آموزش سئو در مشهد اهمیت بررسی و چک مقام کلمه ها کلیدی در SERPs و نقش آن در بهینه سازی وبسایت بسیار اهمیت داراست و هر روزه در حال ارتقا میباشد.
بدین ترتیب طولانی تر افراد این سؤال دوری ناپذیر را مطرح مینمایند: چهطور میتوان این فعالیت را انجام بخشید؟
ازآنجاکه بخش اعظمی از افراد تمایل متعددی به تحلیل بر سکو بندی لغت ها کلیدی خویش داراهستند ، ابزارهای گوناگون اکثری متعددی موجود است که طی چندین سال پیشین گزینش بسیار خیر برای ارزیابی و احتساب کلمات کلیدی بوده اند.
کشف کردن پاسخ این سؤالها دشوار نخواهد بود زیرا حقیقتاً می بایست بدانید خواسته از آنالیز بر سکو بندی جستجوی لغات کلیدی چه میباشد. برای جدید واردان به عرصه بهینه سازی یک ابزار سکو بندی برای کلمه ها کلیدی یاری مینماید تا بتوانید احتساب دقیقی از جایگاه عبارت کلیدی خویش و رقبایتان داشته باشید
اگرچه درجه بندی خوب در SERP لزوماً به معنای نرخ تبدیل بالا یا این که پیروزی خوب وب سایت شما نیست ، ولی وقتی که وبسایت شما روئت کرد خویش را بهبود میبخشد، احتمالاً کلیک های بیشتری تولید مینماید.
طبق تحقیقات و آمار های موتور کاوش و مطالعات انجام شده 58.4 درصد از کل کلیک های یوزرها ، بر روی سه لینک و پیوند اولیه نتایج کاوش میباشد به عبارت دیگر ، به حساب آوردن بر شرایط و تغییر و تحول استراتژی خویش برای اطمینان از کلیک یوزرها بر روی پیوند شما در ورقه اولیه بسیار مهم و ضروری میباشد.
اهمیت مانیتورینگ لغت ها کلیدی در بهینه سازی اینترنت سایت عملیات بهینه سازی وبسایت یک عملیات پیچیده میباشد که در آن فاکتورهای فراوانی را برای پیروزی اینترنت سایت می بایست در نظر گرفت. سیگنالهای اجتماعی میتواند به شما یک بینش کلی از چگونگی عملکرد اینترنت سایت یا این که مارک شما را نشان دهد. ولی این یک احتساب نسبی بوده و رویت کرد دقیقی را ارائه نمیدهد
وقتی شما میتوانید از موقعیت بهینه سازی وبسایت خویش به خیر و خوبی اطلاع داشته باشید که از سکوبندی فعلی و فرآیند پیشین گوگل خویش اطلاع داشته باشید. بدین ترتیب، میتوانید به طور غیروابسته متدهای خویش را تهیه و تنظیم نمایید و به این ترتیب زمان برای انجام روند کلی فعالیت خویش را از دست ندهید. برای این خواسته بایستی مرتبهبندی خویش را مانیتور نمائید و فرآیند لازم را استباط نمایید.
داشتن اطلاع از مقام فعلی و بعدی لغات کلیدی میتواند به شما در ادراک صحت از فعالیتتان یاری دهد برای مثال میتوانید بدین ادراک برسید که تاثیر کسب مقام برتر در موتور کاوش چه میزان به ارتقاء سرمایه شما توانسته میباشد یاری دهد.
معرفی یک سری ابزار جهت ارزیابی جایگاه کلمه ها کلیدی در موتور کاوشRank Checker- این ابزار بوسیله SEOBook تهیه و تنظیم گردیده و یک کدام از دوست داستنی ترین ابزارهای مجانی برای چک بر کلمه ها کلیدی میباشد.
Web CEO- این ابزار به شما این قابلیت را میدهد تا نتیجه ها اینترنت سایت خویش و رقبا را با یکدیگر مقایسه نمائید.
Get Stat- با به کار گیری از Get Stat، میتوانید به ردیابی روزانه نامحدود دسترسی پیدا فرمایید. هر روز میتوانید لغات کلیدی متعددی را که میخواهید ردیابی نمایید.
آموزش سئو در مشهد ۴. بهینه سازی Friendly Images
برخلاف پلاگین های قبلی که طولانی تر با کاهش حجم تصاویر در بهینهسازی میکوشند این پلاگین با دستکاری تگهای ALT و Title تصاویر شما منجر خوانایی آنها در موتورهای کاوش می گردد. در صورتیکه تصاویر شما این تگها را نداشته باشند این پلاگین با قوانینی که شما گزینش میکنید نسبت به بیش تر کردن آنها اقدام می کند.
تگ ALT تصویر را برای موتورهای کاوش تعریف می کند و تگ Title نیز زمانی که به دلایلی تصویر توشه گذاری نشود با قرارگیری موس بر روی تصویر اکران داده میشود.
جزئیات و پیوند دانلود این پلاگین کاربردی را می توانید در لینک و پیوند پایین مشاهده فرمائید.
۵. Lazy Load
این پلاگین عملیاتی بر پوشه تصاویر انجام نمیدهد، بلکه با به کار گیری از تکنولوژی jQuery.sonar تصاویر را زمانی بارگزاری مینماید که در مرورگر قابل مشاهده باشند. برای مثالً در شرایطی که تصاویر در بخش پایینی وبسایت شما باشند و کاربری در اکنون مشاهده نصیبهای بالایی اینترنت سایت باشد بارگذاری تصاویر انجام نمی شود مگر این که استعمال کننده به بخشهایی که عکس در آن جای دارااست مراجعه نماید. این دستور تأثیر بسیار مثبتی در ارتقاء سرعت بارگذاری اینترنت سایت دارد. این پلاگین کارآمد پیکربندی خاصی ندارد و پس از نصب و فعالسازی بصورت اتوماتیک فعالیت مینماید. پیوند دانلود این پلاگین از مخزن وردپرس به صورت ذیل میباشد.
به کار گیری همزمان از پلاگینهای روایت گردیده تداخلی ایجاد نمینماید اما بهتر میباشد از پلاگینهایی که کارآیی شبیه داراهستند به کارگیری نشود. به عنوان مثال از در بین پلاگینهای ۱ و ۲ که تنهاً به خواسته فشردهسازی آیتم به کار گیری قرار می گیرند، یکی از را گزینش کرده و در کنار آنان از پلاگین بهینه سازی Friendly و Lazy Load به کارگیری فرمایید.
همان طور که ذکر شد در سرعت توشه گذاری اینترنت سایت کارداران متعددی نقش دارند که در کل به دو بخش سرور و سایت سیرتکاملبندی می گردند. مواقعی که ذکر شد مربوط به سایت می باشند اما در صورتیکه سرور میزبانی وبسایت مناسب نباشد هرقدر هم که بهینهسازیهای لازم بر روی سایت شما رخ بپذیرد سرعت توشه گذاری رضایتبخش نخواهد بود. از این رو لازم میباشد که در تنظیم سرور مناسب نیز اعتنا لازم را به کار آورید. برای اینترنت سایتهای وردپرسی می توانید از هاست وردپرس اینترنت رمز به کارگیری نمائید. هاست وردپرسی اینترنتراز با به کار گیری از دیسکهای SSD و NVMe سرعت توشه گذاری صفحات را به طور چشمگیری افزایش میدهد. با توجه به اینکه سرور یگانه سیستم مدیر محتوای وردپرس کانفیگ شده است، اکثر تهاجم ها شناختهگردیده وردپرس در آن بیاثرند و از آن ها ممانعت به کار میاید. همینطور ترکیب در اختیار به چنگ آوردنپنل قدرتمند و کاربرپسند هاست سیپنل و هاست ابری که منجر پرهیز از خروج یوزرها از محدوده مجاز منابع تعیین شده میباشد باعث میشود پایداری این سرویس تا حد متعددی ارتقاء یابد.
سلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز کدپز
فراگیری بهینه سازی در مشهد
با قسمت سوم از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی ی وب سایت در خدمت شما هستم .
برای اطلاع اضافه راجع به الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی ی سایت اینجا کلیک نمایید.
امیدوارم که نهایت به کارگیری رو از این نوشتهی علمی ببرید.
الگوریتم مرغ مگس خوار بر خلاف دو الگوریتم (الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ) قبل یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و بررسی عباراتی می باشد که کاربران آنها را جستجو مینمایند. گوگل با این کار می تواند نتیجه ها بهتری را به کاربران نمایش دهد. در واقع الگوریتم نو گوگل تاثیری در نتایج جایگاه بندی به طور بی واسطه ندارد و تنها عباراتی را که کاربر جستجو کرده را بازبینی میکند و براساس خواسته های کاربران عملکرد مینماید بهترین بهره را نمایش دهد.
ولی خوب درحالتی که این الگوریتم در نتیجه ها وب سایت تاثیر گذار است پس دیگر نیازی نیست ما برای بهبود وبسایت مان دراین مورد اقدامی انجام دهیم؟
قضیه به همین سادگی هم نیست، الگوریتم مرغ مگس خوار به شدت به باز نگری نیازهای کاربران و مواردی که جستجو میکنند اهمیت میدهد، چنانچه شما هم به این موضوع اهمیت بدهید قطعا بوسیله الگوریتم مرغ مگس خوار به کاربران بیشتری در گوگل پیشنهاد داده خواهید شد.
این الگوریتم اعتنا ویژه گوگل به نیاز کاربران و لغات جستجو شده را نشان می دهد. شما نیز میتوانید با بازبینی عباراتی که کاربران تارنما شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری ایجاد فرمایید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن هستند تولید نمائید.
شما می توانید با رعایت نکات روایت شده دراین نوشتهی علمی در ابتدا تارنما خود را بهبود بخشید و بعد از طریق ابزار وبمستر گوگل برای وبسایت خودتان درخواست تجدید لحاظ بدهید، گوگل پس از مدتی مجدد تارنما شما را باز بینی نموده و در صورتیکه که واقعا تغییرات نو مطابق با اصول بهینه سازی باشد، مجدد شمارا به منزلت گذشته بازخواهد گرداند.
در نهایت در حالتیکه وبسایت شما توسط گوگل و اشکال الگوریتم های آن مورد حمله قرار گرفته و افت شدیدی داشته باز هم برای برگشت به رده پیشین راهی موجود است.
الگوریتم مرغ مگس خوار چه است و چهطور عمل می کند؟
همان گونه که در نخستینِ به آن اشاره شد، سرعت و در عین فعلا وجود توجه از مهمترین صفات بارز الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد و از آنجایی که گوگل سعی بر آن داشت تا به الگوریتمی دست یابد که از طریق آن علاوه بر سرعت در هنگام جستجوی صفحه ها؛ با دقت، بهترین نتایجی را که مورد نظر کاربر میباشد بدست آورده و به کاربران ارائه دهد توانست الگوریتم مرغ مگس خوار را فعال سازی کند.
نحوه این الگوریتم بدین رخ است که بر روی معنا عبارت جستجو شده کار می کند. بهاین صورت که ابتدا برای کلمه مورد نظر مترادف پیدا کرده بعد از آن از طریق آن به هدف جستجوی مخاطب دست پیدا خواهد کرد و بهترین نتایجی را که قادر است مخاطب را راضی نگه دارد به او ارائه می دهد. بطور مثال شما در گوگل عنوان ” خرید گوشی” را تایپ می کنید. دراین مرحله مرغ مگس خوار مقدمه به کار میکند و هم معنی لغات “خرید” و “موبایل” را جستجو میکند. برای خرید از واژه “بازار” و برای گوشی از “تلفن همراه موبایل” استفاده می نماید. سپس نتایجی را که به کاربر ارائه خواهد بخشید لینک و پیوند صفحاتی می باشد که در محتوا ی آن راجع به خرید و بازار تلفن همراه توضیحاتی ارائه داده شده است.
تفاوت طرز جستجو بر طبق واژه و کلمه کلیدی و ارزیابی کلمه و واژه در چه است؟
در گذشته نتایج جستجو صفحاتی را دربرگیرنده می شد که در متن خود از واژه کلیدی جستجو شده و عبارت مورد نظر سود می برد. بطور مثال کاربر ” کامپیوتر” را جستجو میکند سپس بعداز جستجو، گوگل صفحاتی را که در محتوای آن از کلمه “کامپیوتر” فایده می برد به نمایش می گذارد. ولی امروزه با به کارگیری از الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر واژه و کلمه کلیدی، بر معنا آن و متنی که به واژه کلیدی مربوط میگردد هم توجه کرده و تختگاز صفحاتی را که بیشترین ارتباط با واژه و کلمه جستجو شده دارا هستند برای کاربر لیست و به نمایش در میاورد. بطور مثال هنگام جستجوی “کامپیوتر” در الگوریتم نو، صفحاتی لیست می گردد که در متن آن از کامپیوتر، رایانه و تمام عباراتی که مترادف و هم معنی با “کامپیوتر” می باشد استعمال کرده و در نتیجه کاربر صفحاتی را مشاهده میکند که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده ی خود دارد.
در نحوه جستجو بر پایه ی کلمه و واژه کلیدی، کاربر گاهاً شاهد آن بود که حاصل متعدد با عبارت مورد نظرش میباشد. در این روش تمام لغت ها و حتی حروف بیش تر عیناً گزینه بازبینی قرار می گرفت بطور مثال در صورتی در عبارت جستجو “از”، “را” و غیره را به کار بریم موتور جستجو آنهارا نیز به عنوان واژه کلیدی در لحاظ می گرفت. در نتیجه کاربر شاهد محتوایی بود که از هدفش فاصله دارد به همین منظور می اقتدار پدید داخل شدن این حادثه را از ایرادات و معایب این شیوه در نظر گرفت.
اما در نحوه جستجوی تحلیلی(به کارگیری از الگوریتم مرغ مگس خوار)، صفحاتی که در نتایج گوگل برای کاربر لیست میشود کاملا مرتبط با عبارت جستجو شده بوده و کاربر با بیشترین سرعت به بهترین نتایج دست خواهد یافت.
یادگرفتن seo در مشهد
یوزرها موبایلی بسیار آیتم توجه گوگل میباشند. از این رو سازگاری سایت با موبایل گوشی یکیاز لازمات بهینه سازی میباشد. در شرایطی که که وب سایت شما عکس العمل گرا نیست، احتمالا چوب بی اعتنایی تان را خورده اید. برای ریسپانسیو کردن وبسایت باید از یک طراح اینترنت سایت کمک بگیرید. همینطور با ابزار Google Mobile foo میتوانید، از ریسپانسیو بودن یا این که نبودن وبسایت خویش اطلاع یابید. در اینجا در شرایطیکه نمره قبولی را از گوگل بگیرید جای نگرانی باقی نمی ماند!
responsive sites
آیا هاست به درستی کار می نماید؟
اینترنت سروری که وبسایت شمارا پشتیبانی مینماید، بسیار مهم میباشد. درحالتی که فضای هاست به درستی بهینه سازی نشده باشد، با مشکلی سوای شوخی روبرو خواهید بود. همینطور فرنگی یا این که اهل ایران بودن هاست روی سرعت و سعی وبسایت تاثیر داراست.
پاسخ به سوالاتی از این دست میتواند رویت کرد کاملی از سئوی تکنیکال اینترنت سایت به شما بدهد. مورد ها مختلف دیگر وجود دارند که آیتم در سئوی تکنیکال باید آیتم توجه قرار گیرند، برخی از آنها را درپی میاوریم.
از ssl و پروتکل https به کار گیری نمایید
تکنولوژی Secure Sockets Layer - SSL یک فناوری امنیتی میباشد، که یک پیوند رمزگذاری گردیده فی مابین اینترنت سرور و یک مرورگر ایجاد میکند. شما میتوانید یک وبسایت را با به کارگیری از SSL امن خیس نمایید فرمائید. اینترنت سایت هایی که از SSL استفاده میکنند با https اکران داده می گردند. این به معنای انتقال داده به طریق رمزگذاری گردیده و ایمن خیس میباشد.
https
محتوای تکراری را حذف نمائید
وقتی که محتوای تکراری در وب سایت شما موجود است، در واقع موتورهای کاوش برای سکو دادن به برگه های سردرگم میگردند. در چنین قوانینی بار ترافیک دربین یکسری کاغذ که محتوای مشابهی داراهستند، تقسیم میشود و در غایت هیچ یک به درجه ای که بایستی به آن دست می یافتند، نمیرسند! برای شناسایی و حذف محتوای تکراری ابزار و طریق های مختلفی وجود دارد.
یک نقشه اینترنت سایت XML ایجاد فرمایید
نقشه وبسایت \"Sitemap XML\" یک پوشه XML میباشد، که به موتورهای کاوش یاری میکند، تا وب سایت شما را بهتر شعور نمایند. ربات های خزنده از این نقشه صحیح مثل وقتی که شما از روی نقشه جغرافیایی مسیر یابی میکنید استفاده می نمایند.
این نقشه اطلاعات اثر گذار اکثری مثل نشانی صفحات و لینک و پیوند ها، نهایی باری که یک ورقه آپ تو دیت یا این که دستکاری گردیده، مشخص و معلوم کردن تقدم های وب سایت و ... در خویش داراهستند.
از AMP استفاده فرمائید
AMP یک پروژه متن باز میباشد که به وسیله گوگل جهت پر شتاب کردن برگه های موبایلی با استفاده از کدهای AMP HTML توسعه و گسترش داده شده است. کلیه وبمسترها میتوانند از این کدهای با صرفه گردیده جهت تسریع نسخه موبایلی برگه های وب سایت به کارگیری نمایند.
این فناوری یاری می نماید، تا سریعتر از هر هنگامی برگه های اینترنت در گوشی یوزرها بارگیری شوند.
وبسایت خویش را در Google Search Console و Bing Webmaster Tools تثبیت نمایید
Google Search Console و Bing Webmaster Tools ابزارهای مجانی گوگل و مایکروسافت می باشند، که به شما اجازه میدهد وب سایت خویش را به موتورهای کاوشگر معرفی فرمایید همینطور کار وبسایت خویش را محاسبه و دنبال فرمایید.
برای این فعالیت بایستی XML Sitemap اینترنت سایت خویش را به کنسول های خاطر گردیده ارسال فرمائید تا موتور های کاوش با گشوده نگری آنها فهم و شعور صدق از کار اینترنت سایت شما داشته باشند.
Google Search Consoleهمینطور برای پیشبینی کارایی اینترنت سایت و اتخاذ استراتژی مناسب جهت سئو از این ابزار به کار گیری نمایید. علاوه بر اینها در زمینه ی ها پایین نیز میتوانید از این ابزار گوگل و بینگ به کار گیری فرمائید:
ــ آزمایش سازگاری با گوشی سایت
ــ دسترسی به تجزیه و ارزیابی کاوش
ــ مشاهده لینک و پیوند ها به سایت شما
ــ نادیده گرفتن پیوند های اسپم و موارد متفاوت دیگر
و در انتها بایستی بیان کرد؛
بهینه سازی روز آپ تو دیت در اکنون کاملتر شدن میباشد و جنبه های بیشتری از ساختار سایت، محتوا، تجربه یوزرها و سیگنال هایی که از به کارگیری کننده و شبکههایمردمی میبرسد را آیتم تجزیه و چک قرار میدهد. مواقعی که دراین نوشته به آنان اشاره شد، صرفا بخشی از فرایند بهینه سازی سایت برای سازگاری با موتور های کاوش بود. شما چه مواقعی را در سئوی تکنیکال اثر گذار میدانید؟
آموزش سئو در مشهد هرچه CTR ورقه های وب سایت شما بالاتر باشد در سکو بندی گوگل رده بهتری خواهید داشت و این امر اهمیت تگ توضیحات متا را بهتر نشان میدهد. تحقیقات تازه نشان می دهد که گوگل در الگوریتم رنک برین (RankBrain) خویش اهمیت متعددی برای توضیحات متا از جهت افزایش نرخ کلیک CTR قائل میباشد.برای کسب اطلاعات بیشتر درین حوزه پیشنهاد میکنیم نوشته ی علمی ctr چه میباشد را در وب سایت وبسیما مطالعه نمائید.نکته: از دست اندرکاران تاثیرگذار دیگر بر مرتبه وب سایت شما نرخ پریدن یا این که بانس ریت (Bounce Rate) کاغذ های اینترنت سایت میباشد. نرخ پریدن یا این که بانس ریت (Bounce Rate) در واقع درصد کسانی میباشند که سوای انجام هیچ کار مفیدی یا این که بازدید از ورقه دیگری از اینترنت سایت شما از آن بیرون گردیده و به صفحه نتیجه ها کاوش برمیگردند، این فرمان به گوگل نشان می دهد که توضیحات متا شما با محتوایی که در صفحه دارید متعدد میباشد و در مرتبه شما تاثیر منفی خواهد داشت.5 نکته در نحوه تایپ کردن توضیحات متادراین بخش نکاتی برای بهینه سازی تگ توضیحات متا و بالابردن CTR به شما معرفی میکنیم.1- یکتا بودن توضیحات متاشایسته ترین کار تایپ کردن توضیحات متا برای کاغذ اصلی و کاغذ های داخلی بصورت منقطع و متفاوت از یکدیگر میباشد. در پیشین زمانیکه گوگل متوجه یکسان بودن توضیحات متا در چندین صفحه میشد آن را در گوگل وبمستر هایلایت میکرد، این اطلاعات را در بخش HTML Improvements قابل مشاهده بود ولی با آپدیت جدید سرچ کنسول این ابزار از دسترسی بیرون شده است.
توضیحات متا ی یکسان در گوگل وبمسترمختلف بودن توضیحات متا برای دو صفحه تجربه کاربری (UX) بهتری را برای بازدیدکنندگان وبسایت شما بهمراه خواهد داشت، با دقت به اینکه هر ورقه محتویات یگانه خویش را دارد یکسان بودن توضیحات متا کاربرد منطقی نخواهد داشت.بعضی وقتها تایپ کردن توضیحات متا برای هر کاغذ بصورت غیروابسته ممکن نیست، بخصوص برای اینترنت سایتهایی که بیشتراز 1000 کاغذ دارند، دراین موارد توضیحات متا را برای کاغذ نخستین و صفحات اصلی وبسایت خویش بی نقص نمایید و برای بقیه برگه های یا این که این بخش را خالی بگذارید یا این که با استفاده از الگوریتم های کدنویسی محتوای آن را براساس اطلاعات برگه تولید فرمائید.2- تعداد کاراکتر توضیحات متاتعداد کاراکترهای توضیحات متا هیچ محدودیتی ندارد البته از آنجایی که گوگل تنها 150 تا 170 کاراکتر را در کاغذ نتیجه ها خویش از توضیحات متا وب سایت شما نشان می دهد، با قراردادن عبارات کلیدی خویش در نخستینِ توضیحات متا آن را بهینه نمائید. درحالتی که متن شما بیشتر از فضای استاندارد گوگل باشد تنها اولیهِ آن اکران داده گردیده و در ادامه … قرار داده میگردد.