مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

مرجع مقالات رسمی سئو

مقالات رسمی سئو

متن لینک و پیوند گردیده یا این که Anchor Text


متن لینک و پیوند گردیده یا این که Anchor Text

متن پیوند گردیده به‌این مفهوم می باشد که پیوند بر روی چه عبارتی قرار داده شده‌است. بعنوان نمونه در قبل رایج بود که میگفتند “برای ورود به وب سایت اینجا کلیک نمایید” و پیوند را بر روی واژه و کلمه اینجا قرار میدادند. در کار عبارت “اینجا” متن لینک و پیوند گردیده یا این که به عبارتی Anchor Text به حساب میآید.

آموزش سئو در مشهد

زمانیکه گوگل یک بک لینک و پیوند به وبسایت شما‌را مشاهده مینماید به متن پیوند گردیده اعتنا متعددی داشته و عملا بها و اعتبار منتقل گردیده به وبسایت شما درین عبارت خواهد بود. در صورتیکه وب سایت شما با عبارت “کتاب” پیوند گردیده باشد منزلت شما هنگامی که یک استفاده کننده در گوگل عبارت کتاب را کاوش می نماید بهتر خواهد شد اما در صورتیکه این لینک و پیوند با عبارت “گوشی” تولید گردیده باشد رده شما در عبارت “گوشی” بهبود خواهد یافت.



همین اعتنا گوگل به Anchor Text موجب شد تا مدیران وبسایت ها تمام بک لینک و پیوند های خویش را با عب


توصیه میشود که متن های پیوند گردیده به تارنما شما ترکیبی طبیعی از موقعیت های رایج در فضای وب داشته باشند. مهم‌ترین ترکیبات رایج به شرح پایین میباشد:


کلمه و واژه یا این که عبارت انگیزه برای سئو مانند “طراحی وب”

اسم مارک شما مانند “وبسیما”

ترکیبی از اسم مارک و واژه انگیزه مانند “ساخت سایت وبسیما”

کلمات همگانی مانند “کاغذ” یا این که “منشاء”

لغات طولانی و ارشاد کننده استفاده کننده مانند “برای مطالعه نوشته‌ی علمی اینجا کلیک فرمایید”

در صورتیکه توازن لازم در بین این دسته پیوند سازی ها برای وبسایت شما وجود نداشته باشد گوگل می‌تواند کردار غیرطبیعی شما برای کسب بک پیوند را شناسایی نماید. به همین برهان استراتژی های پیوند سازی عموما طرح ریزی گردیده و هدفمند می‌باشد چون ممکن می باشد اضافه برای شما تاثیر منفی داشته باشد تا مثبت.


گزینش قیمت بک پیوند بوسیله گوگل

بک لینک و پیوند هایی که از تارنما های متفاوت به تارنما شما ساخت میگردد قیمت و اعتبار یکسانی از لحاظ گوگل نخواهند داشت. گوگل کارایی می نماید فاکتورهای مختلفی را برای گزینش بها یک بک پیوند حیث نماید که مهم‌ترین آنان به شرح تحت میباشد:


1- اعتبار دامنه یا این که Domain Authority

فاکتورهای اکثری برای انتخاب اعتبار دامنه شما حیث می‌شود که بعضا از آنان عبارتند از قدمت دامنه، مدل دامنه، تعداد بک لینک و پیوند های دریافتی، تعداد پیوند های خروجی، عمل در شبکه های عمومی و … . هرچقدر اعتبار دامنه ای که به شما پیوند داده می‌باشد طولانی تر باشد قیمت بک لینک و پیوند و تاثیر آن بر رده شما بیش تر خواهد بود.


2- اعتبار برگه یا این که Page Authority

اعتبار کاغذ شباهت متعددی به اعتبار دامنه داراست اما برای یک ورقه مختص از آن دامنه احتساب می گردد. ممکن میباشد دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما برگه ای که از آن لینک و پیوند اخذ نموده اید اعتبار پایینی در آن دامنه داشته باشد. ترازو اعتبار برگه معمولا براساس پیوند سازی داخلی وبسایت به آن کاغذ و بک لینک و پیوند هایی که مستقیما برای به عبارتی کاغذ تاسیس شده است گزینش می‌شود.


صفحاتی که پیوند سازی داخلی خیر و خوبی داشته باشند معمولا اعتبار بالایی نیز خواهند داشت. بعنوان نمونه صفحاتی که در منوی اصلی تارنما می باشند معمولا معتبرترین صفحه ها آن دامنه خواهند بود.


برای باز‌بینی page authority و domain authority ابزارهای مختلفی وجود دارا هستند که شایسته ترین آن ها عبارتند از Serpchecker که به وسیله تارنما mangools.com معرفی گردیده و open site explorer که ابزاری کارکشته از وب سایت moz.com می باشد. تصویر پایین مثال ای از گزارش وب سایت moz برای اعتبار دامنه وبسیما و برگه اصلی وبسیما میباشد.



3- تعداد لینک و پیوند های خروجی

هر دامنه ای که به شما لینک و پیوند می دهد احتمالا به تارنما های دیگری نیز پیوند داده هست. هرچقدر تعداد وب سایت هایی که در یک کاغذ یا این که مجموعاَ یک دامنه لینک و پیوند گردیده اند طولانی تر باشد بها و اعتباری که به هر یک از آن‌ها می‌رسد کاهش خواهد یافت. معمولا وب سایت هایی که در مسئله درج ریپورتاژ یا این که فروش بک پیوند کار مینمایند علاوه بر شما به وب سایت های اکثری لینک و پیوند داده اند و همین قضیه موجب کاهش قیمت و اعتبار این گونه لینک و پیوند سازی می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد