● آنچه که یادگرفتن باصرفه سازی موتورجستجو را دربر می گیرد:
وقتی که مرورگر موتور جستجویی مانند googlebot ورقه وبی را آنالیز مینماید ،آن کاغذ را براساس فاکتورهای موتورهای کاوش بازبینی مینماید ، آن گاه فرمولی به حساب آوردن می نماید که به چه شکل صفحه های آن وبسایت درآن موتورجستجو سکو بندی گردیده اند.
مهم ترین و وسیع ترین موتورجستجو ( که از روش آن می اقتدار ترافیک متعددی را بدست آورد ) گوگل میباشد. گوگل برای محاسبه صفحه های اینترنت دستکم 100 فاکتور در لحاظ میگیرد هم زیرا : لینک و پیوند های داخل سایتی ، ظاهرمتن ، تیتر ورقه ، سرتیترهاو لینک و پیوند های بیرون گردیده از وبسایت ، متن لینکها و ... .
● باصرفه سازی موتورجستجو در وصال به هدف ها تجاری:
بیایید ازاول آغاز کنیم. شما ایده بزرگی برای یک تجارت دارید . شما بازار را جستجوکرده اید و به یک برنامه مناسب و طرح تجاری رسیده اید. درحال حاضر برای برنده شدن در تجارتتان به چه چیزی یا این که چیزهایی نیاز دارید؟
1) اولی قدم این میباشد که بپذیریم شرکتتان نیاز به اینترنت سایتی داراست.
2) مرحله دوم ( جداگانه از طریق ساخت وب سایت ) به دام اندختن یوزرها اینترنتی هست که خویش نیازمند این میباشد , اسم وبسایت در نتیجه ها ابتدایی درموتورهای کاوش قرار گیرد.
یکی از ازاولین مواقعی که در نیل بهاین انگیزه شما مجبورید انجام دهید , گزینش کردن یک اسم دامنه (Domain ) و یک اسم تجاری برای اینترنت سایتتان میباشد. حتی اگرشما اسم تجاری ونام حوزه تان آیتم نظرتان را داشته باشید ، ما به شما سفارش میکنیم , که ازآنجاییکه بعضا ازمفاهیم خیلی مهم و تکنیکهای با صرفه سازی موتورجستجو که ما معرفی میکنیم موجود هست اولی بخش را حذف نکنید.
● پس می قدرت با صرفه سازی تارنما را در روند پایین خلاصه کرد :
1) تعیین اسم حوزه (Domain ) و کمپانی
شما ممکن میباشد تصور کنید اسم کمپانی اینجانب چه ارتباطی با باصرفه سازی موتورجستجو میتواند داشته باشد ؟اگرشما اسم درست کمپانی و حوزه را درابتدا تعیین نمائید , می اقتدار اظهارکرد قدم بلندی مجموعاَ مرحله با صرفه سازی برداشته اید و فعالیت را خیلی آسانتر مینماید.
2) باصرفه سازی سایت:
دراین مرحله ا زآموزش باصرفه سازی , طولانی تر باصرفه سازی باطن سایتی را مد لحاظ قرار داده و درمورد چه طور باصرفه شدن اینترنت سایتتان برای سکو بندی بهتر در موتورجستجو , بخصوص جایگاه بندی گوگل مشاجره میکنیم .
3) باصرفه سازی تیتر ( Title ):
تیتر ( Title ) صفحه های اینترنت خیلی مهم میباشد .
احتمالاً مهمترین بخش یک کاغذ ( خصوصاً برای حالت یابی درگوگل و یاهو ) تیتر هست , در فیض بایستی به طور به طور کامل ایده آل به یاری یکسری ازکلمات کلیدی با صرفه سازی شود.
4) باصرفه سازی برچسب های متا ( Meta Tags )
وقتی وجود داشت که محتویات یک برچسب متای صفحه ها خیلی مهم بود ، نسبتاًً به عبارتی وقتی بود که دیواربرلین هنوز پابرجا بود.امروزه موتور کاوش برای برچسب های متا ( Meta Tags ) قیمت یه خرده قایل می شود.
5) با صرفه سازی متن پیوندی ( Anchor Text )
گوگل ( و تعداد پاره ای از موتورهای کاوش ) به متن لینکهای ( Anchor Text ) وارداتی به کاغذ اهمیت متعددی میدهد و این مهم را در صفحه ها نتیجه ها جستجویش ( SERP ) نشان میدهد.
6) رقابت با صفحه ها اینترنت سایتهای مرتبط با نتیجه ها موتورجستجو
درین بخش طولانی تر دقت به سمت محتوای داخل ورقه ای ( متن بدنه ، تیتر صفحه های و غیره ) معطوف شده میباشد.
این پروسه باصرفه سازی در مقاله ها بعدی مفصل تعریف خواهد شد.