ملاحظه کنید که کدام منابع ارجاعی (یا این که Referral) بیشترین ترافیک را برای وب سایت خویش جذب کرده اند. شما با استعمال از این دادهها میتوانید به صفحاتی دست یابید که می بایست محتوای آنان را ارتقاء دهید. برای مثال درصورتیکه نشر محتوا در اینستاگرام اشخاص متعددی را از این پلتفرم به تارنما شما میاورد، پس می بایست روی تکثیر مطالبتان روی این پلتفرم طولانی تر فعالیت نمائید.
درصورتی که می خواهید تنها مراجعات از روش کانالهای اجتماعی را مشاهده کنید، بایستی به تب Social رجوع نمایید. با به کار گیری از داده های این تب متوجه خواهید شد که مطالب شما در کدام پلتفرم مشتری بیشتری داراست.
مورد خیر و خوبی که در رابطه گوگل آنالیتیکس موجود است این میباشد که امکان مخلوط شدن با بقیه ابزار را نیز در خویش دارااست. بخش Acquisition میتواند با اکانت تبلیغات شما ترکیب شود براین اساس میتوانید پیگیری فرمایید که کسب مشتری و سعی کمپینهای تبلیغاتی شما به چه فیس پیش میرود.
درین تب قابلیت و امکان ترکیب گوگل آنالیتیکس با گوگل ادوردز نیز موجود هست. شما با اتکا به آمارهای ارائه گردیده به وسیله این بخش می توانید تبلیغات را به صورت هوشمندتری اجرا فرمائید. خدمت گوگل ادوردز یا این که به عبارتی گوگل ادز قدیمی، در واقع خدمت تبلیغات گوگل میباشد که اکثری از تبلیغات فضای اینترنت را به خویش اختصاص داده میباشد. در صورتی مایلید تا طولانی تر در خصوص این خدمت گوگل بدانید، نوشتهعلمیی \" راهنمای جامع گوگل ادز برای سال 2019 \" را مطالعه فرمائید.
همینطور می توانید گوگل آنالیتیکس را با ابزار سرچ کنسول (Search Console) ترکیب نمائید و ملاحظه کنید صفحه ها فرود شما چه گونه کار میکنند. آیا صفحه ها خاصی وجود داراهستند که اشخاص متعددی را به تارنما شما هدایت کرده ولی در حاصل جستجوی گوگل درجه پایینی داراهستند؟ آیا کلیدواژههای معینی موجود است که منجر ظواهر شدن تارنما شما در حاصل کاوش میشوند البته نرخ کلیک بسیار پایینی دارا هستند؟ به یاری ترکیب دادههای سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس میتوانید تمام این دادهها را مشاهده کرده و وبسایت خویش را برای ارتقا نرخ کلیک باصرفهسازی نمائید.
نهایتا می توانید از بخش Campaign برای پیگیری بازدیدکنندگان که از روش کمپینها با وبسایت شما میایند استعمال فرمائید.
رفتـار
این بخش مرتبط با بازدیدکنندگانی میباشد که عمل خاصی در سایتتان انجام میدهند. با استناد بدین گزارشها می توانید بفهمید که آیا رفتاری که از بازدیدکنندگان انتظار داشتهاید را انجام دادهاند یا این که نه. دراین تب نیز یک قسمت Overview موجود هست. درین تب معیار ترافیک دریافتی شما در طی یک زمانی یگانه هنگامی اکران داده میگردد.